Dear visitor, it would appear you are using Internet Explorer 6 as a browser. Unfortunately Hardware.Info is rendered less than completely accurately in this by now obsolete browser. For an optimal experience of our site, we recommend you use an up-to-date version of Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari or Opera.

Forum

Go Back   Hardware.Info » Reacties Website » Nieuws

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-02-2009, 08:00   #1
Paul Janssen
Hardware.Info Editor

Paul Janssen's Avatar

Paul Janssen is Hardware.Info Crew
Default Nieuwe routers van Sitecom

Nieuwe routers van Sitecom

Sitecom heeft nieuwe routers in haar assortiment opgenomen. De Pure E-motion | X-series zijn extreem compact en bieden maximale draadloze prestaties met interne antennes, aldus de fabrikant. Ook in termen van dekking, veiligheid en gebruiksvriendelij ...

Lees dit bericht
Paul Janssen is offline Users systems   Reply With Quote
Old 20-02-2009, 08:17   #2
reflector
Junior Member

reflector heeft de eerste trede bereikt
0 score     
Default Re: Nieuwe routers van Sitecom

50 euro dat zal erg goede kwaliteit zijn , na de wgr614 te hebben gehad van netgear , ben ik afgehaakt van die goedkope stunts , voor een goede router zou ik toch liever wat meer uitgeven

Last edited by reflector; 20-02-2009 at 08:19.
reflector is offline Users systems   Reply With Quote
Old 20-02-2009, 08:34   #3
Rulez
Member

Rulez's Avatar

Rulez heeft de eerste trede bereikt
Send a message via MSN to Rulez Send a message via Skype™ to Rulez
0 score     

Zo, ze waren er al iets langer. Even over de routerverpakkingen, er is over nagedacht, maar hier in de winkel snappen wij er weinig van. Al die logo's, per merk verschillend.
Klanten zien door de bomen het bos niet meer.

Mooi dat Sitecom toch naar de ideeën luistert van klanten, met de uitstraling van de verpakking.
Rulez is offline Users systems   Reply With Quote
Old 20-02-2009, 09:49   #4
michiel26
Junior Member

michiel26 heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Ik vertrouw toch niet helemaal in de kwaliteit van zo'n kleine en goedkope router.
In mijn studentenhuis (15 man, veeeeel internetgebruik van bittorrent en usenet) heb ik meerdere comsumenten routers geprobeert. Ze klapten er allemaal om de zoveel tijd uit.

Uiteindelijk een oude P2 400 gepakt en geinstalleerd met Clarkconnect (linux server software). Ik heb nooit meer een probleem gehad. De server is al jaren niet meer gereset en nooit meer vast gelopen.

Met de switch had ik ook veel problemen. Deze uiteindelijk vervangen door een 3com 24 poort professionele managed switch (alle poorten 100 mbit full duplex). Deze switch heb ik voor 25 euro op marktplaats gekocht, en hier ook nooit meer een probleem mee.

Dus ik vraag me af hoe de kwaliteit is van de routers van sitecom (hierboven).
michiel26 is offline Users systems   Reply With Quote
Old 20-02-2009, 10:07   #5
MarkII
Guest

Quote:
Originally Posted by michiel26
Ik vertrouw toch niet helemaal in de kwaliteit van zo'n kleine en goedkope router.

knip
~~~~
knip

Dus ik vraag me af hoe de kwaliteit is van de routers van sitecom (hierboven).
Tja, dat weet je dus niet. Maar ik zie Sitecom geen but producten leveren. Wel, wie weet ben ik een beetje bevooroordeeld met mijn GAMING router van sitecom
Een kennis van mijn heeft de Gigabit uit de Emotion line, dat het fantastisch.

Er zal later vast wel ergens een review verschijnen, even wachten dus.

Eneeeee 3com zijn geen consumenten producten in een mooi gevormd doosje, maar een lelijke kast met gaten erin En een PC optuigen om wireless LAN te creëren, ik ben geen student meer, dus ik ben alles behalve van plan om een PC ergens in mijn woonkamer neer te zetten voor WiFi. Een studenten kamer is toch wel wat anders. Met welk merk switch had je dan problemen?

Trouwens, geen last van hoge stroom rekeningen? Het klinkt allemaal niet groen/milieu vriendelijk. Ik moet namelijk ook op stroom rekening letten.

Last edited by MarkII; 20-02-2009 at 10:20.
Users systems   Reply With Quote
Old 20-02-2009, 17:02   #6
Aegiz
Junior Member

Aegiz is vooralsnog onbekend
0 score     

Precies Michel26, linux bak met x86 proc heeft gewoon meer bandbreedte dan een klein kastje. Voor een netwerk met meer dan 5 groot gebruikers is dat gewoon een prima plan.

Wil je wel kleine kastjes kijk dan eens op deze site voor goede benchmarks http://www.smallnetbuilder.com/.

Zowel routers als NASsen testen ze er.
Aegiz is offline Users systems   Reply With Quote
Old 20-02-2009, 18:01   #7
MarkII
Guest

Quote:
Originally Posted by Aegiz
Precies Michel26, linux bak met x86 proc heeft gewoon meer bandbreedte dan een klein kastje. Voor een netwerk met meer dan 5 groot gebruikers is dat gewoon een prima plan.

Wil je wel kleine kastjes kijk dan eens op deze site voor goede benchmarks http://www.smallnetbuilder.com/.

Zowel routers als NASsen testen ze er.
De beschikbare bandbreedte is altijd gedeeld door het aantal gebruikers.
Een Linux bak met een x86 proc heeft daar geen enkel invloed op!
Users systems   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules