|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Spire komt met nieuwe voedingenlijn
In navolging op de Jewel voedingenlijn voor standaard- en zakelijke gebruikers introduceert Spire de, naar eigen zeggen, krachtige BlackMoon PSU, die gericht moet zijn op professionals en gamers. De voedingen -variërend van 450watt, 550wat ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Had er dan gewoon een 8/10 USB poorten ingeknald, maar dan nog een beetje moederbord heeft tegenwoordig 10+ USB poorten wanneer alle headers gebruikt worden. Heb je quad-sli dan is 4-8 op je mobo en 2 front panel toch ook wel genoeg? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Eindelijk een fabrikant die doorheeft dat je ook met 650 watt gewoon heel goed SLI of Crossfire kan draaien met kaarten waar 4 PCIe aansluitingen voor nodig zijn. Moet zeggen dat ze ook heel goedkoop zijn, of dat nou een goed teken is weet ik niet, zou ook kunnen dat de kwaliteit en de stabiliteit nogal te wensen overlaten, maar dat laten we nog even in het midden.
Maar 5 PS/2 aansluitingen op de achterkant?! Die gebruik ik al in geen jaren meer voor m'n muis of toetsenbord, laat staan dat ik ze op die voeding ga gebruiken. Beter was inderdaad gewoon 5 USB-poorten geweest, maar goed. |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Uwm, leuk?
WTF is het nut van 5 ps/2 aansluitingen? Op hetzelfde oppervlak had je 10 USB aansluitingen kunnen plaatsen. Dan had je er USB>ps/2 connectors bij kunnen leveren als je ps/2 graag wil ondersteunen. Op deze manier kan je 3 toetsenborden en 2 muizen aansluiten. Whoopie... Kortom: ik kan de gedachtengang van Spire absoluut niet begrijpen. Het lijkt wel alsof ze 5-10 jaar geleden zijn begonnen met de ontwikkeling van deze voeding, en dit aspect nooit hebben aangepast toen USB gangbaarder werd. |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
efficiëntie van 85% is wel goed, zeker het zachte prijsje voor de 750 watt, alleen snap ik de ''zoveel'' PS/2 aansluitingen niet
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Mooie voedingen, ik heb vooral oog op die 450 watt, maar die ps2 aansluitingen slaat werkelijk op alles.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
euhm juist ja zeer vreemde keuze om voor ps/2 te gaan en dan middels adapters USB poorten te maken.
Misschien heeft het te maken met de licentie kosten voor USB. Iets anders zou ik niet kunnen bedenken wat voor 1 PS/2 poort kan je op z`n minst 2 USB poorten op kwijt. |
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Verder wel een aardig ding, wel afwachten hoe het met de Amperes zit op de 12V rails. Die 5 PS2 aansluitingen slaan natuurlijk nergens op... Heb nog nooit iemand gehoord van: "Jeetje, wat jammer dat die voeding geen PS2 aansluitingen heeft, die heb ik namelijk nodig..." |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Jongens, er staat toch gewoon wat de bedoeling is van die PS/2 aansluitingen!!! OK ik zou niet voor PS2 kiezen, maar gewoon USB. Maar goed ze proberen hun eigen ding uit te brengen, ook weer eens grappig.
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Efficiency bij verschillende temperaturen, max temperatuur, maximaal vermogen etc. dit mis ik allemaal. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
kan zijn dat het gedaan is omdat ps/2 minder gevoelig is voor stof en warmte enzo anders vind ik het inderdaad raar dat ze niet gewoon 6 usb poorten in gooien
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Hardware.Info Editor
|
En dan nu hét antwoord, zoals aan mij gemeld door Bas de Cocq van Spire:
Quote:
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Uwm, ok. Ik vind het raar dat je dat blijkbaar kan patenteren, aangezien een voeding en USB allebei standaarden zijn die door iedereen worden gebruikt. Dat komt op mij net zo over alsof een fabrikant van behuizingen zou patenteren dat ze een fan aan de bovenkant hebben, in plaats van aan de voor of achterkant.
Als er dan wel een patent is, zou ik proberen daar een licentie op te nemen óf om het helemaal niet te doen. In mijn ogen is het op deze manier zo omslachtig en onzinnig, dat ik nog liever een pci USB uitbreidingskaartje zou kopen. Maar goed, dat is slechts mijn mening natuurlijk. |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|