|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
ATI RV870: 1000 unified shaders en 1,5 TFlops?
Eerdere geruchten rondom AMD/ATI's RV870 GPU, de toekomstige opvolger van de HD 4800-serie, betroffen een die shrink naar 40 nm en mogelijk een standaardhoeveelheid van 1 GB GDDR5-geheugen. Op het Duitse ATI Forum beweert men nu nieuwe informatie ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
als de RV870 zo'n monsterkaart wordt, en een quadgpu ervan verschijnt, dan wordt het daar wel feest bij ATI
en 1derde van de totale oppervlakte van een GTX280/260, dit belooft veel voor het energie verbruik. Ben dan ook wel blij dat ze iets aan het energieverbruik hebben gedaan/zullen doen in idle mode. |
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Dat wordt een lekker kaartje
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
dit beloofd wat!
ik denk zelfs dat de mid-range kaarten een monster zullen zijn |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
klinkt allemaal weer veel belovend,alleen voel ik me tot op heden nog erg beet genomen met het 2d desktop verbruik van me 4870 tov me eerdere 3870 en nu al helemaal na het zinnetje in dit artikel dat de waarschijnlijk 5870 ook weer een aanzienlijk lager idle verbruik gaat krijgen dan de 4870.
Zie dit ook niet zo snel meer veranderen door een driver update. Aangezien ik niet zo veel game,maar als ik game wel flink prestaties wil zit ik dus vaak met een flink stroomverbruik in windows,beetje zonde van de dure energie. |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Als deze kaart veel sneller gaat worden dan de gt300 chip van NV dan lijkt mij zo'n Qcore gputje wel wat van ati. Tot dan hou ik mijn 280ers en ga ik over op ati
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Goede eerste specs! Aangezien ik de huidige GPU chips oversla en wacht op de nieuwe series is dit goed nieuws. Ben erg benieuwd of Nvidia met de nieuwe reeks wat meer tegengas kan geven...
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
het ziet er toch al goed uit, hopelijk valt de prijs ook zo goed of beter mee dan de huidige serie
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Dit worden denk ik echte monsterkaarten!!!
Verder hoop ik dat er dan wellicht ook physics ondersteund wordt |
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
Als die dingen kunnen worden uigeschakeld in 2d is dit wel een lekker kaartje. Dan nog ingebouwde phyx-s en de RV870 wordt een hele goede kaart
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
hier een iets duidelijker berichtje: link is dus nog niks zeker ofzo.. de 512-bit bus word ook erg betwijfelt.. maar zou natuurlijk wel leuk zijn als het waar is |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Ziet er op papier mooi uit erg goed!
Echter het zijn imo toch nog min of meer roddels en niets is definitief zeker. Dus dit zijn geen vaste specificaties maar goed dat is altijd zo.. Soms worden ze pas echt 100% zeker enkele dagen voor de launch Wil ook graag weten wat Nvidia er tegen over weet te zetten en of ze echt inovatief bezig gaan zijn. Vraag me ook af of ze hun prijs strategie gaan veranderen of niet Tot de nieuwe reeks kaarten uitkomen hou ik het wel vol met 2x een 4850 Last edited by Ralf Schilders; 28-10-2008 at 07:02. |
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
+1 score
Quote:
@Ludo, ATi hoeft niets over te kopen van nVidia. ATi heeft op het gebied van physics reeds ruime ervaring opgedaan met de samenwerking met Havok. Men heeft het echter nog niet gebruikt omdat ze tot nog toe het nut niet er van inzien. Net zoals nVidia het nut niet inziet van DX10.1. Daarnaast gaat ATi vanaf 2009 voor de physics gebruik maken van OpenCL. Last edited by Indy91; 28-10-2008 at 07:17. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik bedoel dan ook echter om de naam physx te gaan gebruiken.
Ik weet dat ze deze techniel al in huis hebben. Maar het zal een ander techniek zijn volgens mij dan Nv shysx of agia |
|
|
|
|
#16 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Dit klinkt in ieder geval erg goed en zou nogmaals kunnen bevestigen dat Ati op een goede weg bezig is. Ze zijn op dit moment, bedrijfsmatig gezien, beter bezig dan Nvidia, vind ik. Wat prijs / prestatie betreft weten ze zich gewoon erg goed te profileren. Ik zat er aan te denken om begin volgend jaar nog een extra 4870 of 4870 X2 bij te kopen maar nu wordt het misschien ook wel interessant om mijn huidige 4870 te vervangen voor een nieuwe 5870 kaart.
Hetgeen ik niet begrijp is dat men niet een functie zoals Intel Speedstep of C1E toevoegd op GPU's zodat deze gewoon langzamer gaan draaien op het moment er geen prestatie gevraagd wordt. Dit scheelt een hoop stroom tijdens idle, office werk, downloaden, etc. en daarmee wordt ook de temp. in je kast beduidend lager. Nu loopt mijn pc vol te stoken als ik hem laat downloaden. @ Mr_Parker Ik had ook meteen het idee dat het om de die AMD / Celsia koel oplossing zou gaan. Last edited by K1LL3RB33; 28-10-2008 at 07:35. |
|
|
|
|
#18 | |
|
Master of Modding
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
Nou ik wacht wel met de aanschaf van een 4870X2... wil eerst weten wat dit word want dit ziet er veelbelovend uit!
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
Verder betreft al het nieuws dat momenteel rondom de RV870 GPU verschijnt en niet van AMD/ATI rechtstreeks afkomstig is weinig meer dan geruchten. Dit zal ook zo blijven totdat het bedrijf de specificaties officieel en publiekelijk bekendmaakt. |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
UnderClock (zodat je in 2d minimaal stroom verbruikt) NormalClock (de standaard waardes van mijn GPU) OverClock ( Overclocked voor de zware games van tegenwoordig) werkt allemaal heel stabiel en on the fly. En je hebt een beter beeld van je energie verbruik. Bij overclock weet je gewoon dat ie veel gebruikt, maar bij underclocked juist niet. Gemiddeld genomen durf ik wel te zeggen dat ik minder gebruik dan wanneer ik hem altijd standaard laat draaien! on topic: zeker nette specs! meestal vallen de uiteindelijke specs wel wat tegen, maar dan nog is het niet mis. Zeker als blijkt dat de chip zo klein word. Dan nog met zo'n celsia koeling |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik ben beniewd hoe de concurrent gaat reageren op dit bericht
|
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
0 score
Damn!!!! Deze kaart word één groot FEEST!
|
|
|
|
|
#25 |
|
Senior Member
|
0 score
Ach, deze kaart zal eigenlijk geen speciale koeler nodig hebben, omdat hij zuiniger wordt. (Al lijkt me een 5870 met single-slot koeler ook wel wat.) En als ik het goed hebt kwa mm2 per chip, dan zou dit betekenen dat ze nóg goedkoper worden.
Even de voordelen opnoemen van de RV870: Zuiniger kleinere chip (Dus ook goedkoper?) Veel betere geheugenbus Sneller geheugen voor budgetversie DX11 GPGPU Al ben ik ook benieuwd wat de GT300 wordt, maar als ik deze berichten lees, gaat het moeilijk worden. Last edited by sean; 28-10-2008 at 11:12. |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|