|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
wat leuk een nieuw systeem toch maar over naar amd ipv een intel atom set
wat zal zo'n systeem verbruiken tegenover een Atom set? Last edited by mrxdream; 21-10-2008 at 05:26. |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Leuk systeempje en de prijs valt ook mee, nog geen ¤300,-
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
"Dit systeem is verkrijgbaar bij PCSNEL.NL voor ¤ 296."
alleen nu effe niet Hardware.info - Thuisserver oktober 2008 ¤ 319,00 Verzendkosten: ¤ 10,00 Subtotaal: ¤ 329,00 BTW: ¤ 62,51 Totaal: ¤ 391,51 ahhh verschil is natuurlijk te verwaarlozen |
|
|
|
|
#5 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
Ga mijn hier eens meer in verdiepen. Dank voor deze test |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Vergeet ook de software niet mee te nemen in de prijs!
Toch nog ongeveer 130 euro wat er nog bij komt. |
|
|
|
|
#8 | |
|
Junior Member
|
0 score
Ik wet niet wat de koppeling met die PCSNEL gasten moet doen maar hij doet het niet ....https://www.pcsnel.nl/details.asp?productid=1084458 leidt naar een fout pagina
Quote:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
ongeveer wat ik heb, enige verschillen: een antec 4480 ipv 1380 (meer ruimte voor schijven, makkelijker te koelen dan de 1380) en ik heb een asus 780g bord gebruikt die ik nog had liggen (anders had ik denk ik ook deze gebruikt)
zat eerst te kijken naar een nvidia 6150 of 7050 moederbord omdat die raid 5 ondersteunen maar toch maar vanaf gezien Tot slot heb ik 2x1gb ram, ja het gebruikt iets meer stroom maar zet de windows page file af (minder hd gebruik) en je bespaart denk ik meer. |
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
ik denk deze wek ook overstappen op een amd setje om te wisselen met dat atom gebeuren
|
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik heb zelf een AMD Athlon X2 4800+(tdp 65w) met de standaard koeler passief gekoeld, deze springt alleen als hij het warmer krijgt dan 45 graden, wat alleen tijdens gamen of intensief gebruik is. Dus ik neem aan dat een sempron met een tdp van 25w zelf onder load wel passief te doen is. Mits je natuurlijk zorgt voor een beetje airflow.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Deze processor moet je wel passief kunnen koelen. Hij gebruik zo weinig stroom dat hij ook niet veel hitte ontwikkelt. Gewoon een fatsoenlijke heatsink erop en een 80 mm fan in je behuizing op een laag toerental.
Overigens ben ik benieuwd of we in de volgende server de nieuwe chipset van nvidia (9300) terugzien? |
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik schat dat dit setje onder Windows een Watt of 35 verbruikt.
Helaas onder linux iets meer. |
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Ligt dus aan de gebruiker wat hij/zij wilt en kan je dus niet standaard meerekenen, mij server draait ook niet op windows en kan eigenlijk net zoveel als windwos server, je moet wel in verdiepen, al valt dat bij Ubuntu ook reuze mee, je hoeft tegenwoordig net als windows alleen maat met de muis te klikken in de meeste gevallen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Dat is goed om te horen (over Ubuntu). Misschien moest ik dat ook maar eens proberen.
Wat ik me nou afvraag of dat hele Windows Home server (en ja, ik heb zitten zoeken); kun je die home server ook als ditributiecentrum voor de Windows updates gebruiken? Ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan als huisgenoten Windows updates gaan binnenhalen als ik zit te gamen. Zou mooi zijn als je ze maar één keer naar de server hoeft te downloaden en dat de rest van de computers hun updates daar vandaan haalt. Overigens: ik heb laatst een systeempje in elkaar gezet met een Antec 4480b. Het ding valt me wel tegen moet ik zeggen. Hij is niet klein, maar toch is er geen ruimte voor een grote videokaart omdat de HDD's er niet dwars inzitten. En hij is ook niet smal, dus de HDD's hadden er makkelijk overdwars ingekund. Verder zit de front intake fan onder de HDD's, wat er dus in resulteerd dat je HDD's flink gaan opwarmen als je er drie indoet. Zeker omdat Antec schermt met "Thermally Advanced Chassis" had ik toch wel verwacht dat er een directe airflow over de HDD's was. De 80mm intake aan de zijkant is naar mijn inzicht waardeloos, zeker met een zuinige CPU als de X2 4850e die ik gebruikt heb. Om de airflow over de HDD's te bevorderen heb ik dus die gaten aan de zijkant afgeplakt. Wat ook minder geslaagd is, is dat omdat de 80mm intake fan onder de HDD's zit er daar dus een heleboel ruimte onbenut blijft. Als het kastje slimmer was ingedeeld hadden er, zonder aan de externe 3,5" en 5,25" ruimtes te komen makkelijk 5 HDD's ingekund met een 120mm ervoor. Misschien ook wel 6 met 2x 92mm ervoor. Uiteraard ga ik dan uit van een overdwars situatie. Dit kan makkelijk omdat de kast maar een 1 cm smaller is dan mijn desktop kast (waar de HDD's ook overdwars inzitten plus nog een 92cm aan de zijkant). Een gemiste kans voor Antec in mijn ogen. En als alternatief voor de WD GP 500 GB'ers kan ik de 640GB'er uit de WD GP serie aanraden. Ook wel bekend onder de naam WD6400AACS. De 640 GB'er heeft net zoals de 500 GB'er twee platters en heeft dus een hogere datadichtheid wat dus resulteerd in een hogere doorvoersnelheid. Last edited by Forum m8; 22-10-2008 at 10:04. |
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
de mount voor de 80 mm kan eraf
paar rubber pads op bodem cage erop (niet meer zeker of dat ook zonder bijwerken werkt qua temp is het met een 4850 geen probleem zelfs even een tijdje 1 met een thermalright (niet de grootste) passief gedraaid met een scythe als enige systeemfan temperatuur bleef binnen de perken |
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Niet als je het ding een oververhitte ongeventileerde ruimte hangt
En daar komt de bak die ik net in elkaar gezet heb wel te staan. |
|
|
|
|
#18 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Member
|
0 score
het was natuurlijjk de bedoeling om een stiile WHS op te zetten
ik heb er al een slimdrive inzitten (wel via IDE) |
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik neem aan dat een beetje Home Server ook een beetje opslagcapaciteit moet hebben, met backups erbij is 600gb dan wel zo een beetje het minimum. Je moet overigens al een flinke collectie hebben en over een aantal client machines beschikken om zowieso een home server te willen hebben. (Bestanden delen kan ook met een NAS)
|
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
Het gaat in mijn geval niet om een Windows server en gaat het ook niet om een backup voor de gedownloade films. Het gaat om bedrijfsbeckups en een beetje muziek
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
bedrijven hebben grappig genoeg redelijk weinig data (minder dan 1 goede hd film meestal) ik heb net mijn collectie films (hd), muziek etc op mijn server gezet, schijf vol (oke nog 40 gb) en dan ben ik nog niet eens begonnen met het rippen van mijn dvd's vergelijk dat mijn zakelijke backup, heb een "noodpakket"gemaakt waarmee ik alle bedrijfskritische software binnen 2 uur weer werkend kan krijgen op elke pc met een D: en een hp pcl compatibel printer. Maak dagelijks een backup van de data op usb sticks. Totale kosten 50 euro, het is alleen 20min werk. Oude systeem met dat tapes deed het automatisch maar 20x zo duur. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
|
0 score
De bak wordt dan tevens gebruikt voor het draaien van meerdere virtuele machines en wordt gedeeld met nog een bedrijf
Verder is de stap 320GB > 640GB niet zo duur. |
|
|
|
|
#25 |
|
Member
|
0 score
Leuke processor, ik gebruik trouwens bijna een jaar al m`n sempron LE-1100
best wel leuke processor, alleen werkt ie in vista minder snel |