|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
X58-moederborden van ASUS en Gigabyte
ASUS en Gigabyte hebben onlangs hun eerste moederbord gebaseerd op Intel's aankomende X58 chipset gepresenteerd. ASUS kondigde het P6T Deluxe moederbord aan, de grotere broer van de P6T waarover Hardware.Info eerder al berichtte, terwijl Gigabyte de ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
4 PCIe sloten, en allemaal vlak op elkaar. Niet zo heel slim.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Vraag ik me toch sterk af of je als consument wel echt 4 PCI-E 16X lanes nodig hebt...
Mooie bordjes, verwachting is dat ik mijn huidige systeem gebruik tot die i7 komt |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
die gigabyte heeft 4 x pci 2.0 16 lanes
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
@Rolfpantoffel Hopelijk wordt da veranderd ja.Als je dan een dikke videokaard als een gtx 280 hebt ofzo..
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
ik wil het wel eens zien met een nforce200.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
@ Hierboven:
Ik help het jullie hopen, ik heb net een nieuwe pc in elkaar gezet dus ik kan voorlopig nog vooruit Offtopic: Valt het jullie ook op dat er nog geen processorkoelers zijn aangekondigd voor de i7??? |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
voor de duidelijkheid.. Dat Gigabyte moederbord heeft niet 4x volledig 16 Lanes..
op de 2 blauwe sloten zul je 16X hebben wanneer je die gebruikt voor crossfire. Maar wanneer je 1 van de 2 gele sloten dr bij betrekt zal het maar 8X zijn op alle sloten.. |
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
quad CF is inderdaad een beetje nutteloos aangezijn 2 X2's volgens mij beter zijn omdat ze dan niet zo dicht opeen zitten en dus minder warm worden
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
de borden zien er vrij goed uit maarrrr
waarom 6 ramsloten? en bij dat gigabyte maar 1 pci slot ... |
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
@Lemmy
Omdat deze moederborden Tri-Channel DDR3 gebruiken, daarom doen dus veel fabrikanten 2x3 sloten er op. Ik vind overigens het Asus bord het mooiste en het meest "af" er uit zien, maar dat zegt nog niet alles. |
|
|
|
|
#13 | ||
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Quote:
De oranje sloten zullen dus hoogstwaarschijnlijk sowieso x8 sloten zijn, dus ook als je crossfire draait met twee kaarten in de oranje sloten. Eigenlijk helemaal niet zo gek van Gigabyte! |
||
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
Ik vind die van gigabyte het meest praktisch op het eerste zicht, omdat je daarmee nog dat laatste pci slot kan benutten.
Verder zien ze er goed uit. |
|
|
|
|
#15 |
|
Non-actief
|
0 score
Palmachius zoals jij het zegt klopt het ongeveer.
Blauw + blauw = X16 / X16 Oranje + oranje = X8 / X8 Oranje + blauw = X8 / X8 Blauw + oranje = X8 / X8 Blauw + blauw + oranje + oranje = X8 / X8 / X8 / X8. De 2 bovenste sloten zijn altijd X4 sloten. Alle PCI-e op het bord zijn PCI-e 2.0. Mij lijkt het wat als de eerder berichte LucidLogic chip op een PCI kaartje komt. Zo plaats je die in het PCI slot, en dan duw je 6 x een HD4850 in die PCI-e sloten zonder CF aan maar laat je die chip alles regelen. Ookal is X4 een klein slot, de HD4850 zal er niet zoveel aan merken. Bij CF P45 (X8/X8 ) tegen X48 CF (X16/X16) zie je ook maar 5% verschil. Lijkt me een gruwelijk idee dit ! |
|
|
|
|
#16 |
|
Junior Member
|
0 score
@ Prodigys
dat is idd echt een gruwelijk idee |
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Maar ik vind het asus moederbord toch ook wel wat hebben. Dit vooral door de rest van de indeling. Zo ergerde ik me altijd enorm aan die front audio aansluiting bij gigabyte, waar die bij asus netjes onderdaan zit. Ook vind ik de ide poort en sata poorten bij asus beter geplaatst.
Tsja en dan de kleurstelling.... Hoewel dit voor de performance of aansluit-handigheid niets uitmaakt zal dit voor sommige mensen (case-modders bijv.) ook wel een rol spelen. |
|
|
|
|
#18 | |
|
Senior Member
|
0 score
Ach joh die NF200 chip komt er voorlopig niet op hoor. Een te dure slurpende chip terwijl voor niets iedereen CF kan draaien EN ze zijn kwa prijs en prestatie beter dan NV op het moment. Laat NV maar zweten hoor. En ten slotte de prestaties vielen op de skulltrail erg tegen dus reken er voorlopig maar niet op.
Quote:
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
hoe zit het eigenlijk met de hoeveelheid RAM geheugen? wordt het nu het beste om 3 x 2GB geheugen te hebben. het lijkt me dat vista 64bit genoeg blijft hebben aan die 4GB maar 4GB kun je nou niet echt makkelijk delen door 3. dus proppen we voortaan 6GB gheugen erin?je kunt misschien wel 1 reepje van 2GB en 2 van 1GB maar hoe zit dat dan?
|
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
MOET je waterkoeling gebruiken voor de NB bij die Extreme of kan ie het ook zonder waterkoeling.
|
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
Bij het Intel bord zat hiergezien het RAM geheugen "boven" de CPU,
dat vondt ik eigenlijk wel wat hebben |
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
mooie bordjes, maar ik denk toch dat ik nog even wacht tot de P55 uitkomt... tenminste als hij zo gaat heten....
|
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
|
0 score
@ stater
Sinds het tripple channel gebruikt en niet dual channel zou je meer prestatie wins hebben als je 3 geheugenbankjes gebruikt |
|
|
|
|
#24 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
verder heb ik nog niets gehoord over P55 (als het zo gaat heten) hoe zit het hier mee? |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|