|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Specificaties van AMD's 45 nm Opteron processors
Processorfabrikant AMD maakt zich op voor de lancering van Shanghai, de nieuwe 45 nm quad core Opteron serverprocessor. In de periode van oktober van dit jaar tot maart volgend jaar zullen de verschillende modellen op de markt gebracht worden. De klo ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Lancering al over een maand, da's rap. 'k verwachte (en meerderen waarschijnlijk) dat de 45 nm pas 2009Q1 zou komen.
Last edited by Toontje_78; 25-09-2008 at 03:50. |
|
|
|
|
#3 |
|
Hardware.Info Editor
|
Layoutfoutjes aangepast...
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
oktober hmm dapper hoor
betekend wel dat amd het 45nm procede nu ook heeft en kan en we niet zo lang meer hoeven te wachten op de 45nm phenoms toch blijft het mij verbazen dat de kloksnelheden nog niet echt omhoog kunnen als je intel ziet die introduceert de i7 meteen op 3,2 ghz wat doet AMD daar toch anders dan intel? wat wel mooi is dat de klok voor klok vergelijking wel aardig gelijk begint te lopen met de core2 serie van intel |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Vraag me dat indaad ook af waarom ze niet hoger gaan als de 3 ghz bij de phenoms, zal wel niet goed gaan met het energie verbruik.
Ik zou graag ook benches zien van de phenoms. Mooie ontwikkeling toch weer dat ze met een hoop nieuwe server procs komen. |
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
De core 2 serie kwam na de P4 en de P4's werden toen verkocht op snelheden boven de 3Ghz. Toen de eerste core duo's uitkwamen liepen ze ook maar rond de 2,5Ghz maar ze waren wel veel en veel sneller. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Opterons lopen naar mijn weten altijd net een tandje langzamer dan de vergelijkbare desktop cve? Zal wel met de 3de sigma (99,7%) van stabiliteit van doen hebben, waar desktop er maar 2 (95%) nodig heeft (hoeveel sigma vraag me niet, ter illustratie).
De lijst met de 20x00 phenoms (feitelijk dezelfde als deze opterons) liep tot 3.0 GHz. Gezien de k10 klok voor klok net iets langzamer is dan core2 iirc, gaat dat toch aardig mee met de courante intel vierkoppers die op maximaal 3.2 GHz lopen. Dat zou een verschil in prestatie van pak 'm beet 20% zijn. (Voor nehalem, geen idee hoe dat klok voor klok gaat) |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
De 45nm phenoms krijgen volgens de geruchten wel een hogere IPC dan de huidige phenoms, dus dan zouden ze idd erg dicht in de buurt moeten kunnen komen.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Welke acp hoor bij welke tdp
105w acp = 125w tdp 75w acp = 95w tdp 55w acp = 65w tdp Zoiets? |
|
|
|
|
#10 |
|
Hardware.Info Editor
|
Ja, zoiets. Maar Opteron processors krijgen geen TDP rating...
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|