|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
nVidia Quadro FX5800 met 4 GB
nVidia kondigde onlangs haar nieuwste Quadro FX videokaart aan, speciaal ontworpen voor zware berekeningen op de zakelijke markt, bij medische instituten en in de wetenschappelijke wereld. De nieuwste Quadro FX telg draagt de naam Quadro FX5800 en wo ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Nasakaart!
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
woooow wat een beest
als dat straks ook op de game kaarten komt |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Leuke kaart van Nvidia, ook aardige prijs maar denk dat grote bedrijven daar niet op letten.
Werk wel is met Quadro kaarten, en vind dat je best wel een verschill merkt vergeleken met Geforce kaarten. |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
En je kunt er ook mee gamen volgens mij.
Maar goed daar voor koop je zo'n nasa geval niet |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
komt vanzelf maar als het zover is hebbe de nieuwe nasa kaarten al 16GB
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
En volgens mij kan nvidia deze kaarten veel goedkoper kwijt want er is niet veel anders dan de gtx280, Alleen meer geheugen en iets sneller geheugen.
Dus aan de prijs is gelijk te zien dat het voor de bedrijven markt is. |
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
hij is zijn $3499 als prijs zeker niet waard .
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Nee maar bedrijven kijken niet zo snel naar die prijs.
Trouwens ati maakt ook van dit soort kaarten. Wat was de naam er nog alweer voor. Die kosten namelijk ook aardig duur maar wel een pak minder dan de quadro |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Op het geheugen na zit er bijna geen verschil in tov een normale 280, dus het ligt aan de drivers dat het zo duur is?
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Nee puur omdat nvidia weet dat dit voor bedrijven, ziekenhuizen, astronomen, NASA en univeriteiten gedoe worden gekocht. Maar goed de markt is hier voor ook niet zo groot als voor geforce dat dal dus de prijs ook wel doen stijgen
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
gebruiks gwo SLI of crossfire dan ben je goekkoper uit
maa ja, dat is ook een super ding van 4gb en de prijs is ook mooi |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik weet dat deze kaart gemaakt is voor 3d programma's enzo maar toch vraag ik me af of hij 3dmark records kan verbreken...
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik vind het erg vaag dat dat ding zo duur moet zijn. Ik heb in de tekst nergens iets noemenswaardigs gehoord wat het prijsverschil met een gewone GTX rechtvaardigd (laat staan 2 x GTX). Het enige is dat er 3Gb meer geheugen op zit maar dat kan niet een prijsverschil van 3000,- euro uitmaken.
Dus kan hier iemand mij vertellen of dat deze FX ook wezenlijk een andere werking heeft ofzo? Of waar in essentie nu het verschil in zit? Anders ben je als bedrijf wel achterlijk als je 3000,- euro teveel lapt. Hier wordt namelijk wel gezegd dat de beoogde doelgroep niet prijsbewust is maar men moet bedenken dat het dan niet om 1 kaartje gaat maar over een hele bulk waarbij een prijsverschil van 3000,- euro per kaart dus wel degelijk uit gaat maken. Koop er bijv. maar eens 100 stuks van, dat is dan toch 300.000,- euro verschil!!!! |
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
0 score
Hij zal vooral zo duur zijn door de kleine markt waarvoor hij bedoelt is. Daar moeten de R&D kosten van deze kaart op worden terugverdient
|
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Ter info.. Het verschil tussen Quadro's en reguliere kaarten is dat de Quadro uitsluitend geschikt is voor 3D berekeningen en aanverwante berekeningen... zet zo'n kaart in als game kaart en het is niets.
De hele architectuur, opbouw en drivers zijn puur en alleen bedoeld om te rekenen op zeer hoog niveau... Bedrijven die dingen ontwikkelen zullen zeker gebruik kunnen en willen maken aangezien dit soort berekeningen vele malen sneller gemaakt worden door dit soort kaarten dan door de CPU.. |
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
0 score
Sommige instituten kopen ook 4x+9800gx2 om bepaalde berekeningen te doen, dus als je nou een socket 1366 bord nemen met gewoon 4x4870x2 ben je volgens mij veel sneller.
|
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
En laat je nou 4x4870x2 of 4x9800GX2 niet fatsoenlijk kunnen draaien omdat het drivermatig niet wordt ondersteund..
Er is 1 instituut geweest die het voor elkaar heeft gekregen met veel pijn en moeite.. dus niet echt mainstream... Last edited by NightCrawler™; 12-11-2008 at 13:43. |
|
|
|
|
#20 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Maar ja, ik heb er toch niks aan (ik ben een gamer, geen professor), maar ik vind hem er toch leuk uit zien! |
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
de kaarten worden o.a. ook zo duur omdat ze maar door 1 partner gemaakt worden, PNY (dacht ik). en ja, voor wat ze MOETEN doen zullen ze het wel waard zijn, ik zie er zelf ook niet het nut van in om $3500 (mark: >DOLLAR) uit te geven aan een GPU maar blijkbaar is er vraag naar.(nja ok, 3500 dollar is nog altijd een stevige ~2800 euro)
verder wel leuke specs, en uhm @<ergenshierboven> Nee, hij gaat uiteraard GEEN 3dmark records breken ofzo, daar zijn ze niet voor gemaakt. |
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
|
0 score
Het zit em vooral in de drivers, de speciale drivers waarvoor je betaald infeite.
Deze drivers icm een gewone GT280 werkt ook. |
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
0 score
:p met dat geld (omgerekend ¤ 2745) ben je duurder uit dan dat je een pc'tje koopt met de nieuwe i7 core
maar de benchmark's zullen er dan ook niet om liegen... |
|
|
|
|
#25 |
|
Senior Member
|
0 score
Deze kaart scoort gek genoeg niet zoals de specificaties doen blijken. Daarvoor (gaming) zijn de drivers dan niet geoptimaliseerd.
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|