|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Zotac lanceert zuinige GeForce 9800GT ECO
Na eerder deze maand een GeForce 9600 GT ECO uitgebracht te hebben, introduceerde Zotac deze week een nieuwe videokaart binnen haar zuinige ECO-reeks. De GeForce 9800 GT ECO, zoals de nieuwe telg heet, zou volgens de fabrikant tot 40% minder energie ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Hadden ze er beter een 9800GS ECO van kunnen maken want de prestaties zullen een stuk minder zijn, en GS kan nog wel want dat is gewoon een sub versie aanduiding net als 9800GT OC edition, desnoods Lite Edition. Had beter gekunt naar mijn mening maar goed.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
@hierboven; ik ben het met je eens. Als je de prestaties toch wel redelijk gaat laten zakken, is dat niet meer gelijk aan een 9800GT.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik mis de pci e aansluiting, of is deze kaart zo zuinig dat deze zonder kan?
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik denk dat een andere typeaanduiding (bijv. GSO, of GS oid) beter te rechtvaardigen zou zijn als er iets wezenlijks was veranderd (andere core, meer/minder shaders, minder geheugenbandbreedte omdat er geen 256bits bus maar een 192 bits, ander soort geheugen, etc. etc.)
Dit is anders niet dan een wat lager geklokte 9800GT die in principe verder 100% hetzelfde is als iedere andere 9800GT, dus mooi zo laten die naam. Er zijn al genoeg benamingen van NV. De grootste verandering zal wel zitten in de manier waarop de verschillende componenten van prik worden voorzien, daar zal de winst qua energieverbruik wel vandaan komen. Een core, de shaders en het geheugen een paar % langzamer laten draaien gaat volgens mij namelijk never-nooit-niet voor 40% stroombesparing zorgen. |
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
9800GS/GSO was een goede optie geweest inderdaad, maar 9600GT ECO is opzich ook niet onduidelijk dus...
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Mja ik vind het ook geen GT waardige kaart meer, maar opzich wel een mooie kaart |
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|