|
|
#1 |
|
Hardware.Info Site
|
Video bekijken: Windows 7 Special
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Zeer snelle geplaats. En zéér interessant.
Dat slepen naar je "taakbalk" doet me een beetje denken aan het slepen naar je "dock" op OSX. En er wordt geloof ik gezegd: iets nieuws: thema's. Dat bestaat toch al sedert windows 98 (dat was toch die met dat Da Vinci theme en "spooky" thema.) Dat schudden vind ik wel een leuke gimmick, maar als je het venster kan lokaliseren waar je mee wil werken, dan weet je normaal toch ook waar het staat. Nu heb ik het zelf al geprobeerd en ik vind het veel leuker werken dan vista. Het werkt allemaal vlotter en ziet er zéér gelikt uit. Als het uitkomt zal ik het dan zeker ook gaan gebruiken. Helaas vind ik weinig dingen héél erg vernieuwend. Ik zou het eerder "op punt gesteld" noemen. Maar dat is mijn mening. Zéér interessante aflevering. ps. Werkt mr. Krijnen nu op een mac |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Zo te zien ben ik weer de eerste
EDIT: ik moet sneller typen Icoontjes op de taakbalk zonder tekst Maakt dit het juist niet onoverzichtelijker? Nu kun je helemaal niet meer wat er in dat venster zit zonder er overheen te gaan met de muis. Is het ook uit te schakelen om het zoals in XP te krijgen? Zelf heb ik m'n taakbalk aan de rechterkant van m'n linkerscherm. Je moet toch wat he, om met dat widescreen nog wat werkbare ruimte over te houden (30" was er helaas niet in 4:3 Icoontjes rechts onderin Kort gezegd: het item "verborgen pictogrammen weergeven" is verbeterd? Voor een aantal mensen is dat een aangename verbetering. Zelf laat ik alles direct weergeven, dat is immers ook de reden dat je een icoontje wilt.. snelle toegang. Bureaublad knopje Wat mij nou verbaast is dat er nog nergens een knopje is toegevoegd die meteen de explorer opent in de map 'bureaublad'. Zelf gebruik ik het bureablad als een grote dumpplaats en kijk ik er nooit op. Als ik iets zoek wat ik erop heb gezet open ik het bureablad in de verkenner. (Via het toetsenbord overigens.) Jumplists Als het MSN icoontje straks bij veel mensen een stukje dieper weg zit bij het spul rechts onderin dan is het wel zo handig dat die functionaliteit ergens anders terugkomt ja. In ieder geval mijn complimenten voor het idee. Ik ben zelf een grote aanhanger van de rechtermuisknopmenu'tjes. Netwerk Is de netwerkdetectie ook slimmer geworden? Ik heb een tijdje Vista op m'n laptop gehad, maar die begon aardig te flippen als ik hem in het dockingstation drukte (GBit LAN bekabeld) terwijl hij draadloos ook al verbinding had. Hij ging dan telkens weer het netwerk op via wifi, wat natuurlijk niet wenselijk is. Ik heb nu weer XP op die laptop en die switched meteen naar het snellere bekabelde netwerk zonder problemen. Het leek wel een beetje alsof Vista niet verschillende bedrade netwerken van elkaar kon onderscheiden. Wellicht is dat ook niet mogelijk, maar als het dat wel is; zit dat er nu wel in? DRM Een van de redenen dat ik Vista boycot is het hele DRM beleid. Het lijkt gemaakt te zijn met het idee dat iedere gebruiker een misdadiger is en het lijkt (meer dan dat zelfs) een complete knieval voor de hollywoodlobby te zijn. Is daar nog iets aan veranderd? Zie ook: A Cost Analysis of Windows Vista Content Protection Bijvoorbeeld alleen al het punt dat Vista de SP/DIF uitgang disabled bij het afspelen van een Super Audio CD (ja, die heb ik) vind ik gewoon absurd, om over de rest nog maar te zwijgen. Monitor-indeling Ik hoorde dat er in Windows 7 opties zijn toegevoegd waarmee je makkelijk een window maximaal of horizontaal kunt maximaliseren. Klopt dat? Op mijn 30" heb ik namelijk eigenlijk niks aan het gewone maximaliseren, dat is dan bijna altijd te breed. Zelf in de goede breedte slepen en Windows hem lekker maximaal laten maximaliseren spreekt mij wel. Of is dit een optie die de videodriver toevoegd? Is er nog wat veranderd aan de multi-monitor support? Kun je bijvoorbeeld weer gewoon twee schermen 'spannen', zoals in XP wel gewoon kan, maar in Vista niet? Drivers Kun je in Windows 7 gebruik maken van Vista drivers? Is het mogelijk om twee verschillende videokaartendrivers te hebben, zoals in XP wel gewoon kan [en in Vista weer niet..]? Ik gebruik een 7900GTX voor m'n tweede en derde scherm en een GTX260 voor m'n 30" en de nieuwste drivers van nVidia voor de GT200 serie supporten vaak de 7 serie niet meer dus ik ben benieuwd... Audio Gezien er gezegd wordt dat Windows 7 een 'doorontwikkeling van Vista' is zal er hier wel niks veranderd zijn? Werkgeheugen Is het werkgeheugenverbruik nog veranderd of is het ongeveer gelijk met dat van Vista? Of juist toegenomen? (Oftewel: mogen we een minder scherpe prijsdaling van het RAM verwachten of niet?) HDD gebruik Hoe is het HDD gebruik in Windows 7? Ik heb Vista een tijdje op m'n laptop gehad (120GB 5400rpm HDD toen) en het zat bijna non-stop op m'n HDD te neuzen, vooral na een restart. Het kwam er op neer dat het eerste kwartier het systeem gewoon traag was en er na dat kwartier een half uur accutime opgesnoept was in dat kwartier. In dat kwartier daalde het RAM verbruik van 800MB naar ~550MB, met kennelijk een hoop HDD activiteit. Nu is mij vertelt dat ik daar het een en ander aan kon instellen, maar lui als ik ben heb ik tijdens de respawn pauzes van een avondje BF2 een complete XP installatie erop gezet en sindsdien is hij veel sneller bruikbaar na een restart, heb ik minstens een kwartier extra accutijd en is de HDD activiteit ook zo ongeveer tot 0,0 gedaald. Herkend Windows 7 bijvoorbeeld wel of 'ie op accu werkt of aan het stopcontact hangt? En legt het dan de connectie dat het niet van alles en nogwat moet gaan indexeren terwijl hij op accu draait? Zomaar wat puntjes die bij me opkwamen. Good night! |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Het is idd een mac, steve ballmer gebruikt ook een voor z'n presentaties.
Dit en het opschrift op mr Krijnen z'n T-shirt stelt je wel aan het denken.. Dat "schudden met de vensters"- gedoe vind ik best handig. Alles minimaliseren naar een icoontje op de taakbalk is beter dan wat we tot nu toe gewoon zijn. Als windows 7 nu nog beter werkt en minder 'verbruikt' dan vista kan het mss wel iets worden. Volgens mij bestaat "bureaublad weergeven" al Wat is eigenlijk het tooltje dat mr Krijnen gebruikt om op het bureaublad iets te omcirkelen of strepen te trekken? |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Allereerst toch de vraag waar onze Hugo nou heen is
Maargoed, in het begin zie je dat Windows 7 de tabbladen van één openstaande Internet Explorer al als meerdere previews(per tabblad 1) laat zien, terwijl bij andere applicaties het niet om tabbladen, maar gewoon om meerdere applicaties gaat(bijv. dat Word 2 keer geopend is). Mijn vraag is dan ook of Firefox deze ondersteuning(één applicatie met meerdere 'previews' van elk tabblad) ook biedt of dat dit puur een Microsoft-iets is? |
|
|
|
|
#6 |
|
Hardware.Info Editor
|
Welke Hugo?
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
@ 4rolow
ik denk dat ze dit met firefox wel hebben gedaan aangezien ze al genoeg "problemen" hebben gehad met de rechtzaak oneerlijke concurrentie... overigens vind ik dit wel een zeer interessante aflevering... ik heb een tijdje geleden windows 7 beta geinstalleerd en ik was niet op de hoogte van al deze nieuwe functies |
|
|
|
|
#8 | ||
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
Leuke aflevering, verhelderend vooral.
Moet nog zien of ik dat groeperen in de taakbalk handig ga vinden. Zet het nu nog altijd uit omdat ik het irritant vind. Vind het juist handig dat ik nu in één oogopslag kan zien welke bestanden ik open heb zonder dat ik helemaal met mijn muis over een icoontje hoef te gaan. Kan me voorstellen dat met een kleiner scherm/resolutie alles al snel niet meer te lezen is en dan is het misschien een handige feature, maar met een groter scherm zie ik het nut er niet van in. Kan je het ook in oude windows stijl laten weergeven? Dat schudden is wel geinig. Netwerkherkenning lijkt me enorm handig. Sidebar nu op hele bureaublad is ook wel leuk. |
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
hoe kan het dat zijn windows 7 nederlands is?
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
Leuke aflevering, ik ben benieuwd of er ook van die download bare thema's komen dat zou leuk zijn! Deze preview heeft me overtuigd.
Ik wil Windows 7 |
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
Moet je hebben, die windows 7 !
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Leuke aflevering, maar loop hier niet warm van.
Nieuwe UI, yoepie.....niet dus......Windows XP heeft een prima UI en de nieuwe interface zal alleen maar zorgen voor irritaties omdat het weer wennen word.(Werk zelf in parttime in een Computershop en mensen houden vaak niet van veranderingen, bijvoorbeeld de UAC, Aero etc.) Daarnaast krijg ik het gevoel dat deze interface een resources hog wordt. Het zou fijn zijn als Microsoft nou eens een besturingssysteem maakt wat je helemaal zelf aan kan passen met dingen eruit slopen die je nooit gebruikt.(Modulair dus) Nu moet ik noodgedwongen nLite elke keer gebruiken wil ik weer een onzinnig features eruit te slopen. Denk dat ik ook Windows 7 over sla, nog niks wat mijn interesse heeft gewekt.(Misschien dat DirectX 11 daar verandering gaat brengen.....hopelijk) |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Zag ik Daar nou net een witte macbook
met sticker op Im A PC xD lol gaat ie notebook gebruiken van concurent Apple ^^ Goede reclame zou ik zeggen |
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Haha ja, toen die even in beheer zat zag ik snel iets van apple staan..
Hoe epic |
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik denk dat Windows 7 te veel toeters en bellen heeft. Het ziet er leuk, maar teveel onnodige dingen in mijn ogen. Die jumplist zie ik zelf niet zo zitten, want ik ben gewend om me programma's af te sluiten met rechts -> afsluiten, en deze optie zag ik niet bij de jumplist. Ben overigens ook erg benieuwd hoeveel RAM deze Windows versie gaat vreten.
Btw, "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen", is dit geen stijlfout? |
|
|
|
|
#17 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Ziet er opzich wel mooi uit, alleen volgensmij zit er nog een bug in de gadgets aangezien het 45 Graden in Amsterdam was volgens dat ding
|
|
|
|
|
#19 |
|
Junior Member
|
0 score
Windows 7 als doorontwikkeling van Vista ziet er een stuk beter uit qua interface en functionaliteit. De special heeft me in ieder geval een hoop duidelijk gemaakt ook naar de functies die ik zelf nog niet gevonden had. Jammer dat ze het alleen nog niet over performance winsten gehad hebben.
@ romperstomper. Hij werkt bij MS dus zal ongetwijfeld een Win7 meekrijgen in het Nederlands voor voorlichtingen e.d. zoals hier in de special. |
|
|
|
|
#20 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Dat ze zich nu (nog) meer op de eindgebruiker richten is leuk, maar die zitten daar toch niet echt op te wachten? Die vinden het vaak wel best, windows xp doet ook wel wat ze willen. Hardware.info bezoekers zitten helemaal niet op die dingen te wachten waar door je nog sneller een mapje kunt delen Office en windows moeten ook maar eens een interface kiezen, ipv elke versie alles om te gooien. Windows 7 word hem niet voor mij, altijd goed om te proberen via die trials dat wel altijd fijner dan promo filmpjes |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
fahrenheit zou het ook niet echt kunnen zijn, dan is t rond de 10graden
|
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
Windows wordt steeds beter, mooier en gebruikersvriendelijker. Maar voor de zekerheid heeft ie toch maar een shirt aangetrokken, dat computerproblemen vooral te danken zijn aan hardware.
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
"ik ben gewend dat???" dit meen je toch niet? kom op he beetje aanpassings vermogen word er wel gewenst van een hwi bezoeker jij bent er ook eentje die de windows 2000 look aanzet zodra hij windows installeert? ha een NL versie!! hebben, hebben, hebben, deze jongen werkt nu een paar maanden met W7 en ik stap op dag 1 van release volledig over. alleen IE8 is beetje misser tot nu toe |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|