|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
AMD vergelijkt Spider en Dragon platform
Nu AMD de overstap naar 45nm heeft gemaakt kan het met trots de opvolger presenteren van het Spider platform. Dit platform is door AMD in het leven geroepen om een complete AMD oplossing te kunnen bieden voor de basiscomponenten als processor, moeder ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Eerst maar eens zien in een test met de intel.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Interresant; ik kijk uit naar de AM3 borden. En de bijbehorende chipset, zelf interesse in de 790GX analoog. (890GX?
(en afhankelijk van de reviews & prijzen, een Heka, Propus of Rana) Last edited by Toontje_78; 20-11-2008 at 08:10. Reason: verder nagedacht |
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Ik zie anders wel een winst die oploopt tot 180% voor games.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik heb met iemand gewed om een koekje dat dit niet klopt xD
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Het komt op mij ook een beetje ongeloofwaardig over. Indien het inderdaad zo is dat de scores niet kloppen dan begrijp ik niet waarom producenten dergelijke benchmarks naar buiten brengen. Heeft ook niks meer met marketing te maken want je verliest gewoon je geloofwaardigheid bij huidige en potentiële klanten wanneer blijkt dat de scores niet kloppen. Als het vertrouwen weg is dan kun je het vergeten. En AMD zit nu niet bepaald in zo'n sterke marktpositie dat ze het zichzelf kunnen veroorloven om nog meer klanten te verliezen.
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Al hoewel ik echt hoop dat AMD er t.o.v. Intel weer bovenop komt denk ik dat dit toch wel erg veel gevraagd is. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Zucht, de zoveelste nietszeggende tabel. Wat moet marketing toch een leuk vak zijn.
Ik bedoel, die tabel claimt ">40% better HD gaming and visual experience". Hoe in godsnaam meet je 'experience'? |
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Leuk grafiekje maar ik zie liever de echte getallen.. Ik hoop alleen dat als deze getallen enigzins kloppen dat AMD er niet een te duur prijskaartje aan gaat hangen...
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
Wel goed de grafiekjes interpreteren he jongens? Hoe het weergegeven wordt is misleidend, waardoor het idd lijkt alsof er 180% betere prestaties geleverd worden. De staafjes horen echter veel langer te zijn, maar de onderste 80%? is er afgeknipt. Daardoor lijken de verschillen groter. Er staat echter wel netjes de bijbehorende percentages bij, evenals een indicatie van de winst bovenaan de grafiek. Dus geen 180%, gewoon 40%
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
Denk dat het grafiekje eigenlijk zo gek nog niet is als ze bijvoorbeeld een 65nm Phenom met Radeon 3870 vergelijken met een 45mn Phenom met Radeon 4870.
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Kijk eens naar de linker onderhoek van de grafiek. Daar staat toch duidelijk 0% en de bovenkant van die roze balkjes is overal 100%. Gezien de bovenkanten van de rode balkjes bij HD Gaming tussen de 140% en 280% liggen is er dus een verschil van 40%-180%. Wat klopt hier dan niet aan? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Los van alle vragen , Amd komt de laatste tijd toch veel positief op de site!
Hoop dat ze echt goed worden! |
|
|
|
|
#14 | |
|
Non-actief
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Het spider platform is een phenom 1 met vorige generatie GPU dus de 3+++ serie
Nu vergelijkt men dat met phenom 2 en 4+++ serie Ik geloof best wel dat de grafieken kloppen cpu +- 20 procent sneller en de 4+++ is ook veel sneller dan vorige generatie . Je kunt heel gemakkelijk 100 procent winst maken als je vroeger 10 fps haalde in een game en nu 20 fps heb je het al. En in zware games als crysis en lost planet zal deze theorie wel van toepassing zijn . Het is idd wel missleidend geen cijfers tonen maar veel fabrikanten doen het . |
|
|
|
|
#17 | |
|
Non-actief
|
0 score
Quote:
AMD Phenom 2.6Ghz HD3870 FX790 SB600 Tegen een Dragon platvorm met een: AMD Phenom ll 3Ghz HD4870 FX790 SB750 Dat staat namelijk in die kleinen lettertjes zoals altijd, welke drivers etc |
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|