|
|
#1 |
|
Hardware.Info Site
|
Video bekijken: Windows kijkersvragen - deel 1
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Twee keer klappen. Huh? Ja, dat is Vista.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik heb een vraag naar aanleiding van dit verhaal.
Wat betreft ondersteuning meerdere audio aparaten, wat Vista volgens mij niet kan is 1 signaal uitsturen over meerdere apparaten, iets wat in XP wel kon, ik heb het in ieder geval nog niets gevonden en ik mis het behoorlijk. Zo was het mogelijk om zowel een signaal via de analoge uitgang van je geluidskaart uit te sturen en tegelijkertijd ook over de optical out. Is dat inderdaad niet meer mogelijk of wat moet je doen om dit weer mogelijk te maken? Last edited by Grooveyard; 24-10-2008 at 02:28. |
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
mMM ik wil juist mijn pc of mediacenter uit hebben. Ik trek altijd de stekker uit de stroom. Zo weinig mogelijk stroom verbruik. Dan kan je net zo goed bij XP blijven want die start wel snel op.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
ik vond die reactie op die tv experience pack een beetje vaag. want volgens mij probeert hij te vertellen dat het niet kan. maar volgens alle informatie die ik heb kunnen vinden moet MC gewoon de dvb-c kaart vinden. ( kan het helaas niet testen aangezien ik geen dvb c kaart heb)
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Respect voor de trui die die kerel aanheeft, koekiemonster!
Ontopic: Leuk dat Microsoft onze vragen beantwoord, zo komt er misschien is een eind aan allerlei vooroordelen over Windows/Microsoft. |
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
Allereerst bedankt voor het beantwoorden van de vragen.
Toch ben ik niet geheel tevreden met het antwoord m.b.t. Vista MC (Fiji). 1. Er is geen antwoord gegeven op native HD support. 2. Vista heeft al ondersteuning voor DVB-T en in bijvoorbeeld Frankrijk wordt in HD H264 uitgezonden, Het gegeven antwoord heeft dus met name betrekking op DVB-C en we kennen de houding van de kabelaars inmiddels. 3. Wat betreft DVB-S(2) worden er door verschillende aanbieders ook HD-PVR's aangeboden, die in principe hetzelfde doen als MC. (Hiermee kun je ook TS (transport stream) exporteren) Er bestaan toch ook TV's met ingebouwde DVB tuners en HDD recording, voor zowel DVB-T, -S en -C ! De gegeven argumenten zijn nogal zwak. 4. Bescherming voor versleutelde programma's is geregeld met smartcards. Ik heb het vermoeden dat dit hele project is doorgeschoven naar Vienna. That S*cks In de VS ging het voornamelijk om problemen met PPV ondersteuning etc. In Azië wordt toch alles schaamteloos gecopiëerd dus dan maar toegeven ? Knip dat bonsai boompje maar door ! En sinds wanneer houdt MS rekening met de belangen van anderen? lol Ik had toch wat meer verwacht. Chris PS Werkt de Azië update ook op Euro versies? |
|
|
|
|
#8 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
LOL Eric
Heb jij er ook 1 bestelt? Goede uitzending veel vragen beantwoord echter ik had op bepaalde punten wel wat andere antwoorden verwacht maar goed je kan niet alles hebben Ik kijk al uit naar volgende week |
|
|
|
|
#10 | ||
|
Member
|
0 score
Quote:
Het licentiebeleid van M$FT stoot me steeds meer tegen de borst. Zeker de hardwareliefhebbers komen en bekaaid vanaf. Na een hardware-change bellen met Microsoft om nog "alsjeblieft" een keer geactiveerd te mogen worden..sjongejonge. Betaald is toch betaald? En je kunt een OEM licentie maar op één hardwareconfiguratie tegelijk draaien, dus waar zeuren ze nou over? Vista licenties zijn en blijven gewoon te duur, en met dit beleid... Vind je het dan nog gek dat er zoveel mensen illegale versies draaien? Ikke niet. Think Microsoft! Quote:
Last edited by rono; 24-10-2008 at 06:07. |
||
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik zat te denken om windows vista 64bit te kopen, maar nou hoorde ik ze zeggen dat er een nieuwe windows komt, dus mijn vraag is heb dat dan nog wel zin?
En weet iemand wanneer die nieuwe wondows zal komen, of is daar nog niks over bekend? Verder was het weer een interessante aflevering, zoals altijd eigenlijk. |
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
Zoek maar op Windows 7 Dennis.
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Ik heb nu ook een vraag. Ik krijg vaak pc's van mensen met XP erop die niet meer wil opstarten. Als ik dan schijfcontrole uitvoer starten ze wel op. Hoe kan dit? Heeft het iets met filesysteem te maken. Er wordt helemaal niks met die pc gedaan gewoon afgesloten en daarna start windows niet meer op en kan je ook geen laatste configuratie instellingen opstarten en ook geen veilige modes. Ik wist niet niet en heb opnieuw geinstalleerd, maar met chkdsk scan. werkt windows weer.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Junior Member
|
0 score
Tony had het over een TV pack voor windows Vista. Echter waar is dit te downloaden. Op diverse fora lees ik dat dit een OEM only release is. Echter ik ben mijn eigen OEM. Dus lijkt het me ook dat het voor 'ons' beschikbaar zou moeten zijn.
Bovendien gaat het verhaal niet helemaal op dat het alleen voor Azië is. Er schijn namelijke screenshots van Nederlandstalige edities. Zou het goed vinden als iemand meer informatie heeft. |
|
|
|
|
#15 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
Deel twee van de kijkersvragen wordt volgende week uitgezonden, maar die uitzending is al opgenomen. Nieuwe vragen inzenden heeft dus geen zin, ze kunnen niet meer behandeld worden. |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Volgens mij was Fiji oorspronkelijk ook niet alleen voor Azie bedoeld. Je merkte ook aan Tony dat hij bij het beantwoorden meer wist dan hij kon of mocht vertellen. Het is inderdaad een cool T-Shirt btw |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
ik ben er echt niet mee eens ''bij deze nieuwe hardware hoort dan ook eigenlijnk een nieuwe oem licencie'' ongeveer in het midden van het derde deel.
Net alsof je als je veel onderdelen gaat vervangen van je pc ook alle spellen nieuw zou moeten kopen en gelijk alle software oa printer, brandsoftware. ik vind dit niet eerlijk omdat veel mensen hun eigen pc samenstellen en meestal geen windows erbij krijgen. Dan stoppen ze er nieuwe hardware in en werkt hun zuurbetaalde windows niet meer. En wie van de mensen verkoopt zijn hardeschijf waar de ''oude'' windows opstaat. Als je hardeschijf verkoopt moet je alles weer opnieuw installeren/overzetten wat ook veel tijd kost. Ofterwel mensen pikken het niet en gaan windows cracken. Als windows de prijzen zou verlagen van de producten/keys zou het veel meer antrekkelijker zijn om ''nieuwe'' licencie/windows te nemen en zal windows ook meer omzet boeken |
|
|
|
|
#18 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
maar dit was weer een super nuttige en duidelijke aflevering, heb ik veel van geleerd op het gebied van licenties. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Member
|
0 score
Stel je hebt een nieuwe HDD, CPU en geheugen en als je dat allemaal tegelijk installeerd vraag windows om nieuwe activatie kan je dan niet eerst nieuwe HDD installeren opstarten, afsluiten nieuwe CPU erin, alsluiten enz.
Dan past ie toch telkens je PC ID aan en heb je dit probleem niet? of kan dit niet? |
|
|
|
|
#20 |
|
Junior Member
|
0 score
waarschijnlijk niet
Volgens mij slaat windows in een keer alles op en als je door de tijd heen steeds meer nieuwe dingen gaat veranderen en dan bv meer dan 3 apparaten, dan vraagt hij om nieuwe licencie. |
|
|
|
|
#21 |
|
Member
|
0 score
en Hij is weer daar met zijn slaaptheorie
die zijn energie rekening wil ik wel es zien ( voor een Laptop oke ) maar voor bijvoorbeeld een pc met een qaudcore-cpu enzo erop en der aan zal de wattage toch wat oplopen |
|
|
|
|
#22 |
|
Junior Member
|
0 score
Fijn dat mijn vraag in de uitzending werd behandeld.
Het betrof de vraag over het geluid. Jammer dat het antwoord niet ok is Ik snap ook wel dat er meerdere audio devices kunnen worden geinstalleerd Ik krijg het alleen niet voor elkaar om met 2 audiodevices (sb live, onboard ALC1200), aparte audio signalen (WMP, systeemgeluiden) te gebruiken. WMP en VISTA kunnen alleen maar over de DEFAULT DEVICE!!! Dat was dus mijn vraag Iemand een oplossing??? |
|
|
|
|
#23 |
|
Member
|
0 score
Dit is toch wel een goede zet van Microsoft ik kijk al uit naar deel II
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
De OEM versie is bedoelt voor systeembouwers, een een kant-en-klare pc verkopen. En de mensen die zo'n systeem kopen, weten vaak weinig van hardware en daarom veranderen ze er niets aan. Als je die extra feature wilt, van vaak upgrades doen, dan moet je gewoon de goede versie kopen, en geen OEM. EDIT: de laatste twee delen waren erg verhelderend. |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|