|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
AMD roadmaps tot 2012
Tijdens de Financial Analyst Day heeft AMD diverse voorlopige roadmaps vrijgegeven voor de komende jaren. Door de toenemende concurrentie op het gebied van notebooks en een groeiende vraag naar netbooks, zal AMD de komende jaren flink moeten innovere ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
De slides van Phenom II die op het www circuleren liegen er ook niet om... AMD is zeer agressief bezig om de achterstand in te halen..
Ik hoop echt dat ze een flinke stap voorwaarts maken.. Edit: toevoegen slides... ![]() ![]() ![]()
Last edited by NightCrawler™; 17-11-2008 at 07:03. |
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik denk eigenlijk dat dit weleens de redding voor AMD kan zijn.
In de desktop segment moet je namelijk als processor fabrikant zwaar investeren in de processordesign om hogere klokfrequenties mogelijk te maken. Terwijl voor de notebookmarkt dit niet zo belangrijk is, tenminste het belangrijkste voor een notebook is zuingheid met stroom. En daar kan AMD zijn know how in stoppen, meer investeren in zuinige technieken. Juist de andere kant op, lagere kloksnelheden met hogere prestaties. Bovendien kan AMD voor notebooks een veel betere totaalpakket leveren, namelijk een krachtige geintegreerde 3D chip wat Intel niet heeft. Misschien is deze roadmap ook iets in die richting? |
|
|
|
|
#4 |
|
Hardware.Info Editor
|
Wel grappige naamgeving met die nieuwe Phenom's: 920 en 940
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Ja inderdaad... is een flinke knipoog naar de concurent...
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
haha... idd... leuke naam...
nou maar hopen dat ze qua prestaties ook nog redelijk in de buurt komen, dan wordt t tenminste weer intressant. Iemand al een idee of er op HME al 1 of 2 te bekijken vallen? |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Ik denk dat ik februari volgend jaar maar een 720 koop als m'n portemonnee dat toelaat... die vierde core doe ik toch niks mee en de dualcores laten veel te lang op zich wachten
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Als AMD weer flink kan gaan concurreren met Intel hoop ik scherpere prijzen te zien.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Mijn volgende pc word toch wel weer amd denk ik.
Gewoon een phenom 2 op 3ghz Samen met goedkoop am3 moederbordje en een ATI 4870 ofzow. Gooi er ook nog ff 4 GB 1066mhz geheugen bij en je hebt voor relatief weinig geld een leuk pctje greetz |
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
Als de ht bridge hoger schalen dan zullen ze de toekomstige intel processors meschien wel kunnen bijbenen.
Maargoed leuke roadmap zullen de huidige processors wel zakken als deze worden gereleased. |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
idd die slides van Phenom II kwam ik gisteren op XS tegen, als dat zo is, GO AMD !
laat ze maar eens goed agressief uit de hoek komen TOV intel, kan ik eindelijk eens over naar AMD :p,toch tegen volgend jaar ... (cpu, mobo, mem) ziet er dik in orde uit !, als de prestaties dat ook zijn, dan zal het dik feest worden |
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
Ik hoop echt dat dit de terugkomst van AMD zal worden !
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Het ziet er fantastisch uit. Misschien stap ik volgend jaar weer over op AMD
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Wat kan mij het me ook schelen of ik een Intel of een AMD heb. Ik hoop voor AMD dat ze een hele grootte stap voorwaarts maken. Dat mag wel weer eens tijd worden. Go AMD. Maar geef me voorlopig nog maar ff Intel
|
|
|
|
|
#15 |
|
Non-actief
|
0 score
Bedenk wel dat je een AMD 940 al voor minder dan 200-250 euro zult aantreffen.
Als deze per clock slag gelijk of een 45Nm Conroe(E8xxx Q9xxx) kunnen overtreffen zou dat mooi zijn. Als ze nu al grote mond opzetten dat hun CPU 4Ghz op lucht doet zal dat wel kloppen want AMD heeft geen grote mond en daar is de situatie ook niet naar. |
|
|
|
|
#16 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
Hmm, als die 940 daadwerkelijk uit komt begin volgend jaar, dan wacht ik wel even met upgraden. Mijn PC is dankzij opgeblazen voeding wat instabiel geworden, zal wel wat elektronica met zich meegenomen hebben in de knal ofzo
|
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
0 score
Oei zo een Deneb zie ik wel zitten!
|