Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

Forum

Ga terug   Hardware.Info » Reacties Website » Nieuws

Reageren

Discussie tools Weergave
Oud 8 februari 2009, 14:00   #1
Arnoud Onnink
Hardware.Info Editor

Arnoud Onnink's avatars

Arnoud Onnink is Hardware.Info Crew
Standaard Nieuwe chipset voor Intel Atom netbooks

Nieuwe chipset voor Intel Atom netbooks

Eerder op Hardware.Info kon je lezen over een ASUS Eee PC met de nieuwe Intel Atom N280 processor. TechConnect bericht nu meer informatie te hebben over de bijbehorende chipset, die extra performance moet bieden ten opzichte van de huidige 945GSE. De ...

Lees dit bericht
Arnoud Onnink is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 8 februari 2009, 14:11   #2
PlixPloxPlax
Non-actief

PlixPloxPlax is een ruwe diamant
0 score     
Standaard Re: Nieuwe chipset voor Intel Atom netbooks

Atom gebasseerde computers is niet veel soeps, zo vind ik het ION platvorm van Nvidia weliswaar ook met een Atom veel beter. Persoonlijk zou ik voor AMD's Yuko platvorm gaan daar kun je zelfs een game als Call Of Cuty 2 op spelen en fatsoenlijk surfen, msn'en, muziek luisteren tegelijk zonder enige problemen.
PlixPloxPlax is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 8 februari 2009, 14:56   #3
TheBigBorg
Senior Member

TheBigBorg is een ruwe diamant
Stuur een bericht via MSN naar TheBigBorg
0 score     

Ik vind dit nogal onzinnig... De prestaties zijn heel iets hoger, maar ik betwijfel of dit nu goed 1080p gaat weergeven, als het niet door de videochip gedecodeerd kan worden...
Bovendien vind ik het een beetje vreemd, dat deze nieuwere combinatie 2 keer zoveel verbruikt als de oudere combinatie, terwijl de 945 chipset juist zo energie on-zuinig was..

Ben het dan ook aardig met Plox eens
TheBigBorg is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 8 februari 2009, 15:14   #4
sn0rr3h
Member

sn0rr3h is vooralsnog onbekend
0 score     

Watskeburt met die US15W chipset?
sn0rr3h is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 8 februari 2009, 16:13   #5
martie
Senior Member

martie is op weg naar de top
0 score     

Zoiezo snap ik niet waarom je HD zou willen afspelen op een netbook, je scherm heeft lang niet de benodigde resolutie en je hebt maar een kleine HDD. Ik snap niet waarom iedereen nu de trent van goedkope netbooks ineens omslaat naar duurde net books met een groter scherm en meer power. Hierdoor veranderd de markt eigenlijk weer in instap notebooks. Terwijl het idee achter idee achter een netbook is; goedkoop, klein, licht, om op te internetten.
Waarom wil iedereen dan ineens zware toepassingen draaien op een netbook?
martie is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 8 februari 2009, 16:14   #6
dothan
Member

dothan's avatars

dothan heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Deze chips zijn dan ook voor de high-end netbooks. Deze zullen ook wat duurder worden.
dothan is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 8 februari 2009, 16:32   #7
sjoerdke
Member

sjoerdke is vooralsnog onbekend
0 score     

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martie
Zoiezo snap ik niet waarom je HD zou willen afspelen op een netbook, je scherm heeft lang niet de benodigde resolutie en je hebt maar een kleine HDD. Ik snap niet waarom iedereen nu de trent van goedkope netbooks ineens omslaat naar duurde net books met een groter scherm en meer power. Hierdoor veranderd de markt eigenlijk weer in instap notebooks. Terwijl het idee achter idee achter een netbook is; goedkoop, klein, licht, om op te internetten.
Waarom wil iedereen dan ineens zware toepassingen draaien op een netbook?
misschien gebruiken de mensen die 1080p films hebben hun netbook wel een keer op de tv aansluiten.
en dan is het wel nodig
sjoerdke is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 8 februari 2009, 17:36   #8
amiguito
Senior Member

amiguito is op weg naar de top
Stuur een bericht via MSN naar amiguito
0 score     

ik ben het helemaal eens met martie. Beetje onzinnig om HD content te willen afspelen op zo'n klein netboekje. Laatst op m'n aspire one een Divx/AVI speelfilm van 700mb bekeken, maar dan is de kwaliteit onder geringe resolutie erg goed. Heb je geen HD voor nodig. Kijk ik zo'n film op mijn flatscreen TV, tja, dan zie je wel verschil in kwaliteit tussen HD of een AVI/Divx bestandje.
Verder roep ik al langer dat het oorspronkelijke idee van een netbook een beetje verloren raakt: klein + goedkoop. Dat is al lang niet meer zo. De schermen worden groter en ze krijgen steeds meer power... maar, noem het dan een laptop en geen netbook meer.
De term high-end netbook vind ik dan ook onzin... een netbook hoort geen high-end te zijn. Daar heeft Sony bijvoorbeeld zijn mini-laptopjes voor met dual-core proc en betere specificaties. In een "high end netbook" zou dan ook nooit een Atom proc horen... is geen high end.
Waar ik wél een voorstander van ben is een zuinigere en efficientere chipset voor de Atom... maar als deze al 2x zoveel verbruikt... ook niet echt zuinig dan?

Laatst gewijzigd door amiguito; 8 februari 2009 om 17:39
amiguito is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 9 februari 2009, 00:17   #9
Toontje_78
Member

Toontje_78 heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Ik ben het eens met sjoerdke; er zit een vga (en mischien bij de nieuwere ook een hdmi of displayport) uitgang op die best te gebruiken is.

Dat is verder wel het uiterste dat je van een netbook zou moeten vragen voor het een notebook word; persoonlijk vind ik zelfs een schijf boven de 16 GB overkill.

De chipset hier gekoppeld aan de atom is de high performance, de gse is de zuinige. De ultiem zuinige zijn gekopeld aan de z-serie.
Toontje_78 is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 9 februari 2009, 12:34   #10
JCDNWarrior
Junior Member

JCDNWarrior heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Ik wacht toch écht op de eerste netbook met de Geforce 9300/9400 chipset en de dual-core Atom processor. Dan pas is die prijs die ze vragen het waard.

Alle veranderingen zijn mooi, maar ik hou eigenlijk zowiezo niet van systemen die je niet flink uit kan breiden. Misschien toch maar een laptop met 12.1 inch gaan zoeken. =P
JCDNWarrior is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 12 februari 2009, 22:36   #11
PlixPloxPlax
Non-actief

PlixPloxPlax is een ruwe diamant
0 score     

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JCDNWarrior
Ik wacht toch écht op de eerste netbook met de Geforce 9300/9400 chipset en de dual-core Atom processor. Dan pas is die prijs die ze vragen het waard.

Alle veranderingen zijn mooi, maar ik hou eigenlijk zowiezo niet van systemen die je niet flink uit kan breiden. Misschien toch maar een laptop met 12.1 inch gaan zoeken. =P
http://www.hardware.info/nl-NL/news/...ieuwe_Neo_CPU/
PlixPloxPlax is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussie tools
Weergave

Regels voor berichten