|
|
#1 |
|
Hardware.Info Site
|
Video bekijken: HWI op HME 2008 / Update: HDTV in Nederland / AMD Shanghai
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
Mooi, Windows 7 komt eind 2009 uit met HD ondersteuning in mediacenter en als ik het zo hoor komen dan de HD zenders een beetje op gang.
Weet trouwens niet of ik bereid ben om extra te betalen voor HD zenders. Laatst gewijzigd door michel242; 14 november 2008 om 08:18 |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Lekker vroege en educatieve uitzending. Top werk jongens!
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Dit is wel extreem vroeg, heb me ogen nog niet eens open en het staat al online.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Is het niet zo dat AMD Opteron op 2,7 GHz werkt en Intel Xeon X5470 op 3,3 GHz.
Dat verklaart toch het verschil in Cinebench 10 wat in het voordeel van Intel is. Bij gelijke klokfrequentie zal dat verschilt toch veel minder zijn, denk ik. Of komt AMD niet met een processor die op hogere klokfrequentie zal werken? |
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Perfect dat HWI de ontwikkelingen op HD-TV gebied op de voet volgt! Het lijkt erop dat in Nederland de HD-content weer een melkkoe gaat worden van zowel de omroepen en onze monopolisten de kabelaars. Zoals gezegd in de uitzending: HD is gewoon een service. Daarvoor wens ik niks extra's te betalen. De aanschaf van de HD decoder kost me immers ook alweer extra.
Wat me ook zeer verbaasd in het lage aantal HD receivers dat op dit moment in de huiskamers staat. Dat geeft toch wel een beeld van de gemiddelde kennis van de consument; je koopt een sportwagen en gaat hiermee op 't fietspad tuffen.. |
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
andere reden waarom er zo weinig mensen hdtv in huis hebben is puur de beschikbaarheid, ik woon in tiel en zit hier helaas opgescheept met upc en hdtv is hier gewoon niet beschikbaar, alsook digitale tv, gewoonweg niet beschikbaar. tja, in dat geval zal je 't ook een stuk minder verkopen, en dit zal in meerdere gemeentes het geval zijn.
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
die intel is bijna 500 euro duurder plus dat je fb-dimm oet kopen conclusie: performance per watt per euro is AMD de duidelijke winaar |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Interessante aflevering, erg leuk dat item over HD.
Ik had nog wel even een off-topic dingetje: Als je de flashplayer op full screen zet tijdens het afspelen, begint ie weer van voor af aan. Kan dat niet aangepast worden? Meestal laat ik namelijk het filmpje starten, kijk nog ff op wat andere nieuwsitems en zet 'm dan op fullscreen. |
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
ik was laats in new york daar is alles hd via glasvezel waneer krijgen wij dat.
maar veder leuke topic |
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
0 score
willen jullie eens uitzoeken hoe het zit met HDtv in belgie. aangezien jullie ook vele Vlamingen hebben die je Hardwar.info volgen..
|
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
''minder dan 100.000 HDTV ontvanger bij de mensen thuis'' Denk dat dit ook weer terug te koppelen is aan het feit dat er nog niet zoveel voor te verkrijgen is. IMO beetje eindeloze cirkel
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Nou op het gebied van HD wacht ik de onwikkelingen nog maar af, want dat HD wereldje is volop in ontwikkeling. Ik gebruik HD voorlopig alleen nog maar op mijn 24 inch scherm en das best aardig.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
Zelfde als hierboven.
Ach joh, zoals gebruikelijk in ons landje: De tijd zal het leren. |
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik denk als we realistisch zijn dat dit nog jaren(+-5 jaar gok ik) zal duren eer de meerderheid van de gezinnen HDtv zal aanschaffen
En dan is het maar weer de vraag wat is er dan weer voor nieuws he Digitale tv is nog niet eens helemaal ingeburgerd zo ver ik weet nog niet eens 50% Interessante aflevering Laatst gewijzigd door Ralf Schilders; 16 november 2008 om 00:30 |
|
|
|
|
#16 |
|
Junior Member
|
0 score
Goeie uitzending.
Wij gaan binnenkort verhuizen (en een lcd-tv kopen) en we willen in ons nieuwe huis een HDTV Abonnementje. Maar ik heb echt geen clue waar ik op moet letten of wat het nou gaat kosten. We hebben op dit moment: Internet: 20Mbit van Telfort (20 euro p/m) Vaste Telefonie UPC/KPN (50 euro p/m) Analoge TV UPC (50 euro p/m) We willen graag internet zo houden, erg tevreden over. Telefonie opzich ook, behalve als het veel goedkoper kan icm tv. En voor tv willen we graag een HDTV abonnement. Hebben jullie een goed idee waar ik een goed overzicht van de abonnementen kan zien? (ik zie nu vaak "9,95 p/m!!!", maar dat is dan toch +die 50 euro p/m die we voor de upc-lijn betalen? Het is me erg onduidelijk) |
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
@Instant Noodles
Waarom neem je voor 9,95 extra ook een telefoon abonnement bij Telfort als je toch over internet tevreden bent. En voor de rest heb je keuze voor tv: Canal Digitaal = satelliet UPC Digitenne = KPN maar vanwege kwaliteit niet aan te raden |
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
0 score
Thanks voor reply,
Dus zegmaar 30 euro voor internet+bellen van Telfort. En dan een UPC (die lijn ligt er toch al, of heeft dat er niks mee te maken?) - digitaleTV abonnement. Totale kosten 30+de kosten van digitale tv? (=10-25 euro?) Want dat lijkt zo goedkoop...vooral omdat het nu +/- 120 euro p/m kost xD. |
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
Wat ik zelf heb is dus
Telfort = internet + bellen = 30 Canal Digital = 9,95 http://www.canaldigitaal.nl/zenderpa...nformatie.aspx Nadeel van Canal Digital = eenmalige kosten voor ontvanger en schotel, maar dan heb je veel meer zenders dan met UPC en is het goedkoper (afhankelijk van de pakket wat je kiest) Mocht je meer vragen hebben kan je me altijd een PM sturen. Laatst gewijzigd door lUjO; 15 november 2008 om 15:47 |
|
|
|
|
#20 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik ga kijken of ik een keuze kan maken
Als het niet lukt stuur ik effe een PM. Thanks Bro! |
|
|
|
|
#21 |
|
Junior Member
|
0 score
k wil graag hdtv kijken maar vindt upc best wel duur en canaldigitaal ook ,jammer dat hd boxen best aan prijs zijn zo menen nederlanders minder snel hdtv , vindt wel mooi publiek omroep in hd gaat uitzenden hoppelijke ook Champions League ook in hd uitzenden zou mooi extratje zijjn voor de hd kijker. groeten dj
|
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
Goh,…er zijn nog niet zoveel mensen die een HDTV abonnement hebben. Hoe zou dat nou toch komen? Ten eerste is het logisch dat als er nog vrijwel niets op HD wordt uitgezonden dat mensen er dan ook geen abonnement voor gaan afsluiten. Afgezien van Film1 zijn er hooguit een paar minder populaire kanalen die HD uitzenden. Als je Film1 wilt ontvangen dan betaal je gelijk de hoofdprijs.
Afgezien daarvan weet iedereen inmiddels wel waar echt veel HD content “gratis” te krijgen. Een paar jaar geleden wisten alleen de IT’ers wat er waar alles te krijgen is maar tegenwoordig weten ook de dames van de administratie je precies uit te leggen hoe nieuwsgroepen werken. Volledig binnen de kaders van de Nederlandse wet. Als je vervolgens bij de lokale videotheek om een Blu-Ray film komt vragen dan kijken ze je aan of ze water zien branden. Als ze al weten waar je het over hebt zeggen ze dat er nog te weinig mensen een Blu-Ray speler hebben. Wederom verbaasd me dat niets. Als je nergens Blu-Ray films kan huren, wat is dan het nut om nu al een Blu-Ray speler te kopen. Als je Blu-Ray wilt kopen dan betaal je zo’n 30 Euro voor een schijfje. Dat trekt natuurlijk niet snel mensen over de streep. Modaal is ongeveer 30.000 Euro bruto per jaar (zo’n 1700 netto per maand). Trek daar de hypotheek van een rijtjeshuis (700 Euro per maand), de kosten van een (middenklasse) auto (500 Euro per maand), ziektekosten (100 Euro per maand), gas, licht, tv, Internet, mobieltje (200 Euro), eten en drinken (200 Euro), etc van af en je weet dat je niet veel Blu-Ray schijfjes gaat verkopen voor 30 Euro per stuk. Ik denk dat HD best populair is, maar dan moet je niet gaan kijken naar verkochte Blu-Ray spelers en HD set-up boxen. |
|
|
|
|
#23 |
|
Junior Member
|
0 score
Zo ik ben er iig uit (misschien heeft iemand er wat aan):
Onze huidige situatie Internet: Telfort 20Mbit / 20 euro p/m Telefoon: Old skool KPN / 17 euro p/m voor de lijn zelf + Belkosten (meestal rond de 20 euro) Televisie: Analoge UPC lijn / 17 euro p/m (een andere 17-euro dan de telefoonlijn) Totale kosten p/m nu: zo'n 75 euro. (ligt aan het bellen) De toekomstige situatie: Internet: Telfort 20Mbit / 20 euro p/m (ja hetzelfde als eerst) Telefoon: Internet+Bellen van Telfort / 17 euro p/m voor de lijn zelf + 9,95 p/m (vaste nummers gratis, mobiele nummers 15c p/m. Ik sluit voor mezelf een sim-only abonnement af bij Telfort omdat dat goedkoper is dan die 15 c p/m) Kosten tot nu toe: 20+17+9,95(+mijn sim-only abonnement) = 46,95 (53,90 met sim-only) Televisie: UPC Royaal HD (met dvr) / 17 euro p/m die je betaald voor de lijn zelf + 22 euro voor het abonnement. Totale kosten: 46,95+17+22=85,95 (+mijn sim-only abo) Dus het is, digitale HD tv, EN ik kan bellen zoveel ik wil. (die 100minuten krijg ik toch niet op hehe) voor een 10tje per maand extra, wat niet hoger wordt. Het enige is: Bij het abonnement van UPC krijg je 1 mediabox, die geschikt is voor 1 tv. Wij hebben 2 tv's. Wat we dan doen is een extra box huren wat, volgens horen zeggen, maar zo'n 2-5 euro p/m meer is. Hoop dat iemand er wat aan heeft Laatst gewijzigd door Instant Noodles; 17 november 2008 om 15:38 |
|
|
|
|
#24 |
|
Junior Member
|
0 score
Heb hier in huis nu ruim 1,5 jaar een HD settop box.. Heb erg genoten van het EK in HD ondanks dat ik hier geen full HD tv heb (maar een 32" sony)... zeker de moeite waard
Maar verder kijk ik weinig naar de HD kanalen.. Het aanbod in kanalen is veelste klein, dat verklaard het kleine aantal HD settop boxen in Nederland. Alleen de mensen die veel Discovey channel e.d. kijken vinden het écht de moeite waard om er één aan te schaffen.. Het balletje moet eerst aan het rollen worden gebracht.. en dat is de taak van de omroepen en de kabelaars..(Vind ik dan) |
|
|
|
|
#25 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik wil de AB IPBox 9000HD satelliet receiver aanschaffen, kan ik in ieder geval de FreeToAir "gewone" zenders en HDTV kanalen alvast in goede kwaliteit op mijn huidige normale tv bekijken.
Vervolgens neem ik later dan een abonnement op CanalDigitaal voor de rtl zenders en SBS en weer later neem ik een abonnement op HDTV erbij. Je hebt nu al de keus om veel andere free to air zenders te kunnen bekijken en HDTV, zoals op de duitse zenders. Hoe kan het nou, dat er erg veel vrije duitse zenders te bekijken zijn (met zelfs speelfilms, die helaas nagesynchroniseerd zijn) en Nederland heeft er jammer genoeg maar 3? Nog eens later, als mijn portemonnaie weer gevuld is, dan neem ik een FullHD scherm. |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|