|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Geheugenprijzen dalen weer
Aan het begin van dit jaar bevonden de prijzen van DDR2-geheugenchips zich op een historisch dieptepunt. De prijzen stegen vervolgens iets, maar de stijging blijkt van tijdelijke aard. Geheugenfabrikanten hadden gehoopt op een stabiel prijsniveau van ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
leven de credit crisis
zolang je er zelf maar geen last van hebt wel mooi dat alles daalt zullen we ook meer pc's met 6GB zien |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Mooi nieuws, ik wilde een pc samenstellen voor mijn ouders echter 4GB DDR2 koste weer 47 euro waar ik wilde orderen
Liet ze net dit berichtje lezen en ze willen ook even wachten( echte hollanders) Al zal het toch niet zo extreem dalen als in het begin van het jaar of toch wel? |
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
@Ralf: Neem ze niet kwalijk.
offtopic: Want de pensioen premie is 5 a 6 tientjes per maand duurder geworden. En ik voel het ook nu in mijn portemonnee. Dus dat komt wel nu gelijk weer aan dure geheugens. |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
Mooi nieuws,
Ik was zelf van plan om een nieuw setje DDR2 van 4GB te hallen. Maar nu ga ik eerst even de prijs verlaging afwachten voor dat ik wat ga hallen. |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
De prijzen van chips zijn gedaald, maar als je de prijzen op bijvoorbeeld alternate bekijkt zijn die juist gestegen sinds het slechte nieuws rondom Quimonda? Beetje tegenstrijdig, niet?
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Komt wel weer goed.
Denk maar bijvoorbeeld aan een domino effect: Als de ene winkel/webshop omlaag gaat, moet de ander ook. Anders stappen de meeste over naar de concurent. Pas als geen een webshop de prijzen verlaagd, hebben we een probleem met die zogenaamde prijsverlaging! Maar reken daar maar niet op |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
De prijzen van de DDR2 geheugenmodules zijn al geruime tijd vrij laag. Een jaar of twee geleden waren ze nog relatief duur. Nu ze meer in prijs dalen kan ik misschien gaan denken aan een 8Gb geheugensysteem of is dat een beetje overkill?
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
dat kan ik wel bevestigen
ik heb in juli 2006 nog 180 of 190 euro voor dit geheugen betaald 2x NANYA Elixer 1024mb 533 mhz DDR2 dat koop je nu voor een 25 a 30 euro in 800mhz versie hahahah maja dat is met alles hoe langer je wacht hoe goedkoper het word heb vorige maand 3X 1024 mb DDR3 gekocht 1866mhz voor 180 euro`s dat zal ook wel snel in prijs omlaag gaan |
|
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Wat sommige mensen toch doen voor een paar euro. Hoeveel denk je nog dat de prijzen zullen dalen? Maakt een verschil van 2 euro nu zoveel uit op een computer van 500 of 1000 euro? Ze kan je blijven wachten natuurlijk, want ik kan voorspellen dat DDR3 nog serieus zal zakken en dat de prijzen van DDR3 in de toekomst lager dan DDR2 zullen zijn. Kijk maar naar de overgang van DDR naar DDR2, dit was exact hetzelfde verhaal. De vraag is enkel, wanneer dit gebeurt, en ben je bereidt te wachten? In computerland kan je heel lang blijven wachten op goedkope prijzen en dan uiteindelijk koop je ofwel een goedkope verouderde technologie, ofwel een duurdere nieuwe technologie. Zo is het en zo zal het altijd blijven. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
wow, dat zal het nu wel weer waard zijn denk ik
misschien doe ik nog wel 4gb ddr2 extra in mijn systeem aangezien het niet zoo duur meer is |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|