|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Phenom II X4 955 werkt op 3.2 GHz
Dat AMD het 45nm procédé aardig onder de knie heeft blijkt wel uit de overklokbaarheid van haar nieuwste Phenom II processors. Zo zette AMD begin dit jaar al direct hoog in met de lancering van een 2,8 en een 3,0 GHz quadcore processor. ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Wel leuk om te zien dat AMD alles weer een beetje op orde heeft qua prestaties in het hogere segment. Nu nog meer op het ontwerp richten en minder op fabricage met Foundry Inc. en doorstomen maar! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik ga hier zeker op wachten. Ik ben altijd al voor AMD geweest. Ze zijn goed bezig
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
bios update en het was weg |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
ben ik nou net mijn helium cooler vergeten. Wat een onzin die 6Ghz. Voor 10 minuten misschien.
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
@eddieveenstra: Ook al was het 5 minuten, dan was het nog geen onzin. Het is nu eenmaal bewezen dat meerdere Phenom ll processoren in staat zijn om clocksnelheden van boven de 6ghz te halen met extreme koeling. Voor 24/7 gebruik is het niet echt haalbaar, tenzij je geld/zin en tijd hebt om een tube 24/7 vol te houden met een 1 of ander koud goedje als ln2 of helium. Dan kun je je nog afvragen of je bordje enzo wel in staat zijn om langere tijd zoveel vermogen te leveren. Maar daar gaat het hier net echt om, waar het wel om gaat is dat er goede resultaten zijn gehaald met hooggeclockte Phenom ll processoren, en waaruit blijkt dat er nog wel wat rek zit in dit ontwerp, zeker als ze hun 45nm proces weten te verbeteren. Ze hebben in ieder geval nog speling in TDP, waardoor een 3,4ghz Phenom ll mogelijk zou kunnen zijn, als AMD er het nut van in zou zien om een 140W cpu te maken. Denk dat ze liever bij 125w blijven, zodat sowieso elke Phenom ll standaard zuiniger is dan Intels Corei7 reeks. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
@ paddoswam: Zou het niet een publieke stunt zijn geweest? persberichten melden dat opeens de verkoop aardig gestegen was van amd processoren nadat er berichten kwamen over het unlocken van de 4e core.. denk niet dat het een hele ramp is voor amd, eerder positief. Veel mensen met een budget zouden graag een x3 voor 150eu willen hebben die te gebruiken is tot een x4 op 3,7ghz met wat overclocken en een goedkoop koelertje.
@ eddieveenstra: of het is belachelijk, of het is geweldig. Lui die voor amd zijn vinden dit mooi nieuws uiteraard, omdat er een quad core van amd over de 6ghz stabiel kon draaien en een wereldrecord plaatste. Het gaat er niet om of hij het continu kan draaien maar om de poging om deze snelheid te kunnen behalen zonder stuk te gaan |
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
Dat hij even op 6ghz is geniaal.
Het bewijst dat er overclockpotentieel zit in de CPU. Nu wil dat niet zeggen dat iedereen daar met air of normaal water komt. Maar het is een enorme verbetering ten opzichte van de eerste Phenom die bijna niet over te clocken was en daardoor ook niet interessant voor overclockers/enthousiasts. |
|
|
|
|
#9 |
|
Non-actief
|
0 score
nu hopen.dat ze ook een x3 op 3.2 ghz maken.want een x3 op 2.8 ghz pesteert al goed in games.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Nu nog een goed SLi moederbordje en ik blijf bij AMD bij de volgende upgrade..
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
Er zijn al SLI moederborden met een socket AM2+/AM3.. namelijk de 780a Chipset.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Hmm, mijn 4800+ werkt op 3 Ghz prima, maar deze cpu zet me wel aan het denken... 3,2 Ghz is wel erg mooi voor een quadcore
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
hell, kom op, overclocken is leuk om te doen (vind ik dan), en als je er dan van die hoge scores mee neerzet is dat nog is veel leuker. en ik denk niet, ook al zou je 'm op 6+GHz stabiel krijgen, dat het zo "relax" werken/gamen is met zo'n CPU dan, dan ben je de godganse tijd de temperaturen e.d. in de gaten aan het houden. nee doe mij dan maar een clock van 3,8-4.0GHz die stabiel genoeg is voor 24/7 en ik heb nog nooit een Intel CPU gezien, laat staan quad-core en al helemaal geen i7 (heethoofden), die 24/7 6+GHz draait. OT: mooie CPU's, ik wacht nog even, ik zit voorlopig goed, maar als het tijd wordt voor een nieuwe PC, dan is de keuze opeens een stuk groter dan dat hij was (amd of inteL?, waar het voorheen eigenlijk gewoon: intel... amd? wat is dat?, (<nja, figuurlijk dan he) laatst stond er een road-map van de PII x4's op HWI, waar ook een 4.0GHz versie van de CPU vermeld werd, hoop dat die nog gaat komen dit jaar |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Moet deze dan gaan concurreren met de Intel i7 proc?
Prijs? Iemand? want dat zal voor AMD een belangrijke factor zijn. 6Ghz is niet bruikbaar voor de gewone man, maar geeft wel misschien aan dat hij op 3,2Ghz gewoon lekker kan draaien met lage temps en dat je zelfs stressed je je geen zorgen hoeft te maken. Last edited by amiguito; 03-03-2009 at 17:59. |
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
Ik vind het wel belangrijk als je de prosessor gaat oc en dat ie natuurlijk ook stressed alles
normaal kan weergeven niet dat ie een warmte- limiet berijkt. Verder goede processor van amd. Zou wel eens een grafiekje willen zien van de sneheid van deze processor, t.o.v intel i7. Het word eens tijd dat er meer moederborden komen voor deze processor. |
|
|
|
|
#16 |
|
Hardware.Info Editor
|
Een Phenom II op 3.2 GHz zal nog steeds niet in de buurt van een Core i7 zitten wat betreft prestatie...
|
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Dat valt toch wel mee...? Ok met archiveren, renderen, videobewerking etc zal I7 sneller zijn, maar met gaming zal het niet zo heel veel meer schelen.. tenzij je met een multi GPU systeem werkt..
|
|
|
|
|
#18 |
|
Hardware.Info Editor
|
Ja ok, maar gaming is één van de sterkere punten van de Phenom II en één van de zwakkere punten van Core i7. Gemiddeld genomen is de Core i7 echt wel een stukje sneller.
|
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
En gemiddeld een stuk duurder...
Ik ben al weken aan het vergelijken voor een upgrade, het valt niet mee wanneer je een bepaald budget hebt.. En eerlijk gezegd blijf ik toch stiekem een AMD fan.. |
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
nouja, qua CPU-prijzen ontlopen de i7 (920) en de Phenom II's elkaar niet eens erg veel, maar het totaal plaatje, daar is de i7 zo "duur" (tja.. wat is duur, kijkend naar de prestaties) in, alhoewel het (naar mijn idee) wel goedkoper aan het worden is.
|
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
ff @ de prijsvergelijker van de site gekeken en vergeleken en kwam op de goedkoopste componenten uit:
Phenom II: x3 720 €140,- Gigabyte GA-MA790XT-UD4P € 120,- totaal €260,- I7 920 € 230,- MSI X58 Pro € 180,- Totaal €410,- Als je nagaat dat de phenom II niet veel achter de I7 aanloopt is 150 euro verschil nog wel vrij veel vooral als je budget systeem koop. Voordeel van de x3 720 is dus dat hij op een am2+ en am3 kan, vrijwel evensnel loopt met ddr2. |
|
|
|
|
#22 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
|
0 score
Kijk ook eens naar de hoeveelheid intel computers die worden gebruikt in scholen en andere bedrijven van klein tot groot. Overal waar ik kom staan intel pctjes te draaien, het zijn geen game pc's maar t is wel een groot inkomstenpost voor intel
Dit is wat ze verwacht hadden: http://tweakers.net/nieuws/56870/eer...producten.html |
|
|
|
|
#24 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Junior Member
|
0 score
zat net even bij salland te kijken en daar staat de AMD Phenom II X4 910 2.60 GHz, 4000 MHz, 4x 512Kb, 6 MB, Tray voor een prijs van 255 euro in de pre order dat is best veel vind ik daar heb je een i7 voor.
dus wat moet die 3.2 wel niet gaan kosten |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|