|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Antec lanceert CPX form factor
Antec introduceert haar nieuwe CP-850 voeding, waarmee ook gelijk een nieuwe form factor wordt geïntroduceerd. In plaats van de gebruikelijke PS/2 form factor maakt de nieuwe Antec voeding gebruik van de CPX form factor en zou compatible zijn me ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
wat is er nou weer handig aan dat elke fabrikant z`n eigen formfactor heeft , dan is het toch geen formfactor meer ?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Tuurlijk wel. Of iemand het gebruikt is iets anders, maar het staat iedere fabrikant vrij zijn eigen formfactors te introduceren. Daar wordt het niet beter op als niemand het gebruikt, maar het mag wel en misschien wordt dit juist wel gebruikt en dan is het toch een soort van vooruitgang lijkt me.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Achja, je kan het ook zien als dat Antec wil laten zien dat ze wel degelijk de voedingen verder ontwikkelen. Het zou pas een probleem worden indien alle fabrikanten hun eigen vormfactor gaan presenteren. Als deze vormfactor werkelijk zo goed is, dan is het wel te hopen dat andere fabrikanten er ook gebruik van mogen maken. Nadeel vindt ik dat ook lang niet alle kasten geschikt zijn en ze enkel hun eigen modellen noemen.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
hmm je ziet toch dat de zwaardere voedingen langer zijn en dus ook meer ruimte bieden.
nee Antec draait de fan 90 graden en geeft de ruimte in de hoogte. Leuk hoor, maar tenzij ze deze gewoon meeleveren vermoed/hoop ik toch dat CPX in het rijtje BTX en DTX komt. |
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Ze proberen bij alles om het zo klein mogelijk te maken (hardeschijven / processoren / geheugen) maar dit maken ze groter, gaat de verkeerde kant op
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
De ATX voedingstandaard is al flink oud. Waarschijnlijk is er tijdens het afspreken van die standaard nooit echt rekening mee gehouden dat voedingen nu regelmatig >1000W zouden zijn. ATX 2.0 telt ook niet echt mee, want dat was meer een kleine 'upgrade' van de standaard, maar geen echt nieuwe standaard.
Ik kan me dus goed voorstellen dat met de huidige voedingen, de ATX standaard verre van optimaal is. Dit gewoon doordat je gebrek aan ruimte hebt, waardoor onderdelen heter worden, er weinig ruimte is voor airflow, en de benodigde koelribben maar net passen. Ik ben dan ook niet echt tegen deze standaard, voorwaarde is alleen wel dat alle voedingsfabrikanten uiteindelijk moeten overstappen naar deze standaard, en dat fabrikanten van behuizingen het mogelijk maken zowel CPX als ATX voedingen te monteren. Blijkbaar is dat laatste niet zo heel moeilijk, aangezien Antec dat blijkbaar al doet bij zijn nieuwere behuizingen. Een oude en nieuwe standaard een tijdje naast elkaar vind ik namelijk niet zo erg, je moet tenslotte nou eenmaal naar een andere standaard soms, zolang het er maar niet meer dan 2 worden. |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Die fan aan de buitenlant lijkt mij wel handig als die vervangbaar is...
En de prijs is ook wel te pruimen. |
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Hoe dan ook, dat is natuurlijk op te lossen door een multi-fan oplossing zoals je wel eens langs ziet komen. Ik vraag me alleen af of dit CPX idee gaat werken. Het is wel leuk, handig ook voor de fabrikanten van voedingen omdat je veel makkelijker componenten kwijt kan die wat meer warmte afstoten als gemiddeld. Wat echter interessanter zou zijn is als voedingen nog efficiënter worden. Misschien is dit wel ontstaan doordat een gewone ATX voeding niet zwaarder kon omdat die dan te warm werd maar dat ze ook niks aan de efficiëntie konden doen om warmte te voorkomen en zijn ze vervolgens met dit idee gekomen..... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Ook zijn lange voedingen niet altijd even handig, omdat je dan soms weinig ruimte over houdt tussen de voeding en een dvd speler ofso.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
ja dat laatste klopt natuurlijk.
En Polly, 120mm fan = 120mm fan of ie nu rechtop of liggend in of op de voeding zit. Een lange voeding is een soort tunnel waar je door ofwel goede plaatsing van onderrdelen ofwel door op warme onderdelen een koelblok te plaatsen die wel in de luchtstroom zit alles netjes moet kunnen koelen. (eigenlijk zouden voedingen van +1KW gewoon niet nodig moeten zijn. Vroeger bij de introductie van een nieuwe gen graka's konden die gewoon al het nieuwe aan en zelfs nog hetgeen in de paar maanden erna uitkwam. Maar sinds NVidia en Ati door hebben dat er genoeg mensen zijn die zo gek zijn 2 grakas te plaatsen zie je dat de nieuwe gens de nieuwe dingen net niet aankunnen. Elke aankoop van een consument is vergelijkbaar met een stem, als iedereen gewoon nee zou stemmen tegen deze trucjes zouden ze vast wel in staat zijn nieuwe kaarten te maken die wel gewoon alle nieuwe dingen aankunnen en heb je echt geen hele zware voeding nodig.) |
|
|
|
|
#13 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Junior Member
|
0 score
Voor een Antec 1200 zitten de kabels nog steeds aan de verkeerde kant of kan je hem ook op zijn kop monteren?
Antec 1200 voeding op de bodem ipv bovenin met de mogelijkheid om de kabels achter het moederbord te laten lopen. Laatst gewijzigd door KopjeKoffie; 13 februari 2009 om 14:23 |
|
|
|
|
#15 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|