|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Microsoft moet zich verantwoorden bij EU
In het begin van 2008 legde de Europese Commissie Microsoft een boete op van €899,- miljoen. De Europese Commissie heeft wederom haar pijlen gericht op de softwaregigant. Een klacht uit 2007 van Opera Software, de ontwikkelaar van de gelijknamig ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Ik blijf het vreemd vinden dat Microsoft hier boetes voor krijgt. Het is niet zo dat Microsoft expres browsers slecht ondersteund o.i.d., ze bieden gewoon standaard Internet Explorer aan. Is niets mis mee vind ik.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Dit is toch regelrechte onzin??? IE heeft "altijd" standaard bij Windows gezeten en nu kom je opeens binnenvallen. JA, DAG! Dalijk komt Mozilla klagen dat zij benadeeld worden... Geldklopperij als je het mij vraagt!
Of een OS uitbrengen zonder browser, nee, da's slim wil je zeggen... Of nog beter, ALLE browsers die er zijn beschikbaar stellen bij installatie; Internet Explorer, FireFox, Safari, Opera, Chrome en weet ik 't wat nog meer, lekker overzichtelijk voor de consument zeker... Laatst gewijzigd door Zidane; 26 januari 2009 om 15:16 |
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Ze moeten het anders zien, zonder standaard browser op Windows hadden veel mensen waarschijnlijk niet eens Opera kunnen downloaden...
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
echt dit is bs in mijn ogen.. Gewoon geld klopperij
en waar gaat dat geld natoe btw????? Eerste wat ik mij afvroeg toen ik de 899 miljoen euro boete zag |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Het is wel zo dat je geen windows update kan doen vanaf de microsoft site zonder internet explorer:
"Bedankt voor uw belangstelling om updates te downloaden van onze site. Voor het gebruik van deze site moet u Internet Explorer versie 5 of later gebruiken." Maar eig is het een beetje bs he, Volkswagen word toch ook niet aangeklaagd omdat er met aanpassing mss een toyota motor in hun wagen zou passen. |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Misschien is het geld nodig voor de kredietcrisis?
On Topic: Waarom willen ze dan 899 Miljoen Euro boete vragen aan Microsoft? Ik gebruik zelf allerlei andere webbrowsers naast Internet Explorer zoals Firefox en Safari. Toch vind ik dat Europese commissie niet meer boetes aan Microsoft geeft. Ze hebben toch al een keer een megaboete betaald? |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
totaal boekie zoek in europa
wat moet de gemiddelde consument met een computer zonder internet browser mediaspeler en windows mail (in windows7 is die er ook al uit gesloopt en moet je dat eerst ergens downloaden maar dat kan weer niet zonder browser echt vette onzin dit |
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
En Apple dan? Die levert standaard Safari mee. Is dat ook verboden?
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
nog even en microsoft heeft zoiets van: ja dag! zoek het ff lekker uit, wij verkopen hier gewoon niet meer dat onnozele gezeik..
en groot gelijk hebben ze... kom op zeg, de reden dat we nu zo ong. ALLEMAAL internet hebben is onder andere doordat microsoft ons allemaal GRATIS (nja ok " gratis " maar goed...) een internet browser ter beschikking heeft gesteld. |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Fijn, dan kunnen we straks Internet Explorer erbij gaan ,, kopen ''
@#$@! EU Commissie, geld nodig.... |
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
Oja en al die miljarden die de regeringen in europa aan de monopolist microsoft betaald voor os en office meuk. en het is algemeen bekend dat ze anti open office zijn, dus niet elkaar napraten hier..
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik ben geen fan van microsoft, maar dit gaat toch echt te ver.. Stel: je koopt een computer, en dan zit er gewoon geen browser bij..hoe download je dan een browser?
|
|
|
|
|
#14 |
|
Junior Member
|
0 score
Ja goeie zaak.
Windows is een OS Dus alle extra's moet er uitgesloopt worden. zoals IE, rekenmachine, ms search, firewall etc. Je kan dan zelf bepalen wat je van welk bedrijf binnenhaald. |
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
Nou het zit wat anders dan hier beschreven staat, zoals je ook kan zien gaat het over een klachtoplegging van eind 2007. Voor 2008 "forceerde" Windows "Internet Explorer" als standaard webbrowser waardoor het onmogelijk was om bijvoorbeeld Opera als "standaard browser" in te stellen. Sindsdien heeft Microsoft een update uitgebracht waardoor het mogelijk was om ook andere (3th party) browsers te gebruiken. Daar kon ik volledig mee inkomen, waar ik echter niet mee kan inkomen dat de aanklacht nu verder gaat dan dat en dat ze willen forceren dat IE niet standaard geleverd mag worden. Elke OS geeft een standaard browser mee, dus waarom zou Microsoft dat niet mogen!?
Laatst gewijzigd door Sm0ke0ut; 26 januari 2009 om 15:54 |
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
0 score
Dit doen ze omdat Microsoft een monopolie heeft op deze markt.
Doordat microsoft een monopolie heeft (en er misbruik van maakt/maakte) krijgen concurenten geen kans op deze markt met als gevolg dat Microsoft de prijzen van zijn producten omhoog gooit zonder bang te zijn dat ze minder verkopen, ze zijn de enige op de markt... |
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
helemaal mee eens,
en wil je geen extra's of andere meuk gooi dan gewoon je pc weg en koop 2e hands een typ machiene |
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
0 score
zo te zien komt de EU weer geld te kort
|
|
|
|
|
#19 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik vind dat de Europese commissie gelijk heeft.
En toch ook weer niet. Microsoft probeert gewoon een zo compleet mogelijk product aan te bieden en drukt daarmee de concurrentie uit de markt........... Linux FTW |
|
|
|
|
#20 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Enige wat ik helemaal krom vind van EU dat ze niet naar google kijken hoe ..... die bezig is.. In mijn ogen 10x erger in de tijd van 1996-2004 toen microsoft om alles werd aangeklaagd |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
899.000.000 euro
En dat voor een stomme aanklacht. Laatst gewijzigd door sander-m; 26 januari 2009 om 16:22 |
|
|
|
|
#23 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Junior Member
|
0 score
Het probleem is niet zozeer dat Microsoft haar eigen browser bij het OS levert, maar dat Explorer ingebakken zit in Windows. Met andere woorden: je kan het nooit helemaal kwijt raken en op deze manier heb je dus geen keuze.
Ik heb Internet Explorer op mijn installatie zo goed mogelijk verborgen en zelfs dan kom ik het nog wel eens tegen. Dáár zit het probleem, niet dat de browser meegeleverd wordt, maar dat het geïntegreerd is en niet te verwijderen. |
|
|
|
|
#25 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik snap het wel, maar toch vind ik dit onzin.
Niemand verplicht je IE te gebruiken, iedereen kan een andere Browser downloaden. Dat is net zo simpel als een nieuwe startpagina instellen. En zoals ook al aangegeven wordt, Apple levert ook Safari standaard mee met hun PC's. Nee, de EU commisie is weer lekker bezig, ze horen de woorden aanklacht en Microsoft en zien de Dollars al in de ogen verschijnen. Zoals al eerder gezegt, ik snap het standpunt van Opera maker. Maar ik snap het ook als Microsoft dit belachelijk vindt. |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|