Dear visitor, it would appear you are using Internet Explorer 6 as a browser. Unfortunately Hardware.Info is rendered less than completely accurately in this by now obsolete browser. For an optimal experience of our site, we recommend you use an up-to-date version of Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari or Opera.

Forum

Go Back   Hardware.Info » Reacties Website » Nieuws

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-02-2009, 11:00   #1
Matthias Helder
Hardware.Info Editor

Matthias Helder's Avatar

Matthias Helder is Hardware.Info Crew
Send a message via MSN to Matthias Helder
Default Nieuwe quadcore Intel Xeon op 3,16 GHz

Nieuwe quadcore Intel Xeon op 3,16 GHz

Intel zal nog voor de introductie van haar nieuwe generatie quadcore Xeon processors een op 3,16 GHz geklokte Yorkfield Xeon X3380 lanceren voor het LGA775 platform, zo bericht Fudzilla. Momenteel is de snelste op Yorkfield gebaseerde quadcore Xeon v ...

Lees dit bericht
Matthias Helder is offline Users systems   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 11:38   #2
dtkb
Member

dtkb heeft de eerste trede bereikt
0 score     
Default Re: Nieuwe quadcore Intel Xeon op 3,16 GHz

Meschien een domme vraag, maar ik vraag me af wat het verschil nou is tussen een Intel Xeon en een Intel Core processor? Buiten het feit tussen desktop en server.
dtkb is offline Users systems   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 11:57   #3
peterdimitri
Member

peterdimitri's Avatar

peterdimitri heeft de eerste trede bereikt
Send a message via MSN to peterdimitri
0 score     

complelet andere structuur.
deze reken anders het prciese verhaal kan ik lje niet geven dan zou je ff moeten google.
alleen welet ik wel dat xeons bijvoorbeeld nouwelijk OC kan doen
peterdimitri is offline Users systems   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 11:59   #4
BETA911
Senior Member

BETA911's Avatar

BETA911 is op weg naar de top
Send a message via ICQ to BETA911 Send a message via MSN to BETA911 Send a message via Skype™ to BETA911
0 score     

Server CPU's zijn normaal de betere chips uit een wafer die met minder voltage toch een snelheid halen. Daarom zijn ze beter als server dingen omdat ze dan minder verbruiken.

Voorbeeld:
Q9650 = 9 x 333 = 1.23V VID (110W)
X3370 = 9 x 333 = 1.18V VID (100W)

Doordat ze op minder voltage toch meer snelheid hebben, zijn ze vaak ook qua overclocks iets beter. Echter is hier geen vast verband tussen en is geluk nog altijd je grootste factor in het aankopen van een Xeon of Core2Duo/Quad CPU...
BETA911 is offline Users systems   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 12:00   #5
reflector
Junior Member

reflector heeft de eerste trede bereikt
0 score     

@peterdimiri

dan heb je toch helemaal fout gelezen, een xeon 775 is niets anders dan een core , mijn x3210 is precies dezelfde core als de q6600 , en clockt net zo goed , het verschil zit hem in de naamgeving ,en zoals hierboven , iets ander voltage

Last edited by reflector; 03-02-2009 at 12:03.
reflector is offline Users systems   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 15:05   #6
TheBigBorg
Senior Member

TheBigBorg is een ruwe diamant
Send a message via MSN to TheBigBorg
0 score     

Quote:
Xeon X3380 lanceren voor het LGA775 platform
Ik dacht dat servers gebruik maakten van socket 771, in plaats van 775? Wat dacht ik ook een verschil is tussen xeons en cores is dat ze meer geheugen aankunnen, zuiniger zijn, en stabieler werken.

Wat nóg een verschil is, en wat niet zoveel mensen weten, is het verschil in ruimtelijkheid van parameters. Dat wil zeggen, een processor zit bijna altijd van de absolute waarden af, maar zolang hij er dicht genoeg bijzit, is dit niet erg. Voor mensen die hun processor overgeklokt hebben en een keer te ver zijn gegaan (lees : bij langere tijd niet stabiel) en hem op stabiliteit hebben gecheckt met orthos, zullen ook zien dat als je een "failure" krijgt, dat er onderaan het schermpje iets in de trant staat van : "expected value to be between 9 and 11, value was 13" of zoiets, weet het niet precies.

Een xeon is om die reden ook wat minder goed te overklokken, omdat ze kleinere marges hebben voor een goede werking. Voor een server met enorm veel berekeningen is stabiliteit natuurlijk belangrijker dan een hoge overclock
TheBigBorg is offline Users systems   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 15:52   #7
Matthias Helder
Hardware.Info Editor

Matthias Helder's Avatar

Matthias Helder is Hardware.Info Crew
Send a message via MSN to Matthias Helder

Quote:
Originally Posted by TheBigBorg
Ik dacht dat servers gebruik maakten van socket 771, in plaats van 775?
De X5xx en E5xx (op de E5220 na die over een LGA775 voetje beschikt) zijn inderdaad op LGA771 uitgebracht, maar de E3xxx reeks is voorzien van LGA775. Deze laatste reeks is bestemd voor low-end/budget workstations, daar LGA775-moederborden doorgaans goedkoper zullen zijn dan speciaal met LGA771 uitgeruste servermoederborden.
Matthias Helder is offline Users systems   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 16:27   #8
jospoortvliet
Member

jospoortvliet heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Wat ik zo apart vind is dat de snelheiden nog steeds in zulke kleine stapjes verschillen... Wat is nu 133 mhz op 3 ghz? In de 'goede oude tijd' had je een P60-75-90-120, dat zet zoden aan de dijk... maar die paar procentjes die ze nu toevoegen, blegh...
jospoortvliet is offline Users systems   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules