|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
AMD 45 nm Phenom deze maand al?
Eerder berichtten we al over een mogelijke vervroeging van de lanceerdatum van twee 45 nm Phenom processors. Bronnen van Digitimes weten nu te melden dat AMD deze maand nog twee 45 nm quadcore desktopprocessors gaat lanceren. Het zou hier gaan om de ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
De Phenom X4 20550 ga ik dan maar is even halen
|
|
|
|
|
#3 |
|
Non-actief
|
0 score
Komen er ook nieuwe amd am3 moederborden tesaam met deze cpu?
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
goed nieuws!! die deneb muntjes branden al maanden in mijn zak gaan ze er dan toch nog voor de kers uit??
de am3 komen pas in 2009 en uiteraard heb je daar een ander moederbord voor nodig als je gebruik van ddr3 wil maken, ik mag aannemen dat te zijner tijd dan de moederborden daar ook wel voor komen wil je dat nog niet kun je hem evengoed kopen dat maakt het erg aantrekkelijk, good job AMD bij intel zit je 9 van de 10 keer ook aan een andere chipset vast dat maakt het voor mij erg waarschijnlijk dat ik voor het eerst alleen een processor ga kopen ipv een compleet systeem Laatst gewijzigd door wippo76; 6 november 2008 om 11:39 |
|
|
|
|
#5 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Phenom X4 20550
iemand enig idee wat deze zal gaan kosten? |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Jammer dat de duals nog zo lang op zich laten wachten
@Venta: zal heel erg gaan liggen aan hoe hij gaat presteren tegenover de Core i7 denk ik. In het onwaarschijnlijke geval dat ie de 965 voorbij gaat mag je op een euro of 1000 rekenen, als ie daarentegen maar net in de buurt van de 920 gaat komen minder dan 300. Laatst gewijzigd door Thanatos45; 6 november 2008 om 13:27 |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
ik ben een klein fan van AMD
dus ben inderdaad erg benieuwd naar de prestaties van de CPU cores |
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Waarom zulke lange cijfers?
Over 2 generaties hebben we dan de tweemiljoendriehonderdvijftig. Maar leuk om dit te horen, ik ga ze niet kopen (M'n huidige PC doet het nog prima) maar in ieder geval goed van AMD. |
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
Wat ik eigenlijk nog mis bij AMD is dual-core met HT 3.0 en die ook nog eens heerlijk zuinig is zoals sommige dual-cores van AMD nu. Want dan heb je echt een lekker procje voor een media-center pc.
En op 45nm worden ze dan ook gelijk minder warm, waardoor de proc passief gekoeld kan worden, dat is een grote prioriteit bij mij voor een media-center. Dus ik wacht het nog even af. Of weet iemand of je bij de Phenom X3 nog een core kan uitzetten en onderclocken??? |
|
|
|
|
#11 | |
|
Junior Member
|
0 score
Ik hoop echt dat ze minder dan 300 euries gaan kosten, momenteel is men cpu de bottleneck :s (4400+ X2)
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
965 en 920 zijn de type nummers van de i7 cpu's
Voor meer info over deze cpu's en de prestaties zie: http://www.hardware.info/nl-NL/artic..._Core_i7_test/ Laatst gewijzigd door Ralf Schilders; 6 november 2008 om 17:01 |
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
EINDELIJK !!! hierzo heb ik echt telang zitten wachten
de Phenom X4 20550 gaat zekers in mijn k9a2 platinum |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
neeeeee dan is mijn 5200+ geen reet meer waard
snel maar upgraden naar een DDR3 bord met een e8500 want die ***** 5200+ begint nu wel heel erg te bottlenecken bij de games van tegenwoordig. Snel verkopen op marktplaats dat ding XD |
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Eindelijk, ik hoop het zo
Twijfelgeval hier, wil misschien wel terug naar AMD al houdt ik ook wel van mijn Q6600 power hiero! |
|
|
|
|
#16 |
|
Non-actief
|
0 score
Ik ben AMD fan en dit was al allemaal bekend en ik zie ze wel komen.
Maar een 3Ghz Deneb is wel snel hoor maakt u zich daar maar geen zorgen over. Hij is per clock tik minstens 20% sneller dan een AMD 9xxx. Dus je kan zijn snelheid een beetje schatten met de volgende forumullen : AMD 9850Black edition prestaties x 1.4 Dus als de 9850 5000 CPU 3D mark 06 punten haalt zou een 3Ghz Deneb 1.4x5000=7000 CPU 3D mark 06 punten halen. Verder zijn er ook geruchten dat deze Deneb CPU's goed over te clocken zijn met minimale CPU voltage verhogingen. Dit is natuurlijk op AM2+ hoe ze het zullen doen op het nieuwe platvorm AM3 blijft een mysterie. |
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
Sources mentioned that the name of two 45nm CPU this year will be Phenom X4 20550 and Phenom X4 20350, with their AM2+ and DDR2 support, these two 45nm Deneb CPU are only available for a short period (last order at 09Q2), for AM2+ mobo users to update AMD’s latest CPU
dus het zal kwestie worden van er snel bij te wezen of ... zie ik dat verkeerd? |
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
0 score
Nah,
Deze kan je als tijdelijk zien totdat de AM3 CPU's + mobo's er zijn. Daarbij is de AM3 versie backwards compatible. |
|
|
|
|
#19 | |
|
Non-actief
|
0 score
Citaat:
Zelfs nu is er vaker nog vraag naar een oude socket 939 dual core CPU. En ik denk dat ze zich in de vingers snijden als ze de mensen niet rustig de tijd geven om over te stappen. Want er zijn aardig wat AM2 moederborden en na 2009Q2 zal er nog altijd vraag naar zijn. (je ziet het goed AM2want deze ondersteunen ook Phenom procersors). |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Als blijkt dat deze nieuwe AMD's in standaardsnelheid de huidige en nieuwe Intels kunnen bijbenen en dan nog eens goed OC'en dan kan het wel eens zijn dat er voor AMD terug gouden tijden aanbreken in de CPU afdeling, wat ik ze van harte gun, alleen al bekeken uit concurrentiëel oogpunt want dat komt ten goede aan ons, "de consumenten". Niet dat het OC'en zo belangrijk is (voor het gross dan) maar wel de dat bij gelijke snelheid de prestaties vergelijkbaar zijn met de Intel CPU's.. Laatst gewijzigd door JMM; 7 november 2008 om 01:32 |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
Ben geen grote AMD fan, puur en alleen omdat Intel gewoon betere processors levert... al jaren... Toch hoop ik echt dat AMD nog een rol van betekenis kan blijven spelen... alleen al om de concurrentie en om de Intel prijzen wat lager te houden. Altijd goed voor ons consumenten. Ik denk wel dat AMD een goede rol kan blijven spelen op de budget markt, maar moet nog zien wat deze processors volgend jaar gaan doen tegenover de midden segment procs van Intel volgend jaar. Wil AMD zich richten op de high-end markt, dan moeten ze of komen met een wel hele goede CPU die i7 onderuit mept... of met hele scherpe prijzen.
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Non-actief
|
0 score
Citaat:
En daar voor was AMD marktleider en daarvoor is Intel ook nog eens marktleider geweest en daarvoor ook weer AMD. Dus het wisselt zich steeds af. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik begrijp wat je bedoelt maar bij mijn weten is AMD nooit marktleider geweest in CPU land dus geen afwisseling maar wel een constante inhaalslag die uiteindelijk met de Athlons Intel op de kniëen kreeg. Doch...op een bepaald moment gaf een Tik Tok van Intel een flinke tok een AMD met de Core2Duo en tot op heden heeft AMD daar geen antwoord op. Misschien nu wel, laten we hopen.
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Non-actief
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Citaat:
|
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|