|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
AMD verkoopt 130 nm technologie aan Angstrem
Uit een financieel rapport van AMD is onlangs gebleken dat het bedrijf haar afgeschreven 130 nm technologie verkocht heeft aan de Russische fabrikant van semiconductors Angstrem. Het zou gaan om een bedrag van tussen de US $250 miljoen en $300 miljoe ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
Kijk lekker verdienen je ouwe zooi wegdoen aan Rusland, zijn wel krenten die russen had er 100 mil extra voor willen zien
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Wat hebben ze nou aan zo'n oude technologie, een athlon xp zit ook in de 5 jaar oude pc van me ouders... ><
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Zozo '200 mm technologie' daar hebben ze vast nog wel wat leuke chips van kunnen bakken
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Ze hoeven er toch niet perse CPU's op te bakken....ze kunnen er vast ook legio andere chips mee bakken die niks met PC's uit te staan hebben en waarvoor 130nm nog prima geschikt is.
200mm technologie, zou dat niet over de wafers gaan, en niet zozeer over het feitelijke productie-proces (bijv. 130nm of 90nm) |
|
|
|
|
#6 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Is "The foundry" niet toevallig degene die de machines verkocht heeft ipv AMD? :p
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
Ik denk dat ze er nog mooie racketjes enzo kunnen mee maken.
En russen zijn altijd wel goed geweest in het vernieuwen van oude rotzooi van ons . |
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
snap wel dat de russen dit kopen een athlon xp zit ook in mijn 6 jaar jonge pc, hier kan men nog processors mee maken die snel genoeg zijn voor de meeste mensen.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
aah de oude vertrouwde AMD althon xp
het draait stabiel en is lekker zuinig Last edited by valinor; 21-10-2008 at 21:57. |
|
|
|
|
#11 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#12 | ||
|
Hardware.Info Editor
|
De 200 mm technologie slaat inderdaad op de wafers. Ter illustratie: momenteel gebruik Intel 300 mm wafers voor haar 45 nm processors...
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
AMD heeft ook al enige tijd 300 mm wafers waar ze hun 65 nm en sinds kort hun 45 nm op bakken.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
wat is er mis met de AMD Athlon XP??
ik kan nog prima uit de voeten met de Athlon XP ookal is die techniek heel oud ik denk dat die russen de 130 nm techniek gaan gebruiken voor andere dingen wat een microprocessor nodig heeft |
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
ik denk dat de russen het gaan gebruiken waar ook microprocessors in zittten maar dat zal niet pc's zijn maar eerder in huishoudelijk gebruik(wasmachine's drogers en magnetrons)
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|