|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
nVidia GeForce wordt Quadro met softmod
Op het Hardware.Info Forum wordt zo nu en dan gevraagd of het mogelijk is om een normale nVidia GeForce videokaart te laten functioneren als een professioneel Quadro model. De achterliggende gedachte is dat de dure Quadro kaarten, die onder andere vo ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
oei oei dat kan nvidia beter niet ontdekken, anders word het direct gezorgd met de volgende driver dat dit niet meer omzeilbaar is
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Het lijkt me dat nVidia allang van dit soort feiten op de hoogte is, maar het gewoon niet vermeld/laat merken. Door de Quadro kaarten te presenteren als goede professionele videobewerkings videokaarten blijven bedrijven deze kaarten kopen.
Net als dat de 8800 serie beter schijnt te presteren dan de 9800 serie (stock allebei), dat gaat nVidia toch ook niet even vermelden? Dan zou nVidia failliet zijn door de nieuwe ontwikkelingen die niet verkocht worden (m.b.t. de 9800 serie). |
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Dit is al een tijdje bekent... Heb het zelf ook al wel eens geprobeerd om mijn 8800 GTX naar een Quadro te softmodden. Werkte prima, ik kon in Solidworks eindelijk Realview Graphics aanzetten voor hardware matige versnelling, scheelt een stuk in performance!
Deze truc is heel simpel, en eigenlijk zonder gevaar! |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
aangezien ik veel Solidworks gebruik, zal ik dit vanmiddag eens (op eigen risico
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
heeft iemand overgens ook ervaring met FireGL
in mij nieuwe pc ( die er aan komt) zit een HD 4850... en het zchijnt daarmee ook te knnen maar in mijn oude beestje ( core 2 quad oud he zit ook een 4850 en daarmee is het me nog niet gelukt. |
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
Andersom is ook mogelijk! Ik heb de FX570 die in mijn laptop zit gesoftmod naar een M8800GTS en dit heeft mijn framerate in Far Cry 2 verdubbeld!
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Wat zou het gevaar zijn? Kan de kaart ook daadwerkelijk kapot gaan? Dit vind ik namelijk wel errug interessant..
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Volgens mij kan er niet veel mis gaan, aangezien het software matig is.. Je moet alleen niet gaan overklokken als je hem gemod heb, dan weet je iig zeker dat hij niet te warm word!
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
zal dit een hogere fps geven in games ook? of zal je enkel performance winst merken in programmas als 3ds max en solidworks enzo?
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik ben ook wel benieuwd naar wat de feitelijke risico's dan zijn van deze ingreep. De grap van een soft-mod is toch dat je niets uithaalt wat onomkeerbaar is en je het software matig allemaal weer terug kunt draaien naar de vorige situatie.
Deze stap zat er denk ik al een heel klein beetje aan te komen, omdat met zaken als CUDA (en the like) de consumenten GPU's al potentieel voor veel andere zaken ingezet zou kunnen worden en daarmee natuurlijk qua gebruik al een stap in de richting van de Quadro kaarten zijn opgeschoven. |
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Hahaha laat het nou net zo zijn dat ik precies die 8800 GTS in mijn pc'tje heb XD
edit: Oh toch niet ik heb de 640MB versie. |
|
|
|
|
#13 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Waarom heb je dan zo'n dure FX5700 erin zitten |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Bovendien is zo'n quadro niet ongebruikelijk op de wat duurdere bussiness laptops. |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
http://www.techarp.com/showarticle.a...tno=539&pgno=2 In de handleiding veranderen ze de Geforce in een Quadro, maar hetzelfde trucje kan ook andersom gebruikt worden. @nuclear898: De FX570 zit standaard in de notebook die geleverd wordt door de TU. (HP 8510w) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
Jammer is dat als je de Quadro naar een Geforce softmod dat hij niet beter presteert met games.
|
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik zou ook wel willen weten of dit verhaal ook te doen is voor de ATI kaarten, ik heb zelf nog de HD2900 XT maar gebruik mijn pc vooral voor het renderen e.d.
Dus heeft iemand hier misschien ervaring mee, of een idee of het sowieso wel kan? |
|
|
|
|
#19 |
|
Junior Member
|
0 score
@lancevance:
Mijn FX570 haalt dubbele framerates met 8600GTS drivers! |
|
|
|
|
#20 | ||
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik vind het wel super vet.
Hmmm vandaag even wat CAD werk: Hoppa Quadro kaart Even zin in FarCry: Hoppa 8800GTS. 1 kaart die gewoon 2 functies heeft. |
|
|
|
|
#22 |
|
Junior Member
|
0 score
Dit is zoooo 2008.
Het softmodden van kaarten naar de Quadro versie kan met elke gaming kaart waarvan de chip equivalent in de Quadro zit. Dit ging dus al met de 6-serie en waarschijnlijk al eerder. Nieuws? |
|
|
|
|
#23 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Maar ja, meeste wisten het blijkbaar nog niet |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
0 score
Het modden van een Quadro naar een GeForce is naar verluidt ook mogelijk, maar dit resulteert in weinig prestatiewinst.
Jammer, in mijn toekomstige laptop zit een nVidia 770 oid en als die nou met andere drivers een 8600 m gt of beter kon worden |
|
|
|
|
#25 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Die vraag had hij zelf al beantwoord, omdat hij em goedkoop kon krijgen via zijn school. |
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|