|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
ASUS bouwt goedkoper P6T X58 moederbord
ASUS gaat een nieuw moederbord lanceren voor de Intel Core i7 processor. Het bord krijgt de naam P6T X58 mee en moet een goedkoper alternatief vormen voor de bestaande modellen. Zo is de P6T minder uitbundig dan de andere borden van ASUS, maar eigenl ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
maar het ondersteunt wel gewoon sli/crossfire ? en de prijs ?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Ziet er goed uit. Ook de kleur bevalt me prima
|
|
|
|
|
#4 |
|
Non-actief
|
0 score
De Looks zijn goed, maar ze hadden ook wel een versie met maar 2 pci-e sloten mogen maken vind ik, als ze het doen om een goedkoper bord te maken.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
Als ik net goed het Asus HQ trip artikel gelezen heb, gaat hij gewoon full Crossfire & SLI ondersteunen.
Kosten zouden rond de ¤240,- worden volgens mij. Lees het anders even na bij de Asus HQ trip (zie homepage, die kleine flitsen met plaatjes). |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Als het HD4870X2 in CF ondersteunt vind ik het wel genoeg.
Maar het ondersteunt dus geen SAS begrijp ik? |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Mooi. De belangrijkste verandering tov de Deluxe versie, voor mij, is het kleine PCI-E 1x slot ipv het iets grotere PCI-E 4x slot.
Dit omdat de nieuwste geluidskaarten (van bv Creative) ook een PCI-E 1X slot hebben, en geen PCI-E 4X. Wat ik dan weer wel jammer vind is dat deze nieuwe versie geen onboard Power/Reset buttons heeft. (lijkt me toch zo als ik naar de afbeelding kijk) Verder een mooi bordje, behalve dan dat ik niet zo voor dat blauw ben. |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
wat een ongeloofelijk domme plaatsing van dat pci-e x1 slot. zelfs met slechts 1 dualslot videokaart ben je het al kwijt. vind ik persoonlijk jammer... nuja er is nog het x4 slot.
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Master of Overclocking
|
0 score
Citaat:
Ik denk dat dit bordje zo'n 200,- gaat kosten omdat anders het verschil tussen de "gewone" en de Deluxe te klein is. Laatst gewijzigd door Garret; 11 december 2008 om 16:48 |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik vind het een mooi bordje van asus, het is dan wel niet een topmoederbord, maar voor de meeste gebruikers erg aantrekkelijk.
De markt van de High end mobo`s is grotendeels van ASUS, maar het middensegment is nu toch echt in handen van Gigabyte met hun EX-UD5 en DS4. Deze kosten zo`n 230 en 250 euro. Aangezien de moederbordprijzen toch al de pan uit rijzen kan er door een goed Gigabyte moederbord nu bespaard worden op het toch al zo dure platform. Hier wilt ASUS dus duidelijk ook een graantje meepikken, concrrentie is nooit verkeerd voor de consument |
|
|
|
|
#12 | ||
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
De prijs is denk ik nog onbekend anders stond het er wel bij. Citaat:
Hopelijk volgen andere fabrikanten snel.. gigabyte is al goed op de weg al is +200 euro natuurlijk nog erg veel geld Laatst gewijzigd door Ralf Schilders; 11 december 2008 om 17:34 |
||
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Had ik niet eens gelezen dat ze die X58-bordjes veel goedkoper konden maken als ze er geen SLI-chip op moesten steken? Voor mijn part mogen ze de rommel van nVidia gewoon boycotten.. Intel + ATI blijft voor mij de gouden combinatie
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Alleen bij gebruik van 3 kaarten zijn de sloten 16x, 16x en 8x.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
0 score
mrbigfield: Bedankt... Ik dacht dat het om veel meer ging. Eerder richting $50. Maar blijkbaar niet dus, neen... dan maakt het idd niet uit
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
@Compass Point: Oh ok, wist ik niet.
@Garret: Oja zie het, had ik overgekeken. |
|
|
|
|
#18 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Daar staat 4x als ik mij niet vergis |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
@Ralf je hebt gelijk.
Dat is dan ook een verschil met het P6T bord want die heeft wel 16x, 16x, 8x. |
|
|
|
|
#20 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
de P6T is voor mij nog steeds een aantrekkelijk bord, vooral omdat deze volle lanes ondersteund
|
|
|
|
|
#23 |
|
Junior Member
|
0 score
Het moederbord is over 14 dagen leverbaar bij azerty voor een prijs van 211,24 euro
http://www.azerty.nl/producten/produ.../asus-p6t.html Een vrij concurrerende prijs voor dit CF en SLI (3-way) compatible moederbord http://www.asus.com/products.aspx?mo...79&l3=815&l4=0 |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|