|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
AMD's 45 nm Phenom X4 komt in januari 2009
Volgens berichten zal processorfabrikant AMD binnenkort de 45 nm opvolger van de Barcelona serverprocessor, Shanghai genaamd, aankondigen. De 45 nm desktopprocessor met dezelfde architectuur, Deneb, zal waarschijnlijk op 8 januari 2009 op de Consumer ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
ik had toch stiekum hoop dat hij nog deze herfst kwam
helaas het zal wel februari worden voor dat er eentje in mijn pctje pronkt prestaties zullen gelijk worden aan de intel huidige quads en dat is mooi of het ook tegewicht geeft aan nehalem durf ik te betwijfelen maar dat nog wel even duren voordat dat aantrekkelijk word ivm prijzen en verkrijgbaarheid in het begin de x2 op 3,2ghz gaat dan ook nog wel even mee |
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Eindelijk op 45 nm , maar misschien een beetje laat he , amd
maar dat word men waarschijnlijk men upgrade van athlon 6000+ naar deneb , tenminste als hij beter presteert ingame wat zal hij kosten? |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Beter maken ze ook is dual cores met 6mb cache..
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Das mooi nieuws voor AMD.
Als je naar de foto kijkt van de 'Die' merk je wel dat de cores weinig plaat innemen tegen over het geheugen. |
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Eindelijk een quad core met veel cache geheugen.
Ook nog eentje erbij die op 3 ghz loopt. 125 watt vind ik weinig. Goed gedaan amd. Moeten we hem vergelijken met de intel quadcore? Last edited by rjmno1; 30-08-2008 at 13:31. |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Goede zet van AMD, om over te gaan naar 45nm.
Ik wil wel graag weten hoe deze presteert straks tegenover Nehalem |
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik denk dat het zeker niet de bedoeling is van AMD om te kunnen concurreren met Nehalem, Deneb zal ongetwijfeld in een lagere prijsklasse zitten en waarschijnlijk moeten concurreren met Penryn die nog tot Q3 2009 op de markt blijft, tegen dan heeft AMD misschien nieuwe modellen die het kunnen opnemen tegen de mainstream Nehalem modellen. Ik zie 2009 in ieder geval een heel positief jaar worden voor AMD als ze kunnen waarmaken wat ze beloven tenminste.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Zolang iNtel geen steken laat vallen. zoals hun Netburst avontuur. Maakt AMD weinig kans om mee te doen met de high-end.
Waar iNtel op heerst is grootschalige R&D produktie procede en de hoge aantallen fab's. Op alle vlakken meer resources om hun plannen veel beter te executeren. Wat haalbaar voor AMD is, het aanbieden van goede prijs performance in de low en midrange. Het betere OC'en kan je vergeten dat is direct gelieerd aan snelle en soepele vroege switch naar kleinere Die shrink. Waar al snel goede Bin en yields worden behaald. iNTel heeft dus grove marge voor fouten. Voor AMD is 'n fout desastreuzer. Quad(Duo/dual) core truckje van iNtel was een zware blow voor AMD met hun extra te late native quadcore. |
|
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
trouwens, gaan ze nu tegelijk de 5800 reeks en de phenoms introduceren, als ze hun beloftes waarmaken zal Q1 wel een goed kwartaal worden |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
weet er iemand per toeval wat deze ongeveer daan kosten?
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik denk niet dat AMD nog iets kan doen tegen Intel met hun Nehalem.
Ze zouden beter volledig opnieuw iets moeten maken en meteen op 32nm. Miss dat ze dan een beetje kunnen concurreren met Intel. |
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Hoppen dat de prijs/kwaliteit net als de ATI producten worden.
Dan zou het interessant kunnen worden. |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
AMD in januari met 45nm? Dan is Nehalem al geintroduceerd en kijken ze (Intel) al weer naar 2010 naar de Westmere van 32nm... AMD zal toch even de zeilen bij moeten zetten, maar dat zal moeilijk worden...
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Ach, aan de ene kant gun ik het AMD wel als ze nu ook eens een keer een CPU kunnen bakken die niet altijd pas na alle Intel CPU's in de rankingslist verschijnen.
Het aardige van AMD/ATI is dat tegenstrevers Intel en NVidia zich voortdurend laten horen en met veel kabaal en superlatieven nieuwe producten aankondigen (die dan vaak net minder snel zijn dan beloofd!) terwijl AMD nooit veel rumoer maakt maar gewoon consistent en toch redelijk bescheiden en gestaag zijn produkten ontwikkelt. Deze opstelling alleen al verdient AMD een betere toekomst dan dat er op dit moment uitziet. Ik duim voor ze. |
|
|
|
|
#16 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
Zou eens tijd worden
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Ze hebben net op alle CPU's een forse prijsverlaging doorgevoerd dus dat komt wel goed denk ik.
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|