Dear visitor, it would appear you are using Internet Explorer 6 as a browser. Unfortunately Hardware.Info is rendered less than completely accurately in this by now obsolete browser. For an optimal experience of our site, we recommend you use an up-to-date version of Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari or Opera.

Forum

Go Back   Hardware.Info » Reacties Website » Nieuws

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-09-2008, 02:00   #1
Richard Schouw
Hardware.Info Editor

Richard Schouw's Avatar

Richard Schouw is Hardware.Info Crew
Default Plextor stort zich op digitale tv-tuners

Plextor stort zich op digitale tv-tuners

Plextor lanceert zijn eerste digitale tv-tuner die je in staat moet stellen waar dan ook digitale televisie te kijken via je laptop of pc. De Plextor ConvertX PX-DVBT100U werkt bovendien als een recorder en transform ...

Lees dit bericht
Richard Schouw is offline Users systems   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 02:43   #2
scientist29
Senior Member

scientist29 is op weg naar de top
0 score     
Smile Re: Plextor stort zich op digitale tv-tuners

Kun je HDTV gewoon via de ether ontvangen?
scientist29 is offline Users systems   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 03:01   #3
timofp
Junior Member

timofp heeft de eerste trede bereikt
0 score     
Default Re: Plextor stort zich op digitale tv-tuners

Quote:
Originally Posted by scientist29
Kun je HDTV gewoon via de ether ontvangen?
Ja, technisch gezien wel, er bestaat een standaard voor. echter in Belgie kan je voorals nog geen HDTV via de ether ontvangen en in Nederland ook niet denk ik, maar dit weet ik niet zeker. In frankrijk bijvoorbeeld is DVB-T veel populairder en is het wel reeds mogelijk om HDTV via de ether te ontvangen
timofp is offline Users systems   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 03:21   #4
jorritkarreman
Junior Member

jorritkarreman is vooralsnog onbekend
0 score     

Volgens mij is het apparaatje op de foto al enige tijd te krijgen. Ik heb het namelijk twee weken terug geïnstalleerd op de laptop van mijn ouders. Ze hadden het al een paar maanden liggen. Geen idee hoe ze er aan kwamen, misschien via vrienden uit duitsland.

Het werkt erg gemakkelijk. Aansluiten, programmaatje openen en zender selecteren. Dat kunnen zelf mijn ouders. Alleen is het verstandig een extra lange antenne (volgens mij gewoon coax) kabel bij te kopen. Het bereik binnen (in een stalen boot) is niet sterk genoeg helaas. Dus het is verstandig de antenne buiten te zetten. Maar dat kan eenvoudig met de zuignap of een magneetje.

Het aantal zenders is echter beperkt omdat je alleen de zenders kan ontvangen die vrij te bekijken zijn zonder smartcard of iets dergelijks. Dus alleen ned 1, 2 en 3 enz.
jorritkarreman is offline Users systems   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 03:45   #5
Frans Hersbach
Senior Member

Frans Hersbach is op weg naar de top
0 score     

Een dergelijke USB-ontvanger bestaat meer dan anderhalf jaar, zie daarvoor het assortiment van bijvoorbeeld Pinnacle. Het enige dat vandaag de dag toegevoegd is, is de HDTV-ontvangst. Jammer genoeg in Nederland heb je daar niet zoveel aan, aangezien digitenne alleen maar SD-beelden uitzendt. En dan alleen nog maar Nederland 1, 2 & 3, en de lokale TV-zender waar je je op dat moment bevindt.

Leuk voor als je op vakantie in het buitenland gaat (waar je vaak ook nog eens meer zenders beschikbaar hebt), maar binnen Nederland is de meerwaarde t.o.v. de bestaande USB TV-ontvangers minimaal.
Frans Hersbach is offline Users systems   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 06:06   #6
4Rolow
Senior Member

4Rolow's Avatar

4Rolow is een ruwe diamant
Send a message via MSN to 4Rolow
0 score     

Quote:
De Plextor ConvertX PX-DVBT100U werkt bovendien als een recorder en transformeert elke laptop in een PVR.
Ja, dit zegt mij dus niet veel, zo'n afkorting. EPG kwam ik nog uit(gezien het bij de specificaties uitgelegd staat), maar PVR is niet een zeer bekende term of wel? Mijn gok is een Personal Video Recorder?
4Rolow is offline Users systems   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 12:11   #7
Dark Scorpion
Junior Member

Dark Scorpion's Avatar

Dark Scorpion heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Dus al ik het goed begrijp kan ik hiermee op me pc digitenne ontvangen met mijn huidige abonement? of zie ik dit verkeerd?

Als het inderdaad zo werkt lijkt het me best makkelijk
Dark Scorpion is offline Users systems   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 13:19   #8
MarcK84
Junior Member

MarcK84 heeft de eerste trede bereikt
Send a message via MSN to MarcK84
0 score     

Quote:
Originally Posted by Dark Scorpion
Dus al ik het goed begrijp kan ik hiermee op me pc digitenne ontvangen met mijn huidige abonement? of zie ik dit verkeerd?

Als het inderdaad zo werkt lijkt het me best makkelijk
Dat zie je verkeerd. Om de overige zenders te ontvangen moet je een smartcard gebruiken (en een CAM om je smartkaart in te doen). Deze USB-sticks zijn hiermee niet compatable. Dus met zo'n stick is het echt alleen mogelijk om vrije (FTA - Free to air) kanalen te ontvangen. Dus ookal heb je een Digitenne-abonnement, met dit kaartje kom je niet verder dan de publieken en een regionale omroep. Helaas.
MarcK84 is offline Users systems   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules