Dear visitor, it would appear you are using Internet Explorer 6 as a browser. Unfortunately Hardware.Info is rendered less than completely accurately in this by now obsolete browser. For an optimal experience of our site, we recommend you use an up-to-date version of Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari or Opera.

Forum

Go Back   Hardware.Info » Reacties Website » Nieuws

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-02-2009, 07:00   #1
Arnoud Onnink
Hardware.Info Editor

Arnoud Onnink's Avatar

Arnoud Onnink is Hardware.Info Crew
Default SiS chipset in Dell dualcore Atom thin client

SiS chipset in Dell dualcore Atom thin client

Ook SiS heeft een chipset voor de vorig jaar geïntroduceerde dualcore Intel Atom processor ontworpen. De SiSM671 northbridge en SiS968 southbridge worden als eerste gebruikt in de OptiPlex FX160 thin client van Dell met een Atom 230 (single core ...

Lees dit bericht
Arnoud Onnink is offline Users systems   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 09:40   #2
TheBigBorg
Senior Member

TheBigBorg is een ruwe diamant
Send a message via MSN to TheBigBorg
0 score     
Default Re: SiS chipset in Dell dualcore Atom thin client

Grappig, ik heb nog nooit van SiS gehoord. Ben wel benieuwd naar het stroomverbruik en prestaties van deze chipset. Verder lijkt de afwezigheid van DirectX 10 me geen gemis, aangezien je dat op zo'n onboard kaartje toch niet gaat gebruiken (gewoon niet snel genoeg). Het zou wel leuk zijn als je met de dualcore variant HD af kon spelen
TheBigBorg is offline Users systems   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 09:52   #3
amiguito
Senior Member

amiguito is op weg naar de top
Send a message via MSN to amiguito
0 score     

Ik geloof dat SiS zo'n beetje in dezelfde hoek zit als VIA en S3. Ook geen grote spelers, maar wel behoorlijk actief in de budgetmarkt. In de zakelijke markt kom je ze ook tegen, maar dan bijvoorbeeld in de slimline pc systemen die je bij supermarkten of warenhuizen bij de kassa ziet staan. Dus waar zeer beperkte handelingen mee worden gedaan. Met name voor die doeleinden is een Atom systeem interessant omdat met veel filialen en veel systemen het wel een laag verbruik moet hebben.
amiguito is offline Users systems   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 10:35   #4
xtrememaster
Senior Member

xtrememaster's Avatar

xtrememaster is gewoon hartstikke aardig
0 score     

Quote:
Originally Posted by TheBigBorg
Grappig, ik heb nog nooit van SiS gehoord. Ben wel benieuwd naar het stroomverbruik en prestaties van deze chipset. Verder lijkt de afwezigheid van DirectX 10 me geen gemis, aangezien je dat op zo'n onboard kaartje toch niet gaat gebruiken (gewoon niet snel genoeg). Het zou wel leuk zijn als je met de dualcore variant HD af kon spelen

Ik wel, maar dat heeft te maken dat ik met vele al een langere tijd in de hardware zitten en sommige mensen wellicht net 4 jaar of minder. SIS was vroeger een veel grotere speler in de Pentium / Pentium II / Pentium III tijdperk. Hun maakte meer chipsets voor de goedkopere moederborden net als via en S3 zoals hierboven al genoemd. Ook ALI was zo`n zelfde speler.

Persoonlijk vind ik het nog knap dat zo`n bedrijf nog leeft. Oke ik weet wel dat ze ook andere markten bedienen, maar na zoveel tijd niks meer van ze gehoord te hebben..
xtrememaster is offline Users systems   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 10:47   #5
TheBigBorg
Senior Member

TheBigBorg is een ruwe diamant
Send a message via MSN to TheBigBorg
0 score     

Tjah, ik ben pas 15, op m'n 12e begon ik me een beetje te verdiepen in de computers Daarvoor was ik zo'n persoon die ongeveer wist wat de specificaties in het mediamarkt krantje betekenden

Ik hoop altijd stiekem dat van dit soort kleine spelers als SiS en VIA een of andere onverwachte uitvinding doen en dan weer een wat groter marktaandeel krijgen. Allereerst gun ik het ze omdat ze eerst bijna zijn 'uitgeroeid' maar ook omdat er dan weer meer concurrentie komt.
TheBigBorg is offline Users systems   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 12:36   #6
crimewolf
Member

crimewolf's Avatar

crimewolf heeft de eerste trede bereikt
Send a message via MSN to crimewolf
0 score     

Ha heb hier nog een pentium 4 staan met een SIS chipset. Was toen die tijd afkomstig van de Aldi (geen Medion, maar Qmotion). Toen die tijd nog snelle pc'tjes voor het dagelijkse werk
crimewolf is offline Users systems   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 13:44   #7
Phyrash
Junior Member

Phyrash heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Ooo ik heb nog een P4 Pc van Sky staan met een SiS onboard kaart.. Al lang geleden gekocht uit de V&D
Phyrash is offline Users systems   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 15:53   #8
amiguito
Senior Member

amiguito is op weg naar de top
Send a message via MSN to amiguito
0 score     

Hier (latijns amerika) kom je SiS nog vrij veel tegen. Ook VIA en S3 zie je hier veel. Ik denk dat die bedrijven zich nu meer richten op de échte budgetmarkten: budget + derde wereld.
amiguito is offline Users systems   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 18:48   #9
rea
Member

rea heeft de eerste trede bereikt
Send a message via AIM to rea
0 score     

Ik heb nog een AMD Athlon XP 2400 (2 Ghz) op een ECS K7S5A mobo draaien met SIS 735 chipset 1 Gb geheugen voor desktop werk. Voldoen nog steeds goed.
SIS onbekend .........nou nee
Veelal in de zakelijke markt gezet voor kantoor/business doeleinden.
rea is offline Users systems   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules