|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Intel Socket 1156 in beeld
Tijdens bezoekjes aan verschillende moederbordfabrikanten deze week in Taiwan ,zijn ons op verschillende plekken borden op basis van de toekomstige Intel P55 chipset (codenaam Ibex Peak) getoond. Deze borden, die in het derde kwartaal van 2009 op de ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
ZOZO de technologie gaat mij nu wel erg snel. De 1366 is nog niet zolang op de markt en de prijzen zijn ook niet zo erg gedaald en de nieuwe 1156 komt er aan.
Maar ik hoop dat er wat verbeteringen zullen komen en misschien wat bench te zien zijn rond maart/april. |
|
|
|
|
#3 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Komt niet vaak voor dat er 2 verschillende sockets voor zijn... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
O ok dan heb ik de post niet helemaal goed gelezen.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Opzich wel slim gedaan door Intel. Doorgaans kon je met S775 de krachtigste processor altijd ook op een P35-P45 moederbord proppen. Dit zal nu niet meer mogelijk zijn, dus besparen op je moederbord zit er dus ook niet in. De S1366 zal denk ik nu altijd +200 zijn (DS4) en de consument zal dit dus altijd moeten gaan betalen wanneer deze een echt high-end systeem wilt hebben.
Gezien de features welke S1156 mist zullen de prestatie van deze processor een stuk minder zijn dan van het huidige Core I7 socket. Dit alles neemt niet wel dat het een goede manier is om het onderste uit de kan te halen m.b.t. het omkosten maken voor I7 (high-end). Ik denk dat hierdoor waarschijnlijk AMD ne een groter aandeel gaat verkrijgen dan wanneer intel 1 socket had gebruikt. Bij AMD zorgen ze er eigenlijk voor dat processors op zoveel mogelijk moederborden passen. Hier kan dus erg veel op bespaard worden en AMD zal wat dat betreft meer marktaandeel gaan winnen op het gebied van het budget en het middensegment. |
|
|
|
|
#6 |
|
Master of Modding
|
0 score
Ik vind het juist niet slim gedaan van Intel, ze snijden zo een beetje in hun eigen vingers bij mensen die wel een high-end cpu willen kopen maar dit willen combineren met een mid-range moederbordje (wat nu met de P45 ook vaak gebeurd).
Ik zie het bijvoorbeeld best zitten een i7 920 te kopen en dat te plaatsen op een 150 euro kostend moederbordje in plaats van die belachelijk 300+ euro kostende bordjes die je nu ziet gebasseerd op de X58. Helaas, maar Intel zal zo wel zijn redenen hebben. |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
ik vind het opzich wel meevallen hoe slim het is van intel. vaak kochten mensen als ze kracht wilde voornamelijk krachtige cpu's en moederborden van een nie zo hoog budget. maar nu zijn de mensen gedwongen om meer geld uit te geven aan een mobo of juist te besparen [wat ik denk dat meer gebeurt gaat wordn]. maar we zullen zien.
EDIT: lol. @ hierboven. ik typ nu sloom omdat ik het schermtoetsen bord moet gebruiken (tobo = kapot) (start => progr. => bureau accesoires => toepassing => schermtobo) Last edited by starter; 12-12-2008 at 07:52. |
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Bij het merendeel van de software is er geen verschil tussen dual en triple channel. http://xtreview.com/review232.htm Dus de prestaties van de S1156 zouden niet veel mogen verschillen van de Core I7 socket, de verbinding met de videokaarten is zelfs sneller. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
kijk, ze zijn weer ni goed bezig se, maar mij boei het niet, laat ze maar in hun eigen vel snijden
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Ik denk inderdaad dat Intel een hele slechte keuze heeft gedaan voor welke reden dan ook. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik had het ook liever anders gezien en een high-end proc willen zetten op een P55 bordje, maar ik denk dat Intel hier lang over heeft nagedacht en een in hun ogen slimme beslissing heeft genomen... wel zou ik eens willen weten van Intel wat de filosofie nu eigenlijk is achter deze beslissing. Laten we ook niet vergeten dat de groep consumenten die een echte high-end proc willen/kopen niet heel groot is en dat de grootste markt toch zit in midden en low segment. Daar zit de omzet en de winst... high-end is meer marketing en aardig als mensen een high-end systeem willen. Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe een P55 systeem het zal doen tegenover een P35 of P45 systeem. Ik heb nu zelf nog steeds een P35, maar als de prestatiewinst voldoende is ga ik toch over naar een P55.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Mmmm, geen QPI meer?!? Hoe werkt dat dan? Ik zag in de link in het artikel die verwijst naar IDF 2008 dat er een Intel Flexible Interface komt. Maar wat houdt het in? Is het vergelijkbaar met QPI?
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
@ 2 posts hierboven
De Filosofie erachter is geld, alles draait om geld, zo veel mogelijk eruit halen als er inzit. Deze beslissing ook, echter heb ik er een dubbel gevoel over.. Wat zal de consument doen? 1 Denken Intel bekijk het maar, ik stap naar amd want ik ga niet voor een krachtigere cpu een nieuw moederbord wederom kopen, en bij amd hoeft dat met de aankomende cpu's (nog) niet 2 Het toch gaan kopen en er niet zo erg mee zitten dat men een nieuw moederbord moet gaan aanschaffen van +-220 euro voor een high end cpu, want de mensen die dit doen hebben dat er wel voor over Er zijn nog wel meer opties maar ik vraag me vooral deze 2 af.. Wat denken jullie wat gaan de hardware.info mensen de tweakers onder ons de overclockers de gamers denken van deze zet van intel. Want dit is toch wel relatief uniek deze beslissing.. al weet ik niet of intel dit al eerder deed. AMd wel zoals hierboven werd gezegd en dat was niet echt een succes.. een onverstandige zet Ik zelf tja.. ik ga gewoon hopen dat AMD met Phenom 2 mooie dingen gaat laten zien en dat de prijzen van de X58 borden en cpu's verder gaan dalen want midden 2009 wil ik toch leuke betaalbare snelle setup aanschaffen en geen 200+ euro voor een moederbord uitgeven. Maar er zijn gelukkig al fabrikanten bezig met goedkopere X58 borden, dat is wel een goede ontwikkeling hopelijk zet zich dat voort. Over deze socket 1156 zelf het word mainstream, en daar word inderdaad het meeste in verkocht en ik ga er van uit dat het wel weer een succes gaat worden onder het grote publiek. Last edited by Ralf Schilders; 12-12-2008 at 11:08. |
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
Simpel een enkel onderdeel upgraden is er tegenwoordig niet meer bij :S
|
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik zou eerder denken aan een mobiel socket... die hebben voun oudser altijd een paar pinnen minder dan de desktop sockets, en worden ook meestal met schroefconstructie gelevert, zie sckt 479
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Het is relatief gemakkelijk te verklaren; bij gebrek aan concurentie kan men vragen wat men wil voor de snelste cpu/chipset van intel...Zoals Ralf zegt :het draait allemaal om geld en strategie
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Ach alweer hetzelfde als met AMD.
Die multi socket is het gevolg van ondie controler met meerdere n channel uitvoeringen. Tja wil je dat niet dan ook geen ondie mem controler. Of iNtel moet maar voor eenheids worst maar bij Dual channel blijven. En 'n stuk krachtigere CPU daarmee bandbreedte onthouden. Ik zie geen probleem ik zie eerder dat iNtel maar ook AMD de consument de optie geeft om goed koop bezig te zijn. Of de keuze om het meer het mazimale uit de CPU te kunnen halen door een krachtigere mem systeem. Maar uiteraard gaat dit meer kosten. Waar dit gehuil op stoeld is tegenstrijdige eisen. Jullie willen vooral niet te veel betalen. Ok niks mis mee. It's human nature. Maar wel maximale performance dus tri channel. Ondie mem controler moet ook. Met 'n cheap uber upgradable tot extreem CPU platform. Dat gaat niet samen. iNtel kan jullie tegemoet komen door. Geen X58 Tri channel paltform. Maar ook dezelde socket en dus northbridge ondie met 'n extra nF200 voor die extra lanes of 'n extra intel northbridge. En wel met QPI verbinding. De mobo bakkers bepalen of het high-end of mainstream wordt. Geen tri channel want dat vereist een extra socket type.. Nou nee ik vind het fijn dat iNtel ook de high performance markt voor ziet. Dus als cash een probleem is daar is de mainstream mobo's voor en mis je wat high-end CPU maar die waren sowieso te duur. Met de tijd zullen er ook instap X58 komen. +/- ¤200 Waar deze socket gebruikende mobo onder de ¤100 kunnen duiken. Daarbij AMD relatief lang upgradable Socket A platform. Leuk maar dit houd in zelden platform spect vooruit gang om meer uit de CPU te halen. Dus het is meer wensen voor lang goedkope en lange upgrade, maar daardoor de nieuwste CPU gehandicapt gebruiken. ipv door sterke platform wat de meer uit de CPU halt ten koste van upgrade path of multi socket opties. |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|