|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
22-inch monitor van Viewsonic met 120 Hz
Viewsonic heeft op nVidia's nVision '08 een 22-inch 120 Hz LCD monitor gepresenteerd. Momenteel is dit nog een prototype met een resolutie van 1680 x 1050 en een reactietijd van 3 ms (gray-to-gray). De Viewsonic 120 Hz monitor komt met twee l ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Ziet er zeer goed uit.
Vreemd eigenlijk dat deze monitor 120Hz heeft, aangezien werkelijk alle monitoren die op DVI draaien een frequentie van 60Hz hebben.VGA kan wel op 75Hz. Hoe kan Viewsonic het voor elkaar krijgen om met DVI een frequentie van 120Hz weer te geven? Waarom heeft bijv. Samsung dit nooit gedaan? |
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
75Hz kan ook wel op tft schermen. Mijn samsung 940bf heeft er geen problemen mee.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Het heeft ook de maken met de resolutie.
Een monitor met 1680x1050 heeft eigenlijk altijd 60Hz. |
|
|
|
|
#5 |
|
Non-actief
|
0 score
In mijn boekje kan een TFT nooit boven de 60 HZ uit komen dus hoe dit nu weer kan
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Gewoon de oude vetrouwde CRT-bak erbij pakken.
TFT is alleen leuk voor o.a. kantoor-toepassingen (vind ik). Voor het grafische werk en games is een goeie CRT-bak veel beter. |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Niet mee eens, een CRT is lomp en reflecterend. Een TFT is vlak en geeft daardoor een veel strakker beeld vind ik.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
ik weet niet of een DVI connector meer als 60Hz aankan, maar een ding kan ik al zeggen: als je een 60Hz en een 100Hz tv naast elkaar zet op bijvoorbeel rtl Z (met die 2 balkjes onderaan) dan zul je zien dat die balkjes op de 100Hz tv veel beter leesbaar zijn dus als ze daadwerkelijk 120Hz hebben, is dit natuurlijk een behoorlijke verbetering tov een ''normale'' monitor |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
Maar niet dat je boven de 100hz kan zien met je ogen, weer een geniale add on bij het rijtje hoe licht ik een consument op.
2 ms monitor ( onder 8 ms zie je niet met je oog) 10k contrast ratio (yea right) enz. |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
je ziet het verschil tussen 60 en 120 Hertz welzeker, het is anders dan met frames per seconde. Bij 60 Hertz kun je als je goed kijkt het beeld nog zien knipperen, bij 120 lukt je dit niet meer. Bovendien worden dingen er inderdaad beter leesbaar door
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Ga er maar vanuit dat die 120 hertz in de monitor gerealiseerd wordt. Net als bij de TV's
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik mag aannemen dat een nieuw scherm als deze gewoon displayport ondersteuning heeft? Volgens mij moet 1680x1050 @ 120Hz niet echt een probleem vormen met de bandbreedte van displayport. Of het wordt, zoals athome zei, in de monitor gedaan.
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
Lekker voor games...!
Speel Counter-Strike 1.6 met 76hz en 100fps. Op 60hz is het al anders om te spelen, dan hou ik het maar uurtje vol zonder koppijn. Dus dit zal wel lekker rustiger beeld geven |
|
|
|
|
#16 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Maar tussen 100Mhz en 120Mhz het verschil zien dan moet je al een goed getrained oog hebben.. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
0 score
Vind toch mooi die 120 Hz bij 60 hz heb je toch vaak last van fenomeen tearing wat erg vervelend is.
|
|
|
|
|
#19 |
|
Junior Member
|
0 score
Die 120Hz techniek zit in de monitor, er worden kunstmatig 'frames' tussen gevoegd. Door middel van een buffer die op basis van een paar frames dit berekend, of dat men simpelweg 'zwarte frames' tussen de normale frames voegt (ook daar heb ik eens over gelezen). Heeft iig niks te maken met de uitvoer van je videokaart en of de aansluiting dit wel of niet aankan. En volgens mij lost het dus ook geen tearing op, dat doe je in je videokaart instellingen met V-sync (note: kan in sommige games mouselag opleveren).
Ik denk dat je het voordeel meer in anti-bewegingsonscherpte moet zoeken. En dat 'geflikker-verhaal' stamt volgens mij alleen van de CRT, bij een LCD blijft de frame op beeld staan tot de volgende zich aanbied (volgens mij). |
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
http://www.viewsonic.com/companyinfo...s_release=2094 "Features, such as integrated 2Wx2 stereo speakers and Dual Link DVI digital input," Deze aansluiting zit gewoon op vrijwel iedere hedendaagse video kaart en ondersteunt maximaal 1920x1200@120Hz (of 2560x1600@60Hz.). Er worden dus geen trukjes in de monitor uitgevoerd. |
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Ik denk persoonlijk dat je het verschil tussen 75Hz en 120Hz haast niet zult zien met het menselijk oog. Maar in de theorie zal het er volgens mij voor zorgen dat je minder vervorming krijgt in het beeld bij snel bewegende beelden. |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Ben overigens benieuwd of het op pc schermen beter werkt dan op tv's. Daar is het ongeveer een jaar geleden geintroduceerd, en daarna even van het toneel verdwenen omdat het niet perfect werkte. Nu zie je het op verschillende tv's weer komen, maar reviews zijn er lang niet altijd positief over. Overigens vind ik het wel leuk om te zien dat Viewsonic bezig is om mooie monitoren op de markt te brengen. In het CRT tijdperk was Viewsonic altijd een merk om in de gaten te houden, leuk dat ze op de weg terug zijn. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Junior Member
|
0 score
Jongens, dit is natuurlijk bedoeld om een BlueRay film (1080p24) zonder juddering af te kunnen spelen... (120 / 5 = 24 ... )
Een tft zelf heeft geen refreshrate, maar het is de electronica dat vaak geen 24FPS aan kan, en dan gaat hij dus interpoleren tussen de frames. http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_interpolation Last edited by TheShad0w; 27-08-2008 at 15:41. |
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
0 score
Dan is 150 Hz ook wel handig. Is het Kleinste Gemene Veelvoud van afgerond 30 en 25.
Heb je NSTC en PAL-filmpjes zonder juddering. |
|
|
|
|
#25 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Heb zelf overigens een HP W2408, die heeft een refresh rate van 'slechts' 60Hz. En van dat 'juddering' heb ik trouwens ook nooit wat gemerkt. Maar goed, meer is natuurlijk altijd beter, Oder..? |
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|