|
|
#1 |
|
Member
|
Hye mensen,
Ik heb even een vraagje over watercooling, Wat is het verstandigste om te doen als je zit te denken om watercooling aanteschaffen? Kan ik dan het beste een set kopen of alle onderdelen los? dus pompje en radioator zelf uitkiezen. Ik zelf dacht aan een setje En wat is een goede prijsklasse als je een beetje redelijk/goed spul wilt? voor de onderdelen: pomp, radiator, cpu-blokje, slaggen,reservoir en eventueel HDD en RAM? Heb videokaart niet vermeld omdat ik best spookie vind om hier een andere cooler op te zetten! en zijn watercooled pc makkelijk/veilig te vervoeren met de auto? of is de kans dan groot dat er iets los schiet? Alvast bedankt! -Rj Laatst gewijzigd door Brumo; 26 maart 2009 om 14:05 |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
Dat ligt er maar net aan , als je een set samenstelt weetr je zeker dat je alle onderdelen zelf hen uitgekozen bij een kant en klare set zitten vaak 1 of 2 dingen die je anders wil.Ik zou zeggen kijk bij highflow in de shop en maak een lijstje van wat je wil en vergelijk ddat meteen kant en klareset .
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
Ik ben het helemaal niet eens met D_H_R_1908.
Je kan het beste losse onderdelen kopen, omdat je eigenlijk niet echt goede complete setjes hebt. Wel zijn ze vaak een stuk goedkoper. Om alleen je CPU te koelen en je wilt echt een goed setje zit je toch al gauw op de 300 a 400 euro. Geheugen waterkoelen is erg lastig, dat is meestal ook nergens voor nodig en kan je dus beter achterwege laten. HDD's koelen is in mijn ogen ook zonde van je geld. Met een heel klein beetje airflow worden je HDD's al optimaal gekoeld. Als je je waterkoel onderdelen goed vast zet (dus pomp vast schroeven en niet los neerzetten bijvoorbeeld) kan er vrij weinig gebeuren. Minder als met een luchtkoeler vervoeren. Als je goede fittingen + slangklemmen gebruikt zal er echt niks losschieten. Het is vrijwel onmogelijk dat je met slangklemmen een slang van de fitting af krijgt. Ik heb het idee dat je vrij weinig verstand ervan hebt, als ik jouw was zou ik je er eerst even in verdiepen voordat je er aan begint, zo verkom je problemen en weet je waar je mee bezig bent. Het beste complete waterkoel setje is trouwens helemaal niet slecht. Ik heb het dan over dit setje. Je hebt dan denk ik ook de beste prijs/kwaliteit verhouding. Dat setje is te koop bij highflow, een hele goede winkel en een van de weinige in nederland die waterkoeling verkopen. Als je informatie over waterkoeling wilt kun je het beste op hun forum terecht Succes ermee! |
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
Hye,
bedankt voor de reacties, inderdaad ik weet er vrij weinig van af, en het is vooral ter informatie voor me zelf! Maar ik wist dat WC zo prijzig was. :O Dus ik ga is goed in verdiepen Thanks -Rj |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
Nu zitten we nog in het goedkope segment te denken.... Maar als je dus je geheugen = Harde schijven zou willen koelen wil je ook al gauw je Mosfetts en je NB. Omdat dat makkelijker is. En als je daar dan echt top onderdelen van neemt zit je zo maar op de 800 euro.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
Ehm, dat setje van 300 euro is al echt highend. Voor 150-200 heb je alleen een loop voor je cpu. Maar denk er wel aan dat je ook nog een euro of 10 per maand kwijtbent aan koelvloeistof.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
dat setje is wel high end, maar als je losse onderdelen neemt is de radiator in die set niet echt high end, de pomp en het blok wel,
10 euro per maand aan koel vloeistof kwijt?? als dat moet dan zou ik gaan zoeken naar lekkenXD je vult je loop 1 x en je vervangt de vloeistof ongeveer 1x per jaar, zoals vhrgamer zegt je kan 800euro uitgeven je kan ook voor 150 euro alleen je cpu koelen,, je kan het zo gek maken als je zelf wilt, denk aan flowmeters temp sensors filters, pomp covers, glimmende fittingen, lampjes controllers. |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
misschien een domme vraag, maar is de koelvloeistof die wordt gebruikt ook stroomgeleidend?
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
Licht eraan welke koelvloeistof je gebruikt, de meeste koelvloeistoffen speciaal voor computers in iedergeval niet. Bijvoorbeeld de Feser One.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
Had mn twijfels er al een poosje over, vooral hier in de omgeving dat waterkoeling vrij riskant is ivm kortsluiting e.d. maar dan is mn mening over waterkoeling erg veranderd
Ik ben er dus echt helemaal niet in thuis, keek net ff @ je Usersystems en zag je i7 met waterkoeling. ziet er erg goed uit en lijkt me dat je er wel aardig in thuis bent. Heb je ook enige tips qua merken waar je ervaring mee hebt? |
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
Als je een set van highflow zelf neemt kan je zelf de onderdelen uitzoeken.
Maar wat ik heb gedaan is me goed inlezenin wat je echt nodig hebt,lees hier op het forum of op het forum van highflow goed wat andere hebben gedaan en leer van hun fouten ,hoef jij ze niet te maken http://www.highflow.nl/forum/f6/waterkoeling-59/ |
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
haha nice, erg bedankt. Ik zal me er meteen in verdiepen.. heb weer iets voor de ogen, wil et ook gelijk weten ook, laat nog wel horen of ik overstap op watercooling
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
Anders maak je toch een topicje aan in koelen en overklokken?
Coolfris reageert daar heel vaak, en hij is echt de waterkoel koning van het Hardware.info forum. Ik heb ook het meeste advies van hem. |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
Aangezien ik paar dagen geleden een CM Hyper Z600 heb besteld en deze topic zag was het eigenlijk op dit moment niet echt nuttig om een topic te openen. Aangezien deze topic al stond met de vraag qua kosten wil je het goed hebben, gaf D_H_R_1908 nog een goede site advies wat waterkoeling eigenlijk vrij gemakkleijk is, leuk om te installeren maar ook veilig is voor je hardware. Als ik er tzt mee ga beginnen open ik een topic voor specifieke vragen en adviezen, iig allebei bedankt voor de info
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
Als je echt nog wat ideeen en kennis wilt op doen moet je af en toe maar op het Highflow.nl forum rondkoekeloeren. Daar zijn de mensen echt actief met waterkoeling bezig.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
Heb vandaag mn cm binnen gekregen, ik heb de site onder mn favorieten geplaatst. Ben bang dat als ik iets te veel rond ga snuffelen voor waterkoeling dat ik dan mn hyper z600 voor niks heb aangeschaft
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Senior Member
|
Citaat:
maar staat dit niet in het verkeerde forum? denk dat het in koelen/overklokken moet zal morgen eens wat voor je samenstellen, nu niet, want kvertrek bijna (fuif) ram waterkoelen is leuk, maar eigenlijk bijna onnodig, HD's is nog nuttelozer imho dus een goede cpuset, moet voor 350 euri wel lukken, (dan heb je denkik zelfs al een highend set ... |
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|