|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Overzicht Eredivisie bij digitale aanbieders
Het nieuwe voetbalseizoen is weer van start gegaan, en dit jaar hebben de KNVB en de erediviseclubs ervoor gekozen om zélf een abonnee-zender te lanceren waarop de wedstrijden live worden uitgezonden. Alle aanbieders van digitale televisie ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik heb UPC op het moment en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de nieuwe opzet. Voorheen was er op de kanalen vrijwel niets te zien als er geen wedstrijden waren maar nu is er eigenlijk altijd wel wat op... zo heb je de club uitzendingen van bijvoorbeeld Ajax, Feijenoord en PSV, specials over clubs/spelers uit diverse landen en als er geen uitzending is dan krijg je al het voetbal nieuws te zien in een soort kabelkrant idee.
Afgelopen zondag werden de wedstrijden die zojuist gespeeld waren ook meteen erna weer herhaald... was op zich ook wel prima. Een goede verandering al zeg ik het zelf. |
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Neem geen Tele2! Het lijkt goedkoop, maar in de praktijk komt het neer dat je maar slechts voor 1 periode eredivisie kan kijken, daarna moet je bijbetalen. Ze hebben mij ook opgelicht met deze kleine lettertjes. Er staat namelijk "Gratis eredivisie voetbal" bij een Tele2 TV Gold abonnement, maar dit is dus maar voor beperkte duur. En oh ja, navragen bij de klantenservice heeft gen nut want ze weten het niet of ze zeggen dat het altijd gratis is en in dat geval kom je er pas later achter. Een gewaarschuwd mens.....
Ps deze reactie is niet anti-Tele2 bedoeld. Ik wil alleen graag iedereen waarschuwen die dit leest. |
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Delta digitale TV staat er niet bij, opzich niet gek aangezien je pas 27 augustus op hun website kon aanmelden maar goed. Voor de volledigheid, Delta zend alle 4 de kanalen uit voor 14,95 per maand, tot het eind van het jaar 9,95 per maand.
Los van de verschillende aanbieders vind ik 14,95 best prijzig maar goed, toch maar afgesloten |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
Ik vind dat eredivisie live een veel te commercieel denkbeeld hebben.
Vroeger (Lees: Vorig seizoen) kon je voor zo'n 4¤ een heel weekend (Vrijdag/Zaterdag/Zondag) Voetbal kijken. Tegenwoordig kost het 4¤ per wedstrijd en straks wordt het 6¤ per wedstrijd! Wat een debielen! voor 15¤ kan je al bijna in de arena zitten. (10 ¤ erbij, doe ik dat toch veel liever) Daan |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
In de arena ga ik nog niet zitten al was het gratis
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Bij Tele2 kan je wel live voetbal kijken als het niet in je abbonement zit ( Pay-per-view).
Prijs weet ik zo even niet. |
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
De oprichting van deze zender was noodzakelijk omdat de voetbalrechten ( samenvattingen ) dit jaar heel weinig geld opgeleverd hebben omdat ze aan de NOS verkocht zijn en niet aan een partij als RTL of SBS. Met het bedrag dat ze van de NOS kregen konden de clubs niet overleven, vandaar dat de oprichting van deze zender noodzakelijk was, puur commercieel ja, maargoed. Verder vind ik de prijs ook te hoog hoor, ik betaal voor mijn basis televisie abbonement ook 14,95 en dan voor een hele hoop zenders..ik ga dat bedrag niet verdubbelen voor 1 voetbalzender! Als je het zo vergelijkt is het gewoon een hele hoop geld. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Nouja, ze kunnen de prijzen wel wat drukken, vroeger was het dus ook veel minder, waardoor ik nog wel eens een wedstrijd legaal ging bekijken. Nu ga ik geen 6¤ per wedstrijd betalen! Dus gaan we maar weer over op een andere methode.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Klopt, vroeger was het minder omdat je toen dus meer inkomsten had uit de rechten van de samenvattingen die aan RTL werden verkocht! Dat is nou juist het hele punt van deze zender, hij moet een tekort dekken!
Je kunt het vast nog wel ergens nalezen op internet, het bod dat dit jaar door de NOS gedaan is op de samenvattingen is gewoon zeer laag, vandaar de hoge prijs van de live wedstrijden nu. Dat het vroeger goedkoper was komt omdat ze toen meer geld kregen voor de samenvattingen. Net als jij zou ik de prijzen ook liever wat lager zien omdat ik dit teveel vind, maargoed als ik kijk waarom ze het doen dan is het wel begrijpelijk. Last edited by daandv; 02-09-2008 at 12:55. |
|
|
|
|
#11 | |
|
Junior Member
|
0 score
Bij Canal Digitaal kom je ook beetje bedrogen uit.
Het eerste kanaal zit op de ASTRA 19,2 en 2de kanaal zit op de ASTRA 23,5. Je kan natuurlijk gezellig elke keer het dak op klimmen en hem een stukje draaien of je moet een DUO LNB kopen. http://www.canaldigitaal.nl/default....uws&newsid=390 Nu lees ik wel weer onder aan die pagina: Quote:
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
Heb na een hoop omwegen, inclusief een bezoek van een monteur, vanavond eindelijk EredivisieLive via UPC en ziet er op zich goed uit. Bovendien per maand opzegbaar en de 1e drie maanden maar 6 eurie per maand
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
En vaak zie je het dan niet eens fatsoenlijk als je pech hebt.. Dan valt dit wel mee 10 euro per maand alles live zien, net hoe je het bekijkt he. Al is de sfeer in een stadion natuurlijk compleet anders dan op de bank thuis.. Echter moet ik zeggen dat het al een tijd niet meer is wat het was door al die herrieschoppers tegenwoordig.. dus dan is dit voor mij een hele goedkope oplossing ik kan alles zien wat ik wil zien kan alles goed zien en het is goedkoop en zonder herrieschoppers Last edited by Ralf Schilders; 02-09-2008 at 15:34. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
Ik vind de prijzen wel een beetje pittig. want om naar jou lokale voetball te kijken wordt ongeveer zeker 10 euro gevraagd.
Als je bij UPC het pakket neemt van Film1 + Sport1 dan betaal je 20 euro. Dus je kunt film zien en alle competitie wedstrijden, alle UEFA en CL wedstrijden. Nou ja |
|
|
|
|
#15 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Die 10 euro geldt voor mij helaas niet, hier heb ik Ziggo en na een paar maanden betaal je dan gewoon 15 euro. Het is inderdaad maar net hoe je het ziet, ik zie dit alleen niet als een vervanging van naar het stadion gaan. Dat is een dagje uit, een belevenis, iets om naar uit te kijken. Dan pak ik ook alleen de leuke wedstrijden mee, ik bestel bijvoorbeeld geen kaartjes voor Ajax - Heracles ofzo Dat is met de live wedstrijden hetzelfde probleem vind ik. Ik zou graag de mogelijkheid hebben af en toe een wedstrijd te zien als ik wil, want er zitten een heleboel wedstrijden tussen die ik niet hoef te zien. Ik weet niet of dat voor jou ook geldt, maar ik kan me zo voorstellen dat jij ook wat leukers kan bedenken dan PSV - ADO of iets dergelijks. Dat is mijn grootste bezwaar ook om het abbonement te nemen. Die 10 of 15 euro kan ik wel missen eraan, maar als ik mezelf afvraag hoeveel wedstrijden er nou echt interressant zijn in onze competitie dan wordt het per wedstrijd wel erg duur.. Toegegeven, de competitie wordt hier steeds leuker, maar we hebben nou eenmaal niet zo'n competitie als Engeland of Spanje waarin bijna alle wedstrijden interressant zijn. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
0 score
Heb Eredivisie Live via Ziggo en moet toegeven dat ik het super vind. De kanalen zitten goed in elkaar en voorzien van lange voor- en nabeschouwingen. Ook het feit dat de wedstrijden, nadat ze live te zien zijn geweest, nogmaals helemaal worden uitgezonden vind ik top. Ik werk regelmatig in het weekend en kan dan niet altijd de wedstrijden live zien. Nu kan ik ze dus naderhand wel helemaal bekijken, zonder dat ik al weet wat de uitslag is. Persoonlijk vind ik 10/15 euro helemaal niet duur voor 4 weken alle wedstrijden live te zien. Zeker als je bedenkt dat ook alle samenvattingen van de Jupiler League op deze zender worden uitgezonden. In feite heb je hierdoor al het nederlandse profvoetbal op 1 kanaal.
|
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik vind het helemaal niet duur. 10 euro als je upc hebt per maand. Je hebt 4 kanalen. Je kan alle wedstrijden kijken want de tijden zijn verandert ten opzichte van vorig jaar. De tijden zijn veel gunstiger.
Er zijn ook nog leuke programma's met sport aan tafal en doordekken enz. En de wedstrijden worden herhaalt, samenvattingen elke dag van afgelopen weekend en de jupiler leage. (Ik heb gehoord dat je binnekort bij upc de wedstrijden terug kan kijken wanneer je maar wilt. Als 10 euro per maand al te veel is ja dan weet ik het ook niet meer. |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|