|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Nieuwe quadcore Intel Xeon op 3,16 GHz
Intel zal nog voor de introductie van haar nieuwe generatie quadcore Xeon processors een op 3,16 GHz geklokte Yorkfield Xeon X3380 lanceren voor het LGA775 platform, zo bericht Fudzilla. Momenteel is de snelste op Yorkfield gebaseerde quadcore Xeon v ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Meschien een domme vraag, maar ik vraag me af wat het verschil nou is tussen een Intel Xeon en een Intel Core processor? Buiten het feit tussen desktop en server.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
complelet andere structuur.
deze reken anders het prciese verhaal kan ik lje niet geven dan zou je ff moeten google. alleen welet ik wel dat xeons bijvoorbeeld nouwelijk OC kan doen |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Server CPU's zijn normaal de betere chips uit een wafer die met minder voltage toch een snelheid halen. Daarom zijn ze beter als server dingen omdat ze dan minder verbruiken.
Voorbeeld: Q9650 = 9 x 333 = 1.23V VID (110W) X3370 = 9 x 333 = 1.18V VID (100W) Doordat ze op minder voltage toch meer snelheid hebben, zijn ze vaak ook qua overclocks iets beter. Echter is hier geen vast verband tussen en is geluk nog altijd je grootste factor in het aankopen van een Xeon of Core2Duo/Quad CPU... |
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
@peterdimiri
dan heb je toch helemaal fout gelezen, een xeon 775 is niets anders dan een core , mijn x3210 is precies dezelfde core als de q6600 , en clockt net zo goed , het verschil zit hem in de naamgeving ,en zoals hierboven , iets ander voltage Last edited by reflector; 03-02-2009 at 12:03. |
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Wat nóg een verschil is, en wat niet zoveel mensen weten, is het verschil in ruimtelijkheid van parameters. Dat wil zeggen, een processor zit bijna altijd van de absolute waarden af, maar zolang hij er dicht genoeg bijzit, is dit niet erg. Voor mensen die hun processor overgeklokt hebben en een keer te ver zijn gegaan (lees : bij langere tijd niet stabiel) en hem op stabiliteit hebben gecheckt met orthos, zullen ook zien dat als je een "failure" krijgt, dat er onderaan het schermpje iets in de trant staat van : "expected value to be between 9 and 11, value was 13" of zoiets, weet het niet precies. Een xeon is om die reden ook wat minder goed te overklokken, omdat ze kleinere marges hebben voor een goede werking. Voor een server met enorm veel berekeningen is stabiliteit natuurlijk belangrijker dan een hoge overclock |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
Wat ik zo apart vind is dat de snelheiden nog steeds in zulke kleine stapjes verschillen... Wat is nu 133 mhz op 3 ghz? In de 'goede oude tijd' had je een P60-75-90-120, dat zet zoden aan de dijk... maar die paar procentjes die ze nu toevoegen, blegh...
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|