|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Benq 24 inch met 1920x1080 resolutie
In augustus berichtte Benq al over de komst van een nieuwe 24'' monitor met 16:9 breedbeeldverhouding, namelijk de M2400HD. Het paneel van dit scherm heeft een native resolutie van 1920x1080 pixels en kan dus zonder zwarte balken een Blu-ray ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Dat wordt mijn nieuwe scherm, dan schuif ik mijn huidige IIyama E2403WS-B1 aan de kant.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Volgens BenQ zelf zitten er wel 1 Watt speakers in de monitor.
Ben wel een beetje nieuwsgierig naar het gebruikte paneel type, TN / S-PVA / H of S-IPS... Qua spec schommelt het denk ik een beetje tussen TN en S-PVA maar de site van BenQ geeft helaas geen duidelijkheid zover ik kan vinden. |
|
|
|
|
#4 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
120 pixels minder voor het zelfde geld. Ik zie niet zo'n meerwaarde in deze monitor. Een Samsung T240HD is bijv wel 1920*1200 maar kan ook pixel voor pixel 1920*1080 aan.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
Het is BenQ, dus dat zal wel weer een kwalitatief goede monitor worden. BenQ, LG, etc. maken tenminste nog hun eigen panels, dat kan je van bedrijven als Samsung niet zeggen. Die sturen monitoren met hun eigen panels naar de reviewers en de gewone consument krijgt ze van Chi Mei, AUO, etc., met alle gevolgen van dien.
Er zit trouwens ook een audio uitgang op het scherm dus dat verklaart waarom er een HDMI aansluiting op zit. |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
@zuignap, waar denk je waar de panelen van LG weg komen???
Goedzo bij philips verder mooi scherm, op die lelijke camera bovenop na |
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
Jammer dat die wit is, vind ik geen mooie kleur voor een monitor
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Philips en LG hadden samen een joint venture. Philips is hier langzaam aan uit gestapt, en LG produceerd nu voor zich zelf. Philips heeft afgelopen zomer zijn beeldschermen voortaan door TPV Technology te laten maken en distrubuteren. TPV is de grootste fabrikant van computermonitoren ter wereld. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
5ms is ghosting ik heb merk met 2ms al ghosting met bepaalde spellen
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Geloof dus niet wat er op de doos of de website staat. Zie deze grafiek met meetresultaten. Mooi scherm van BenQ btw. Nu het gohsting probleem door iedereen is opgelost wordt er duidelijk meer aandacht aan design besteed. Prijs vind ik behoorlijk stevevig voor een TN paneel (neem tenminste aan dat het een TN paneel is). |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Dit is ongetwijfeld weer een TN. Ik heb nog niet gehoord van een IPS/PVA/MVA panel van dit formaat met deze belachelijke resolutie. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
Een veel mooier scherm, witte kleur en een BenQ, naast de IIyama hier staat een 19 inch BenQ, oude 4:3, het beeld is net zo scherp als een Samsung 2443. Vandaar mijn keus voor het nieuwe BenQ scherm.
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Ben het met je eens. Ook met surfen zijn die 120 extra pixels handig |