|
|
#1 |
|
Hardware.Info Site
|
Video bekijken: ASUS Eee Box / Puma notebooks / AMD 790GX chipset
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Wat doet een mens na een nachtje stappen :p.
HARDWARE.info zien ze 1foutje wel , hij heeft 1 keer gezegt dat AMD Core2quads enzo maakte :p , ik denk dat hij intel bedoelde (helft van 790GX). |
|
|
|
|
#3 |
|
Hardware.Info Editor
|
Dat was inderdaad een ongelukkige verspreking.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
mooie uitzending maar waarom will iemand een high end chipset voor am'sd (budget/midrange) cpu's?
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
He? AMD chipset van Nvidia niet zuinig? De MSI met 8200 aan boord is juist zuiniger dan de 780g.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
@snellegamer3: omdat voor de wat minder "die-hard" gamer een AMD platform nog steeds een ineressant alternatief over Intel is, want AMD is dan ook wat meer allround (vanwege quad-core), plus het feit dat ze gewoon echt goedkoop zijn. ik bedoel: als je een computer samenstelt, en je wil er ook op gamen maar je wil er ook mee kunnen bewerken en weet ik veel wat allemaal nog meer, heb je meer aan een quad-core dan aan een gelijkgeprijsde intel c2d. (vind ik dan, correct me if i'm wrong)
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
die eee box ziet er best handig uit
prijs valt dik mee |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
Wat is die Eee Box toch een interessante computer. Maar voor die prijs kan je toch beter voor een aspire one of een Asus Eee pc( laptop) gaan. Want dan hoef je geen scherm bij te kopen en kom je goedkoper uit.
Zal de Eee Box ook met amd zijn cpu op de markt komen? Dan wil ik er wel eentje, tenzij dat Intel hun ATOM cpu's een boostje geven. Alvast bedankt voor de interessante uitzending. |
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Waar baseer jij dat op? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Non-actief
|
0 score
Ik dacht eerst dat die Asus EEE Box een router was
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Goede aflevering vooral Eee Box erg interessant.. maar hebben jullie beide zware avond gehad? Normaal zitten jullie er wat actiever bij
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Vraag me eigenlijk af hoeveel mensen nou eigenlijk zo`n 790GX bord kopen. Oke het is een leuk platform (ook vrij snel verouderd) dat geef ik eerlijk toe, maar nou met die snelheid van AMD cpus niet echt naar huis te schrijven is....... Denk dat de meeste mensen toch liever dan een x38 / x48 / P45 chipset nemen met een mainstream intel processor...
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
@patatdrolleke: jah.. hij is zo klein.. ik kan het me voorstellen |
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Leuke aflevering!
Over één ding kwam ineens een vraag in mij op. De 790GXchipset kan dus in 2Dmodus zijn eigen geïntegreerde oplossing gebruiken, en dit afwisselen met de losse GPU als de prestaties ervoor nodig zijn. Vraag is dan; Hoe zit het dan met de doorgifte van het signaal? Mij persoonlijk lijkt het me logisch dat je de monitor via DVI aansluit op je losse GPU, maar wordt (en zo ja, hoe? en zit daar veel vertraging in?) het signaal van de onboard GPU doorgesluisd naar de DVI-uitgang van de losse GPU, of hoe zit dat? En als dit het geval is, verbruikt de losse GPU tóch wat stroom lijkt mij? Het lijkt me namelijk niet handig/logisch dat je op zowel je moederbord als ook op de losse GPU een monitorkabel aansluit? |
|
|
|
|
#16 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
ook vind ik dat de phenom sterk ondergewaardeerd word oke hij is niet sneller dan de intel cpu,s op gelijke klok en prijs maar om nou te zeggen dat hij traag is is ook niet echt terecht tis gewoon een heel mooi platform waar 90% van de mensen ruim voldoende aan hebben in real life merk jij er niets van of er een intel of AMD processor in je pctje zit jammer dat jullie het asus bordje nog niet hadden die is overal volop verkrijgbaar eind van de maand is ook het gigabyte bordje te koop oa bij komplett mijn m3a79-t is onderweg |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
Weer bedankt voor een goede uitzending heren.
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
Weer een leuke aflevering. Wat meer duidelijkheid over de AMD 790FX chipset.
Ook de Asus Ee Box is een leuk pctje. Is het ook geschikt voor normaal internet gebruik? Dus als kleine PC? Mijn moeders pc gaat langzamerhand dood, en veel data heeft ze niet dus ik dan naar zo'n Asus Ee Box te kijken. stil en zuinig.... En ze wilt bij Windows XP blijven dus dat is mooi voor haar. |
|
|
|
|
#20 |
|
Junior Member
|
0 score
Leuke uitzending weer. Eeepcje was interresant. Ik heb hem zelf gezien bij Mycom.
Hij is klein en snel (genoeg). Zijn formaat is ongeveer een ruiter of 2DVD hoesjes. Echt aanradertje voor diegene die een 2e, 3e Pc-tje wil voor weinig geld(/ruimte). |
|
|
|
|
#21 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
want die hebben geen onboard video intel heeft zoie zo geen onboard video die maar in de buurt komt van deze oplossing van AMD |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Mooie aflevering, blijkbaar komt 790FX +SB750 niet echt van de grond, hopelijk zit de overclock functie die nu in de SB750 zit, in verbeterde de versie in de RD890 die de echte opvolger word van de RD790 chip. Vindt het zelf een beetje lullig dat ze het nu van de SB af laten hangen. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
|
0 score
Mooie aflevering, de EEE box is inderdaad zeer universeel en goedkoop.
Bij mij kwam dezelfde vraag op als bij 4Rolow: op welke DVI poort sluit je het scherm aan? De geïntegreerde of the pci-express kaart? Ik vermoed de geintegreerde kaart, omdat de losse kaart helemaal wordt uitgeschakeld, en dus geen stroom meer zal hebben, als ik het goed heb. Tijdens het gamen zal de info van de losse kaart waarschijnlijk via moederbord (hopelijk niet al te veel vertraging) verzonden worden via de DVI van het moederbord zelf. |
|
|
|
|
#24 | |
|
Non-actief
|
0 score
Quote:
Maarja, iedereen weet wat hij bedoeld |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Member
|
0 score
Welk Atom moederbordje is dat wat Koen daar vasthoudt in het eerste deel van de aflevering? Vermoedelijk Asus, maar ik kan het niet direct terugvinden op de Asus site. Iemand een linkje?
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|