|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
nVidia gaat SLI op X58 ondersteunen
nVidia heeft op de jaarlijkse NVision bijeenkomst officieel bekendgemaakt dat het SLI ondersteuning gaat verlenen voor de X58 chipset, de eerste chipset voor de nieuwe Nehalem processorarchitectuur. Aanvankelijk zou de ondersteuning van SLI alleen ge ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Non-actief
|
0 score
Oei ze gaan wel heel ver door de knieën dat is niet goed voor nVidia en dat ben ik totaal niet van ze gewend. Een katje in het nauw maakt rare sprongen
Maja zie je maar weer dat die NF200 Chip gewoon geldklopperij was maja dat kon iedereen zien die objectief was. Naja dit veranderd niks voor ATI want de Nehalem is niet zo goed in games als de huidige quad core die gewoon op X48 enzo werken waar ATI de baas is met zijn CFX. En het duurt sowieso zo een hele tijd voor dat de nieuwe socket lekker in de markt zit. Eerste min puntje is binnen : "ATI Fan boy" @ diegenen die mij onderuit wil halen ik ben het met je eens... Maar boeit het je dan zoveel ??? Last edited by PlixPloxPlax; 28-08-2008 at 13:48. |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Mooi voor de consument!!! SLi for the mass!!!!
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
@ helemaal boven : Hoe kan je nou in hemelsnaam weten dat de huidige Quad cores sneller zijn in games dan een I7??
leg ons dat eens uit. Als die nvidia code in het BIOS zit kan je dan niet gewoon een X58 kopen en dan een BIOS met die code er in flashen? |
|
|
|
|
#5 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
upgrade word dus een X58
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
De mogelijkheden liggen nu echt helemaal open voor de consument en dat is natuurlijk alleen maar goed nieuws.
Ik ben heel erg benieuwd hoe de prestaties zich gaan verhouden. En dan heb ik het over SLI via X58 tov SLI via X58-NF200 tov huidige Nvidia chipsets. En het is natuurlijk de vraag of Nvidia nog bezig gaat met eigen chipsets voor de Nehalem. Erg interessant allemaal. |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
erg goed nieuws.
nu kun je dus eindelijk met 1 mobo goed Crossfire of SLI draaien, zonder gedoe met nf200 chips etc.. toch leuk van nVidia |
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
er staat dat de oplossing goedkoper is dan die chip dus zal niet gek veel kosten.
Wat mij betreft .............als ik maar power heb dan vind ik best. Laatste jaren koop ik voor men game pc alleen nv kaarten (waarom???) omdat mij dat goed bevalt, heb ook een 4850cf in de pc van men meisie en werkt ook perfect Dus dit word een mooie combo........maar eerst afwachten wat de specs en reviews worden |
|
|
|
|
#10 |
|
Non-actief
|
0 score
Zodra de eerste X58 van de band rolt met de nvidia code erin, word die eruit gehaald en in de huidige P35/X38/P45/X48 bios'en gezet, let maar op men woorden
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
@boven
daar gaan ze zeker mee aan de slag |
|
|
|
|
#12 | |
|
Non-actief
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
niet intel maar ander mensen die van uitpluizen houden
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
huh, nv wil tegen betaling een code geven zodat de consument sli MAG draaien? zelfs al kost dit niet veel geld, ik denk dat dit geen slimme zet is, aangezien ze nou niet bepaald stevig in hun schoenen staan, ik weet niet hoe het met andere mensen zit, maar als nv weer aan kop ligt, en weer meer als 500 euro voor een enkel kaartje vraagt, denk ik niet dat veel mensen een sli set-upje nemen, maar goed, het is wachten op de gt300, en de rv870, aangezien tegen de tijd dat nehalem/I7/bloomfield(de quad cores toch? (de andere zijn niet interessant ivm budget dual-cores)) zonder bugs zit (met zoveel vernieuwingen ga ik er wel van uit) en de prijs een beetje acceptabel is geworden we toch alweer in kerst zitten
ps, ivm met de bovenste reactie, geen minpuntjes graag, aangezien de eerste helft misschien een beetje pro-ati overkomt xD |
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik vind het geweldig..... dat hele gedoe dat je chipset gebonden bent voor multi GPU oplossing was gewoon idioot...
Als je van ATi naar nVidia wilde of omgekeerd kostte je dat ook gelijk een ander mobo en met een beetje pech ook een CPU... Probeer maar eens een goed SLi bord te vinden voor een Phenom bijvoorbeeld... Het is te hopen dat de hele multi GPU markt open gaat en je op ieder moederbord Crossfire en SLi kan draaien zonder flauwekul en beperkingen.. |
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
SLI is zo 2007 ivm de X2 videokaarten.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
Sja dat geldt voor Crossfire met X2 GPU's dan ook... duhh...
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
Ja oké maar ik denk dat een Nvidia gebaseerde chipset nog duurder zou uitvallen
|
|
|
|
|
#23 |
|
Non-actief
|
0 score
Ik bedoel ook niet dat NVidia/Intel de code gaat implenteren in andere modellen zoals de P45/X48 maar dat members van verschillende fora dat gaan doen.
Ik ken mensen genoeg die je zo een memory table invoegen op je bios zodat het ram op je bord wel werkt wat het eerst niet zou doen. Sterker, er zijn ook gasten die programmeren er extra opties bij in bepaalde biossen die geen overclock settings hebben. Mij lijkt dit dus een eitje voor ze. Videokaart zoekt code in bios, vind het, klaar, SLI is er. Volgens mij is het gewoon een moeilijkere vorm van copy-paste, voor de code om te zetten in andere bios. We zullen zien |
|
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
|
0 score
ja maar dat is maar een heel klein deel van hun markt. het grootste deel koopt gewoon een X58 en zit niet aan de bios.
|
|
|
|
|
#25 |
|
Senior Member
|
0 score
Toch zullen er mensen zijn die de moeite zullen doen om een "goedkopere" X58 of P55 of whatever te kopen en dan die SLi code in het BIOS te zetten,dat is gewoon onvermijdelijk.
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|