|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Shuttle X27D barebone met dualcore Atom
Shuttle lanceert met de X27D een nieuwe barebone met onder de motorkap een dualcore versie van de Intel Atom processor. De basis voor het compacte systeempje, dat een afmeting heeft van 25 x 18,5 x 7 cm, wordt gevormd door een mini-ITX bordje met daa ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik snap die hele hype van Atom niet hoor. Tuurlijk, dit kastje ziet er leuk uit, maar de snelheid is er gewoon niet
Een Atom van 1,6GHz geeft een sPi score van 1:48 Een P3 1,13GHz geeft er 1 van 1:55. Dus dan kun je toch beter voor 2 tientjes een oude PC halen dan voor 200 euro zo'n ding. Gewoon een hype waar teveel mensen in trappen. Ja okee dit is een Dual Core. Maar heel weinig programma's maken er gebruik van, en de programma's die er gebruik van maken draaien zoiezo hier niet op. Lage wattage is het enige wat je hieraan mee neemt. Maar voor 180 euro kun je veel KW/U kopen |
|
|
|
|
#3 |
|
Non-actief
|
0 score
Lijkt op een Apple Mac Mini...
Alleen kun je daar nog een beetje op werken, dit is puur een internet PCtje waar we er al zo veel van hebben. |
|
|
|
|
#4 | |
|
Non-actief
|
0 score
Citaat:
En dan word dat ding amper gebruikt, en voor homeservers blijkt AMD al veel beter geschikt. Hopen dat AMD snel met zijn tegenhanger van de Atom komt. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Ik vrees dat de hype dan al voorbij is. Maar ik download via nieuwsgroepen, en die moeten het ook decoderen. Dan is een beetje snelheid wel geboden. Had eerst een P3 1,4GHz staan. Dan was het 2 uur downloaden en dan hem nog een uur laten decoderen. Heb nu een Celeron van 2,5GHz en daarbij gaat het wel gewoon snel. ik denk dat voor downloaden via nieuwsgroepen Atom zoiezo dus niet geschikt is |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
het zijn cpu's voor eco lui
mensen die zich druk maken om het mileu ik zeg CARE! tegen dta milieu gebeuren:S |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|