|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Nieuwe informatie op AMD server roadmap
In mei dit jaar kon je op Hardware.Info lezen over de AMD roadmap waarop 6- en 12-core server processors te zien zijn. Onlangs is meer informatie verschenen over deze toekomstige Opteron 8000/2000 modellen en de bijbehorende platforms. De nieu ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
Is AMD overgegaan naar een andere benaaming voor de cores? Alle nieuwe cores hebben namen van circuits.
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
http://tweakers.net/nieuws/53366/amd...itbrengen.html Last edited by saip; 13-09-2008 at 11:49. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik kijk voor het racen, niet om te zien wat er wel allemaal niet op die pakken staat.
Vind het trouwens wel leuke benamingen, wanneer komt de Zandvoort 24-core? Ontopic: Denk dat AMD goed bezig is, hoop dat ze weer een beetje kunnen aanhaken bij Intel, dan is er ook in het hogere segment weer wat concurrentie. |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Er wordt jammergenoeg door sommigen (ik zeg niet hier hoor) gedacht dat Intel altijd al beter is geweest.
Ik kan me herrinneren dat een aantal jaar terug (ik dacht bij de Athlon) AMD juist beter was als Intel. Stiekem hoop ik dat zo'n tijdperk weer komt Ziet er iniedergeval al weer goed uit! |
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Intel heeft dan een licentie voor 64bit lijkt mij dan. (opzich wel lollig, een concurrent, dat de concurrent betaald zou AMD failliet gaan, vervalt die licentie lijk mij. dan zou er alleen nog maar 32bit wezen xD of heb ik dit mis? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Nee 64 bit CPU's bestaan al sinds de 60-er jaren in supercomputers en sinds de 90-er jaren in werkstations. Bijv. SUN lanceerde in 1995 de 64 bit SPARC processor.
Intel zelf was in 2001 eerder met een 64 bit CPU dan AMD die pas in 2003 kwam. Dit is wel de eerste X86 gebaseerde CPU. |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|