|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Dual GPU videokaart van nVidia op komst?
Niet alleen over ATI's RV870 GPU wordt hard gespeculeerd, ook over concurrent nVidia duiken hier en daar berichten op over toekomstige videokaarten. Zo bericht Fudzilla dat het uit Oosterse bronnen vernomen heeft dat de fabrikant van grafische en ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Hopelijk is de prijs niet zo extreem..
|
|
|
|
|
#3 |
|
Non-actief
|
0 score
Wat zal die dan wel kosten??
Wat zal die gebruiken...500 watt of zo Hoe willen ze 500watt gaan koelen ( wat mij onmogelijk lijkt ) Zal wel een heethoof worden of hij zal niet lang goed kunenn werken ivm hitte. Er zullen niet veel systemen zijn die 2x GTX280 aankunnen. Veel te machtig. Laatst gewijzigd door Xblade; 1 november 2008 om 11:12 |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Hoop ik ook niet.
Ik weet wel als nvidia wat wil lukt het hun ook Deze gaat serieus de snelste kaart worden. Ook al is hij er nog niet maar ik weet het al wel zeker. Als het niet zo is verkoop ik mijn pc voor 500 euro |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
Relaxt.Hier wachtte ik op
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Non-actief
|
0 score
Ik denk niet dat die gemaakt kan worden..Een GT200 chip kan wel boven 250watt gebruiken als volop gaat gamen...Het is bijna onmogelijk om ze te koelen..of miss met waterkoeling
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Zoals iedereen al zegt, dit gaat echt onmogelijk te koelen worden...
Misschien is het een wel een GT200 chip, maar dan met een deel ervan uitgeschakeld, een soort GTX250 dus, en daar er twee van. Anders zal er echt waterkoeling nodig zijn... |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik denk dat het met de warmte behoorlijk mee zal vallen
2x280 gtx in sli word ook niet warmer dan 70 graden met fan op 40% Chip word kleiner dus nog wat minder warmte. Laatst gewijzigd door Ludo; 1 november 2008 om 11:24 |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
@Xblade: jij hebt toch de GT200 chip op 65 nm productieprocédé? Hier hebben ze het over de 55 nm. Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar misschien wordt die 55 nm wel veel koeler.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Mischien is het niet gepast om te zeggen hier. Maar ik denk dat Nvidia weer helemaal word bespuugt hier op hwi zoals gewoonlijk
Edit Beetje overdreven gezecht Laatst gewijzigd door Ludo; 1 november 2008 om 11:34 |
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
He Ludo,
Wat zei ik je een maand geleden ongeveer. Dat de volgende kaart van Nvidia ook een Dual GPU zou worden. Vreemd vindt ik wel dat je daar nu geen problemen mee hebt dat Nvidia een Dual GPU nodig heeft om de snelste kaart te kunnen maken |
|
|
|
|
#14 | ||
|
Hardware.Info Forum Moderator
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Helemaal niet want ik ben geen fanboy.
Nvidia doet het namelijk nooit goed bij de meesten hier op hwi (valt me steeds vaker en vaker op) en dat mag gezegt worden Door 50 nvidia aanhangers tegenover 200 ati aanhangers die net zo ati fanboy zijn als ik tussen haakje nvidia fanboy is Ik kom er temiste voor uit want een ander niet snel zal doen vanwege zijn reputatie of wat dan ook. Maar het is gewoon de realiteit Edit Ik zeg alvast bij deze let op de volgende 50 posts Laatst gewijzigd door Ludo; 1 november 2008 om 11:42 |
|
|
|
|
#16 | ||
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
edit: zie net het computersymbooltje linksonder Citaat:
Maar ik ben zeker niet anti-nVidia Maar de strategie die ze de laatste tijd volgen vind ik maar bedenkelijk. maar na een heerlijke wall of text in de morge hoort natuurlijk iets on-topic: Kun je die dan in SLi zetten zoals 3x GTX2 2xx ==> sex-SLi? (om verder te gaan op triple quad enzo, niets perverts hoor Laatst gewijzigd door horvarth; 1 november 2008 om 11:47 |
||
|
|
|
|
#17 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik heb het hier niet over warmte productie maar wat de afgelopen 6 maanden gezecht word
Maar volgens mij was het niet zo'n goed idee om het te zeggen haha. Maar toch is het zo. Overdrijven zal wel een beetje zo zijn. Maar ben gewoon het afzeiken van een goed merk gewoon zat. Zowat als ze duurder zijn ? Zo wat asl ze iets grotere chips maken. Zo wat als ze geen dx10.1 gebruiken zo wat dat ze rare naamgevingen hebben. Het blijft gewoon snel en goed en dat mag gezecht worden. En er moet toch iemand hier op hwi dit zeggen ander gebeurd het nooit. Maar nu hou ik op want anders word het te oftopic. |
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
Deze reactie van Ludo was denk ik nog op een bericht van mij, maar dat heb ik verwijderd want bij het nalezen vond ik het nogal krom geschreven
Het kwam er op neer dat ik de kritiek op Nvidia niet helemaal onterecht vind |
|
|
|
|
#20 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
En Ludo, probeer iets beter te spellen? het is gezegd wordt, niet gezecht word |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
Een beetje kritiek mag. Ze hebben namelijk lang goede kaarten gemaakt
En zo in eens is ati aan de macht en dat geeft nog niet het recht om nvidia op ieder min punten helemaal tot een slechte kaart maaker te maken. Dit bedoel ik er uiteindelijk mee te zeggen. Maar goed ieder zijn eigen mening erover. Ontopic. Ik ga trouwens de eerste tijd nog niet voor dualgpu.. Want vind de schaaling in sommige games brak. Dus doe maar voorlopig nog maar 2 kaatjes want dan kan ik er altijd 1 uitzetten voot optimaal performance in een game waarbij dual gpu niet zijn werk doet |
|
|
|
|
#22 |
|
Non-actief
|
0 score
December ??? Ze hebben nu nog niet eens een 55Nm GT200(GT200b).
Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen De geruchten stroom melde eerst nog dat we een GTX260(x2) op 55Nm zouden zien. We zien het wel aan komen En over het koelen van een GTX280x2 al dan niet een GTX260x2 zal wel geen probleem zijn want anders zouden deze kaart niet release. Het stroom verbruik is het enigen wat me eigenlijk uitmaakt, 2x8PCI-e ? Hopelijk gooien ze er wel DX10.1 op. Dan zal dit ook beter in de markt worden opgenomen. |
|
|
|
|
#23 | |
|
|
Citaat:
nVidia heeft daarentegen wel de snelste single-gpu kaart, dat is ook helemaal waar. Alleen zal een meerderheid van de computergebruikers geen 280 GTX kunnen of willen betalen en dan zijn de chips van ATi simpelweg erg interessant. Vanuit concurrentie-oogpunt, hoop ik dat nVidia een zelfde stap maakt als ATi. Meer bang-for-your-buck én zuiniger chips. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Non-actief
|
0 score
Ik ga helemaal niet een Dual GPU kaarten halen...hele slechte ervaring met gx2 ivm hitte.
2 losse kaarten is altijd beter voor mij....Letop die kaart als ze hem maken dan gaat tussen 600 en 800 euro kosten...ik kan mij herinneren dat ik ooit 1100 euro heb betaald voor een xfx 6800 ultra 512mb kaart...maarja afwachten Laatst gewijzigd door Xblade; 1 november 2008 om 12:08 |
|
|
|
|
#25 | |
|
Non-actief
|
0 score
Citaat:
Bij deze kaart zullen ze het wel anders doen want ze zullen wel geleerd hebben dat die manier van de GX2 niet werkt. |
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|