Dear visitor, it would appear you are using Internet Explorer 6 as a browser. Unfortunately Hardware.Info is rendered less than completely accurately in this by now obsolete browser. For an optimal experience of our site, we recommend you use an up-to-date version of Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari or Opera.

Forum

Go Back   Hardware.Info » Reacties Website » Nieuws

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-10-2008, 12:00   #1
Matthias Helder
Hardware.Info Editor

Matthias Helder's Avatar

Matthias Helder is Hardware.Info Crew
Send a message via MSN to Matthias Helder
Default Nieuwe externe HDD-behuizingen van RaidSonic

Nieuwe externe HDD-behuizingen van RaidSonic

RaidSonic heeft middels een persbericht laten weten een tweetal nieuwe 3,5-inch Icy Box exterme harde schijfbehuizingen aan het assortiment toegevoegd te hebben. De aluminium behuizingen, respectievelijk IB-351StUS2 en IB-351StUS2-B genaamd voor de z ...

Lees dit bericht
Matthias Helder is offline Users systems   Reply With Quote
Old 26-10-2008, 12:33   #2
B.Gerrits
Senior Member

B.Gerrits's Avatar

B.Gerrits is op weg naar de top
Send a message via MSN to B.Gerrits
0 score     
Default Re: Nieuwe externe HDD-behuizingen van RaidSonic

Vind ik ¤ 35 euro toch wel iets te duur voor alleen een behuizing. Kun je denk ik nog beter die van Spire halen die was laatst ¤ 8 euro als ik me het goed herinner.
B.Gerrits is offline Users systems   Reply With Quote
Old 26-10-2008, 13:18   #3
Quido van Hien
Member

Quido van Hien's Avatar

Quido van Hien heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Is inderdaad wel erg duur voor alleen een harde schijf behuizing. Het voordeel van deze is dat er een e-sata aansluiting zit dus je haald wel de volledige snelheid en heb net even nagezocht maar een Spire van 8 euro heeft geen e-sata maar alleen usb.
Quido van Hien is offline Users systems   Reply With Quote
Old 26-10-2008, 14:26   #4
Perception
Member

Perception heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Begrijp niet goed wat het verschil is met bestaande ICY Box enclosures. Die bestonden toch al lang? Ik heb zeker al twee jaar zo'n ICY box enclosure die een SATA aansluiting heeft van binnen en aan de buitenkant een USB 2.0 en eSATA aansluiting voorziet. Ze zien er ook identiek uit, en je kon die van mij ook al krijgen in het zwart of in het zilver.

Wat is het verschil dan?

Last edited by Perception; 26-10-2008 at 15:28.
Perception is offline Users systems   Reply With Quote
Old 26-10-2008, 17:42   #5
r.reemers
Junior Member

r.reemers is op weg naar de top
0 score     

Quote:
Originally Posted by Perception
Begrijp niet goed wat het verschil is met bestaande ICY Box enclosures. Die bestonden toch al lang? Ik heb zeker al twee jaar zo'n ICY box enclosure die een SATA aansluiting heeft van binnen en aan de buitenkant een USB 2.0 en eSATA aansluiting voorziet. Ze zien er ook identiek uit, en je kon die van mij ook al krijgen in het zwart of in het zilver.

Wat is het verschil dan?
Ik denk dat het verschil het limiet aan opslagcapaciteit is. Er zal in jou enclosure geen terabyte schijf kunnen. Denk ik tenminste...
r.reemers is offline Users systems   Reply With Quote
Old 26-10-2008, 18:05   #6
Perception
Member

0 score     

Eén TeraByte lukt nog, dat heb ik al kunnen uitproberen. Meer dan dat nog niet (voor zover ik weet is er ook nog maar één schijf die groter is dan 1 TB op de markt). Misschien dat dat inderdaad het verschil is.

Maar om dat dan te gaan poneren als een 'nieuwe behuizing'? Hmmm... dat vind ik toch wat magertjes van RaidSonic...
Old 26-10-2008, 18:33   #7
Matthias Helder
Hardware.Info Editor

Matthias Helder's Avatar

Niet ieder nieuw product hoeft fundamentele functionele veranderen met zich mee te brengen. Dikke kans dat het grootste verschil tussen deze externe behuizingen en RaidSonics reeds op de markt aanwezige behuizingen hem zit in het ontwerp (uiterlijk). Een externe behuizing is nou eenmaal een apparaat dat vaak duidelijk in het zicht ligt ...
Old 26-10-2008, 22:49   #8
Perception
Member

0 score     

Ik kan je daarin volgen. Echter, als ik op de foto afga die bij het artikel hoort, dan kan ik enkel maar vaststellen dat die foto van mijn enclosures zou kunnen zijn gemaakt. Met anders woorden: aan het design is volgens mij niets, maar dan ook niets veranderd.

Het blijft voor mij een mysterie wat er dan zo nieuw aan deze reeks is...
Old 27-10-2008, 12:21   #9
Matthias Helder
Hardware.Info Editor

Matthias Helder's Avatar

Ik wil best wel even proberen achter dat laatste te komen, maar dan zou het handig zijn wanneer je even je specifieke model kunt vermelden.

Indien het de gelijkogende (en grotendeels gelijknamige) IB-351StUS betreft, dan wijkt deze subtiel, maar toch wel degelijk af (zie ook afbeelding). De in het nieuwsbericht vermelde behuizingen zijn namelijk voorzien van een eSATA-aansluiting, terwijl de "niet-2-variant" over een "gewone" SATA-aansluiting beschikt.

Andere, uiterlijk gelijke modellen bieden vaak enkel USB2.0-ondersteuning (en/of een combinatie met FireWire en/of PATA-schijven).

Last edited by Matthias Helder; 27-10-2008 at 12:26.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules