|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Catalyst 8.10 krijgt toerentalregeling
Ongeveer maandelijks probeert ATI de Catalyst-drivers voor 3D-chips te verbeteren, zoals we bijvoorbeeld zagen bij Catalyst 8.8 en Catalyst 8.9. In een bèta-versie van Catalyst 8.10 (RC2) heeft ATI handmatige toerentalregeling voor de ventilat ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
dat is wel relaxt kan je nu eindelijk zelf installen wanneer je fan langzamer kan draaien met zwakke 3d en 2 apps en dat hij extra hard mag draaien bij 3dmark en crysis.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Waarom is dit niet eerder gedaan?
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
8.10 schijnt ook veel beter te draaien dan 8.8/8.9 lees ik op verschillende fora, kwa stabiliteit
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
liever laat dan nooit
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hardware.Info Editor
|
Eindelijk. Ik vond de methode om fanprofielen aan te maken wel erg omslachtig voor een feature die zoals dit nieuwsbericht laat zien ook standaard kon worden opgenomen. De volgende grote verbetering op mijn lijstje zou dan zijn het automatisch kunnen updaten van de driver door een nieuwere versie, zonder dat men eerst de driver hoeft te verwijderen en driver cleaner pro of i.d. hoeft te gebruiken. Gewoon drukken op een knop, en CCC kan de bijbehorende nieuwe driver opsporen en automatisch installeren. Hiermee was ATI al bezig sinds 8.7 om dit proces te vereenvoudigen dacht ik.
Laat nog maar eens zien hoeveel verbeteringen nog kunnen worden doorgevoerd in zoiets als drivers, wat al tientallen jaren op de markt is. Lijkt me een goede zaak van ATI dus, en ik zal zeker uitkijken naar 8.10. |
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
En waarom nou niet meteen een stapje verder, en het ding temperatuurafhankelijk regelen?
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Eindelijk, dit hadden ze veel eerder moeten doen.
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Dit is vooral bedoeld voor mensen die hun kaart te lawaaig vinden tijdens windows of games, of juist wat te warm vinden worden in windows en dus liever wat meer lawaai willen en een koelere kaart. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik begrijp de zin van die hele handmatige regeling niet.
Standaard is de fan temperatuur geregeld. Waarom zou je dit handmatig willen instellen i.p.v. automatisch? |
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik snap wel een beetje wat hij bedoelt....
Via Rivatuner kan ik namelijk helemaal instellen wat voor toerental de fan minimaal en maximaal mag maken, de maximale temperatuur enzovoorts.. De fan regeling past zich traploos aan die instellingen die ik ingevoerd hebt.. |
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik heb er maar een EK waterblock erop gezet dus heb het niet meer nodig voor mijn 4870X2.
maar voor de mensen die geen waterkoeling hebben is het een uitkomst. |
|
|
|
|
#14 |
|
Junior Member
|
0 score
Jammer dat het alleen voor de 4800 serie is. Had het voor mijn 3870X2 ook graag gezien. Misschien dat dit in de toekomst nog komt. Lijkt me niet zo moeilijk om te maken.
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
Ik regel mijn 3650 in Rivatuner
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik hoop eigenlijk dat dit dan ook via het system tray in te stellen is, anders is het een beetje omslachtig om telkens ccc op te starten.
|
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Als ik de fancontrol niet aanzet met ATITOOL, dan draait de (stock) fan van m'n hd3850 helemaal niet.
Hoop dat ze wel de fanprofielen opzet van dit progje een beetje overnemen ipv alleen maar 1 waarde die je kan ingeven... Lekker handig. Moet je telkens handmatig de fan op b.v. 80% zetten voor het gamen en dan weer op b.v. 20% voor niet-gamen... Last edited by rosiema; 06-10-2008 at 10:50. |
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
0 score
hmm hopelijk zijn de driver problemen met Vista x64 opgelost
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
draai ook vista x64 met ccc8.9 maar ik heb er helemaal geen probleem mee crysis crysis warhead allemaal zonder probleem |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik heb ook vista x64 en CCC 8.9 houdt er al mee op bij het opstarten van m'n systeem.
Hoop dat deze versie snel komt en een beetje goed is, ben ik weer van het gezeur af |
|
|
|
|
#21 |
|
Junior Member
|
0 score
Eindelijk zeg. Al die profielen die je steeds handmatig moet wisselen. Als er verder nou ook wat framerate improvements in zitten vind ik het helemaal super.
|
|
|
|
|
#22 |
|
Non-actief
|
0 score
Hier ook 8.9 op vista ultimate 64bit no problem!
Heb net 2 HD4870 OC videokaarten van club3d retour leverancier gedaan omdat je de fan niet kon regelen zonder bios update of moeilijke toestanden En die maken zo`n herrie! Steeds van 0% naar 100% fanspeed. GO 8.10 !!!! Last edited by BFGTech; 06-10-2008 at 13:26. |
|
|
|
|
#23 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Maaruh als ik het goed begrijp wordt de 3xxx serie niet ondersteund??? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
0 score
ik draai nog op 8.8 en vista 64x, wacht de reacties wel even af met 8.10... 8.9 ga ik sowieso overslaan zie ik al weer
nou maar hopen dat die 2de fan op mn 4870 Golden Sample zachter kan draaien... want de grote is al prima geregeld, heter = sneller, maar die kleinere draait altijd volgas, en die maakt juist herrie |
|
|
|
|
#25 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Verder natuurlijk super dat ATI lekker actief blijft met de driverontwikkeling! Gelukkig blijven ook nu de namen gewoon makkelijk. Jaar 2008, maand 10 = driver 8.10. |
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|