|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Nieuwe SSD's voor ASUS' Eee PC S101
Enkele maanden geleden kondigde Super Talent al een zevental mini PCI-Express solid-state disks (SSD) aan die speciaal ontworpen zijn voor ASUS' Eee PC 701, 702, 900, 901, 903, 905 en 1000 modellen. Deze week liet de fabrikant weten vijf nieuwe S ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Non-actief
|
0 score
Als ik nou een asus eee 901 heb met totaal 12gb (4gb, 8gb) kan ik er dan gewoon een 32gb inplaatsen? en word dan de 4gb er door vervangen of die 8gb?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hardware.Info Editor
|
Als ik me niet vergis is die 12 GB gewoon op één fysieke SSD en zijn die 4 GB en 8 GB simpelweg twee partities daarop. De schijf vervangen door een grotere zou dan ook tot gevolg hebben dat beide partities verdwijnen.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
dure upgrade voor je laptop:O Zou persoonlijk liever een externe schijf kopen.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Non-actief
|
0 score
Ok dat zou nartuurlijk ook kunnen dat het 2 partities zijn, het probleem is dat windows op de 4gb staat en door de updates en virus scan etc staat deze al bijna vol !?!
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Als je echt zoveel opslagruimte nodig hebt is voor weinig mensen denk ik zo`n netbook met ssd interessant
mijn advies voor mensen die veel opslag nodig hebben en de 701 of 702 hebben: verkoop je netbook en koop een nieuwe met een 2,5 inch schijfje erin Helaas zul je dan wel op je ''oude'' netbook veel verlies maken, vooral op de 701 en 702 en als je echt te veel geld hebt of prima prestaties wilt hebben: koop dan bijvoorbeeld een flybook |
|
|
|
|
#7 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
de EEE 901 (en anderen) hebben 2 SSD's, eentje van 4GB voor het OS, en eentje van 8GB voor data (XP) of 16GB (linux) De 8GB SSD kun je vervangen, je hoeft dan ook niet het OS opnieuw te installeren, wel veel programma's, omdat de standaard Program Files map op de 8GB schijf staat. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hardware.Info Editor
|
Ik maak uit de specificaties op de website van ASUS op dat XP uitgerust wordt met ofwel 12 GB ofwel 16 GB en Linux met een 20 GB SSD. Nergens wordt er gerept over twee fysiek aparte schijven, maar aangezien ik zelf niet zo'n speeltje heb zou je best gelijk kunnen hebben.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Dit is al de derde SSD die ik voor de EEE PC voorbij zie komen op HWI..
Waar zijn deze dingen te bestellen? Ik neem aan dat de eerste die op hwi was nu toch wel in de webshops te vinden is.. Kan iemand mij een link geven? Thx.. Laatst gewijzigd door Gadget; 29 januari 2009 om 18:27 |
|
|
|
|
#10 |
|
Non-actief
|
0 score
Ik ben er achter dat in de 901 een snelle onboard ssd zit van 4gb en een losse ssd van 8gb. Maar je kan in de bios kiezen welke je master boot word dus je kan er een 32gb ssd in zetten en daar windows opzetten.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Dat klopt, maar dan is je windows niet vooruit te branden, dus dat wil je niet. ^
Ik heb zelf een XP met nLite kleiner gemaakt. Tot 600Mb zonder pagefile. Zo is windows prima te installeren op de 4Gb ssd. |
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
Als het goed is de 4gb ssd op het moederbord gesoldeerd en betreft het een slc ssd schijf.
De losse 8gb ssd is een mlc. Die kun je ook meteen zien zitten als je het onderste klepje los maakt. Heb inmiddels windows 7 draaiend op mijn eeep c 901 Deze is geinstalleerd op de 8gb ssd. Ik merk wat snelheid betreft weinig verandering ten opzichte van windows xp (die op de snellere ssd was geinstalleerd) |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|