|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
er zijn inmiddels andere mini itx bordjes met nvidia 8200 of intel g45 chipset (er is ook een 780g bordje maar die is hier volgens mij niet te krijgen)
waarom dat beter is ? de sb600 op dit moederbord staat bekend om zijn mindere prestaties, zeker als je ze vergelijkt met intels ich's voor de rest niet zo veel mis, ja je zou een sempron kunnen gebruiken |
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik vind die Western Digital schijven erg duur, de Samsung Spinpoint F1 1TB kost rond de 100 euro, terwijl deze 150 zijn. Als je naar de benchmark van HWI kijkt: http://www.hardware.info/nl-NL/artic..._GB_tot_1_TB/5
Zie je dat er idle ongeveer 4w verschil tussen zit (idle). Als je uitgaat dat een watt op jaarbasis 2 euro kost, duurt het dus 50/8 = 6 jaar voordat je een zo'n schijf terug hebt verdient. Onder load zit er bijna geen verschil tussen. Wil je echt besparen op energie, dan zou ik ervoor zorgen dat (welke je ook neemt) de schijven worden stilgezet als je ze niet gebruikt. En niet een duurder product neemt welke je voorlopig nog niet terugverdient. |
|
|
|
|
#4 |
|
Hardware.Info Editor
|
Vergeet niet dat minder watts ook minder warmte betekent. Niet onbelangrijk in zo'n compacte behuizing
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
En als het niet in een superkleine Chenbro kast hoeft? Als de server toch uit het zicht in de bezemkast komt te staan? Wat voor kast, moederbord zou je dan gebruiken?
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Als de server in een bezemkast staat kun je in principe de meest goedkope kast vinden die je kunt vinden. Alleen heb je dan waarschijnlijk wel meer gereedschap nodig om die in elkaar te zetten, en moet je een aparte koeler kopen voor je processor.
Ik zou je dan ook aanraden een programma te installeren dat de temperatuur in de gaten houdt en alarm slaat als de computer te warm wordt. |
|
|
|
|
#7 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
ik mag je wel zeggen dat ik western digital GP schrijven rustige en minder warm worden dan de samsung F1 schrijven voornamelijk de 1B versie. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
Beetje jammer dat de processor een uitlopende model is en al steeds lastiger te krijgen is. De chipset is ook niet de meest gunstige. Ik begrijp dat het zo klein mogelijk moet zijn en er in mini itx minder te krijgen is, maar er zijn betere alternatieven.
Ik zou ook even vermelden dat die 2gb geheugen het beste niet als set van 2 aangeschaft dient te worden. Dual channel in een server is onzin en twee stuks kosten meer stroom dan 1. |
|
|
|
|
#9 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Qua energieverbruik verbruikt deze versie zelfs meer dan de normale greenpower van 1TB. WD RE Greenpower 1TB WD Normale 1TB Greenpower Maarja we hebben het hier wel over een deluxe servertje dus het mag wat meer kosten.. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Mag ik vragen wat precies de voordelen van de RE uitvoering zijn? Volgens mij kan elke schijf gewoon in raid werken. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
De WD RE schijven geen enkel voordeel zolang je met WHS werkt, aangezien raid niet ondersteund wordt maar de drive extender technologie.
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
ik heb begrepen dat deze behuizing in tegenstelling tot de specs geen 3,5 inch maar 2,5 inch harddisks wil.
kan iemand dit bevestigen/ontkennen? |
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Er kunnen gewoon 4x 3.5 inch schijven in
|
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
Klopt het dat de standaard fans nogal lawaaierig zijn? zijn de makkelijk te vervangen door 80mm ? aangezien d'r standaard 70mm in zit.
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|