|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Prijzen nieuwe AMD Opteron processors bekend
Onlangs kon je bij Hardware.Info lezen over AMD's nieuwe Opteron 2000 en 8000 serie processors. De nieuwe modellen voor servers en workstations maken gebruik van de 45 nm Shanghai quad core chip. Inmiddels zijn van diverse modellen prijzen opgedo ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Is er al wat bekend over de prestaties?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
hoezo intel duur xD
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Dit zijn processoren speciaal bedoeld voor servers. Ze zouden betrouwbaarder zijn, verder weet ik zo snel geen voordelen...
Serverprocessoren zijn nu eenmaal wat steviger geprijsd. Dat alles in het kader van betrouwbaarheid, dus zo min mogelijk uitval. Het zelfde geldt in principe voor de andere hardware, kijk bv naar de server harddisks. |
|
|
|
|
#5 | |
|
Non-actief
|
0 score
Citaat:
(voor zo ver ik weet) Amd kan wel X86 servers leveren met 4 CPU's en dus 16 Core systemen vormen. En dan zul je zeggen verbruik verbruik... ja who cares. 4x55Watt en dat over 4 vlakken verdeelt is niet zo spectaculair qua verbruik en warmte. Want ze hebben CPU's op 2Ghz aangekondigd die 55 Watt verbruiken in de 8 en 2 duizend serie. (voor zo ver ik weet) |
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|