|
|
#1 |
|
Hardware.Info Site
|
Geef hier je mening over het volgende Magazine: HDTV Magazine #1/2008
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Hallo,
Vorig jaar viel het niveau van het magazine erg tegen. Het was meer "HD voor dummies" dan "HD voor HWI-lezers". Is dat dit jaar anders of mogen we een soortgelijk niveau verwachten? |
|
|
|
|
#3 |
|
Hardware.Info Editor
|
Wij schrijven HDTV Magazine voor een ietwat breder publiek dan die-hard techneuten. Ik kan me dus wel voorstellen dat je het niveau van sommige artikelen wat lager vindt dat van menig Hardware.Info artikel. "HD voor dummies" gaat echter veel te ver; wij blijven zaken altijd vanuit de techniek benaderen en gaan technische termen niet uit de weg. Hooguit worden zaken wat uitvoeriger uitgelegd. Check bijvoorbeeld maar eens de tabellen van de geteste Blu-ray spelers en TV's in de site, dan zie je dat we niet over één nacht ijs gaan.
Ik denk dat het blad voor iedereen met interesse in HD voldoende informatie bevat. Maar mocht je twijfelen; kijk vrijdag even in de plaatselijke Bruna en dan kun je zelf je mening vormen. |
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Ga ik doen, thanks!
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Mooi gezegd Koen,
Ik persoonlijk vind het niveau goed omdat ik iemand ben die niet veel van HD(TV) afweet. Het is goed een breder publiek te betrekken bij deze mooie en goede ontwikkelingen Interessant blad Ik zal hem 5 dec zeker halen Laatst gewijzigd door Ralf Schilders; 3 december 2008 om 11:33 |
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Kijk dat is nou leuk en aardig van Hardware.info dat ze een nieuw magazine uitbrengen van HDTV. Super! Heb na aanleiding van het vorige magazine een HD-Ready TV gekocht.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Ben ook zelf niet heel erg bekend met HDTV wat wel te zien is aan mijn HDTV topics op het forum en aangezien ik wel op zoek ben naar een nieuwe HDTV ga ik het magazine ook halen.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
besteld.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
ik snam echt niet waarom ze dit niet in belgië verkopen
Laatst gewijzigd door reaper_unique; 3 december 2008 om 21:05 |
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
Maar je kunt 'm toch gewoon bestellen via de hubstore? Hoef je geen abb. voor te nemen en toch kun je genieten van alle tips mbt HDTV
Ik ga 'm zeker bestellen! *waar is mijn randomreader* |
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
0 score
Waar ik naar op het zoek ben is een antwoord op de vraag, wat is een betere koop een PS 3 of een "normale" Blue Ray speler. Het gaat hier voornamelijk om de kwaliteit van de speler en on "klaar" te zijn voor de toekomstige firmware upgrades, zoals Blue Ray profile 2 en 3 etc.
Misschien heeft Koen hier een antwoordt / visie op. |
|
|
|
|
#12 |
|
Hardware.Info Editor
|
Een PS3 is een uitstekende Blu-ray speler.
Er komt voorlopig geen "profile 3", Profile 2 is het "definitive standard profile". Bedenk wel dat een PS3 + Blu-ray afstandsbediening (slecht verkrijgbaar in Nederland) een stuk meer kosten dan een instap Blu-ray speler - ca. 450 euro vs 300 euro of minder voor een stand-alone. Uiteraard is die laatste optie exclusief luxe spelcomputer, maar niet iedereen wil die. |
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Hmmm ziet er interressant uit, ik vraag me alleen af wanneer nummertje 6 van het HWI magazine uit gaat komen heb namelijk voor 6 nr's per jaar betaald
Of krijgen we er volgend jaar 7? |
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
Krijgen HWI abonnees dit blad toegezonden of moet ik het blad apart aanschaffen?
|
|
|
|
|
#15 |
|
Hardware.Info Editor
|
Dit blad staat los van Hardware.Info Magazine. Abonnees moeten het dus los aanschaffen.
Uiteraard komt er nog een Hardware.Info Magazine #6/2008. Die ligt inmiddels bij de drukker, spoedig maken we de inhoud bekend. |
|
|
|
|
#16 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Gokje....functionpanels en fans?? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Vraag aan Koen of een andere redacteur:
HDTV Magazine, pagina 20 "Standaarddefinitie bestaat in Nederland uit 576 beeldlijnen, met elk tot 720 pixels. In de Verenigde Staten zijn dit 480 beeldlijnen. Deze worden bij televisie-uitzendingen om en om weergegeven - geinterlinieerd - waarbij elke lijn vijftig keer per seconde wordt vervangen. Een simpele rekensommetje leert dat er 25 nieuwe beelden per seconde verschijnen." 1. Als ik naar mijn CRT TV kijk dan lopen die zwarte lijnen verticaal. Is het niet zo dat er dan 720 beeldlijnen zijn en 576 pixels. 2. Het is toch niet dat elke lijn vijftig keer per seconde wordt vervangen. Even lijnen worden 25 keer vervangen en ook oneven lijnen 25 keer. Dat betekent dat hele beeld 50 keer wordt "vervangen" refresh, waardoor je 25 nieuwe beelden hebt opgebouwd uit even en oneven lijnen. |
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Besteld. Komt erg gelegen omdat ik van plan ben een LCD TV te gaan kopen.
|
|
|
|
|
#19 |
|
Junior Member
|
0 score
Wij hebben ons net getrakteerd op de Samsung LE40A656 en die bevalt erg goed. Zal volgende week even een uitgebreide review schrijven. Misschien kan dat je helpen Phoenix.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
1.
Pagina 31: Panasonic TH-42PZ85E is Beste Koop Pagina 32: Volgens tabel is dat nu Panasonic TH-46PZ8E 2. Pagina 32 tabel: Sharp LC-46XL2E Max. helderheid: 279 Min. helderheid: 0,212 Contrast 2183:1 279 : 0,212 = 1316 en niet 2183 Wat klopt hier niet? 3. Pagina 46 en 47 Philips BDP7200: "Bij sd-materiaal valt het apparaat juist door de mand. Hier is de kwaliteit van deinterlacing erg slecht." En volgens de tabel heeft is de Totaal score HQV DVD benchmark 65 Dat is toch erg hoog als deinterlacing erg slecht is. Bij Samsung is deinterlacing ook slecht en die heeft een score van 0 Voor Sharp geldt hetzelfde. Score 10 en 0 |
|
|
|
|
#21 |
|
Hardware.Info Editor
|
Eric zal op de meeste dingen reageren, maar HQV test méér dan alleen deinterlacing - kijk naar de testresultaten en je ziet het: jaggies 1 & 2 beide 0 punten, flag 5 punten (halve score).
Die 65 punten komen van redelijke noise reduction en kennelijk goede 3:2 pulldown. |
|
|
|
|
#22 |
|
Hardware.Info Editor
|
Beste UIjO,
Ik zal je vragen en opmerkingen hieronder puntsgewijs beantwoorden: -Als we het bij TV's over beellijnen hebben dan gaat het over lijnen die horizontaal lopen. In het geval van 576 beeldlijnen bij PAL en 480 bij NTSC gaat het dus om de vertikale resolutie. Bij 50Hz interlaced materiaal worden de even beeldlijnen 25 keer per seconde ververst, en de ongeven beeldlijnen ook 25 keer. Je kan echter niet stellen dat er dus 25 beelden per seconden worden weergegeven, omdat de even en onoven beelden andere informatie bevatten (ze zijn immers 1/25 seconde na elkaar opgenomen) geeft een 50i signaal bewegingen vloeiender weer dan een 25p signaal. In het magazine zijn helaas een paar foutjes geslopen, waar je terecht op wijst. Wat betreft de televisies: -De Panasonic TH-46PZ8E is beste koop uit de test zoals dit in de tabel ook correct staat aangegeven. Bij de lopende tekst is het logo echter per abuis bij de TH-42PZ85E geplaatst -De contrastwaarde van de Sharp televisie staat inderdaad foutief aangegeven in de tabel in het magazine, dit moet zoals jij aangeeft 1316:1 zijn. De complete tabel met alle meetwaarden en onze optimale instellingen vind je hier www.hardware.info/webid/205 -Zoals David al aangeeft bestaat de HQV test uit meer dan alleen deinterlacing tests, een relatief hoge score hoeft dus niet te betekenen dat het apparaat goed deinterlacet. De volledige tabel met uitgesplitse scores vind je op deze link: www.hardware.info/webid/204 Bij de SD HHQ benchmark zijn de twee 'jaggies' en de 'flag' test het belangrijkste voor deinterlacing. Zoals je ziet scoren de Blu-ray spelers van Philips, Samsung en Sharp in deze tests niet goed. Bij de HD HQV benchmark zijn de 'video resolution' en 'jaggies' tests een goede indicatie van de deinterlacing van interlaced materiaal. Laatst gewijzigd door Eric van Ballegoie; 9 december 2008 om 10:49 |
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
|
0 score
Eric bedankt voor je uitgebreide antwoord. Jammer van die kleine foutjes maar het blijft mensen werk.
Ik had alleen nog een vraag over Samsung LE40A856 Black Adjust: Off Dynamic Contrast: Off Digital NR: Off DNIe: Off 100Hz Motion Plus: Off Blue Only Mode: Off Power Saving: Off Moeten deze waardes dus op OFF staan voor de optimale kijkplezier of is er met deze waarden alleen getest? Want volgens de omschrijving werkt 100Hz-technologie bij Samsung erg goed en door de dynamische backlightregeling is het contrast uitstekend. Power Saving: Off waarom eigenlijk? |
|
|
|
|
#24 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Bij de Mediamarkt heb ik de 786 en de 756 naast elkaar gezien, maar ik moet zeggen dat (voor bewegend beeld) de 756 aanzienlijk mooier was. Dat vind ik vreemd. Ik neem binnenkort een sticky mee met wat foto's met veel contrasten (zoals nachtelijke maan) en stop ze er bij de Mediamarkt in om te vergelijken. |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Citaat:
|
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|