|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Kosten SLI licentie voor X58 moederborden
Enige tijd geleden kon je bij Hardware.Info lezen over de SLI-mogelijkheden op Intel's nieuwe X58 chipset. nVidia heeft besloten moederbordfabrikanten US $5 te laten betalen per moederbord voor de SLI licentie. nVidia wil elk type moederbord met ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Waarom zou je daar geld voor vragen? Het voordeel van SLI is toch juist dat de gebruiker 2 videokaarten kan kopen = meer omzet voor nVidia.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
dat is een enorm verschil zeg
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
ja maar er kunnen ook ati kaarten ingezet worden en die zijn op dit moment erg in trek
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
Moge SLI zo goed werken, dan neem ik sli volgende keer
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
is 98% vrij aardig ?
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Gigabyte lanceert de GA-EX58-UD5P twee keer?
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
jah en ati vraagt geen geld daarvoor
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Voor de score is toch ook geen sprake van een linear verband, of wel?
Meer iets van als 10k een performance score heeft van 1x, dat 20k wel iets van 1.5x zou zijn, niet 2. Of zie ik dat verkeerd? |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Kwestie van afwachten wanneer er SLI is op X38/P45/X48...
Als ik bovenstaande bericht in de spot pak, een winst van 98% tegenover 1 kaart, dat wil zeggen dat de X58 beter omgaat met SLI dan Nvidia's eigen SLI chipset's, want daar heb ik tot op heden noch zulke winst waargenomen. |
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
Veel mensen kopen een SLi bord in de hoop er ooit gebruik van te maken.
Vaak komen mensen er later achter dat het voordeliger is een nieuwe kaart te kopen dan SLi te draaien ivm voeding en relatief hoge nieuwprijs voor oude kaartjes. |
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
@Crass, het verschil tussen niet-SLI en wél SLI is (correct me if I'm wrong) nog niet zo groot geweest, maar liefst 98%.
Toch blijf ik even bij mijn 2x HD4870 kaarten, veel plezier van met Warhead, Far Cry 2 en eind van deze week Red Alert 3. |
|
|
|
|
#13 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Heel erg terecht terouwens dat nvidia er geld voor vraagt. Want dankzij intell mogen ze geen nehalem op nforce borden gebruiken. Als het andersom zou zijn zou ati ook wat geld vragen. Dit is namelijk vrij normaal en 5 dollar per mobo is nog een vrienden prijsje
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik wist niet dat intel nVidia verboden had nehalem chipsets te gaan maken, maar dit verklaart wel wat inderdaad.
@ Ludo : Het zou toch wat vreemd zijn als ATI (AMD) ineens nehalem chipsets zou gaan maken |
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
En toevallig is er 'n CF SLI review.
Maar als SLI zoveel beterschaald wat det CF. Maar nog interresanter wat doet triple SLI en Cf en eventueel quad Cf/SLI op een X58. iNtel sleuteld altijd hard aan chipset's bypasses. Is de CSI (iNtel HTrans) low latency en bandbreedte zwaar. ondie mem controler met een sloot cache. Is het 2 sloten of meer PCI-E 2.0 16lanes. En wat doen de real games op deze paltform in alle CF en SLI mogelijkheden. |
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Wat de zreal gamers dan gaan doen bedoel je?
Ik denk gamen |
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
0 score
licentie wordt aan het bios gekoppeld..
hoe zit t dan als je bios update? ik hoop dan wel voor de mensen die t bord kopen dat dit geen problemen veroorzaakt. |
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
Je update toch niet je hele bios toch alleen een bepaald stuk? De licentie zit dan waarschijnlijk aan het niet flashbare deel gekoppeld.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
Kinderachtig als je het mij vraagt.
Dit past in hetzelfde straatje als HDCP en overige DRM: De koper heeft er last van, de downloader heeft er geen last van, want die omzeilt het toch al wel. En verspilling van resources. De driver zal allicht weer zwaarder en groter worden vanwege dit licentie idee. Maar wel grappig om te zien dat het op Intel chipsets meteen beter werkt. Mensen die SLi willen: gefeliciteerd; jullie kunnen eindelijk zonder die (...) nForce chips. |
|
|
|
|
#21 |
|
Non-actief
|
0 score
Ze flikken het dus toch ? Ben je dus nu ook Nvidia aan het betalen als je geen SLI gebruikt ?
Super, Go Nvidia vind het toch jammer dat de klant weer word uitgemolken als een of anderen geld koe. Boycotten die handel dus. |
|
|
|
|
#22 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Dus er zullen altijd nog mensen zijn die voor de nvidia plank gaan omdat ze hierbij gewoon meer prestaties hebben bij 3× sli(al zullen dat er niet zo veel zijn) |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Net zo goed als intel chips, Verder heb je met de 790i ook gewoon een performance winst van 80%/115%. Zelfde dus. En nog wat De pcie sloten worden gewoon hetzelfde aangestuurd dus wat zorgt dan voor die extra winst ? |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Junior Member
|
0 score
5 dollar per board, dat betalen wij dus uiteindelijk. En aan het einde van de keten (als consument) betaal je hier dus al snel 15-20 dollar voor.
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|