|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Serial ATA gaat richting de 6 Gbit/sec
EETimes meldt dat de Serial ATA International Organization (SATA-IO) de datadoorvoer van SATA harde schijven gaat verdubbelen naar 6 Gigabit per seconde. De SATA-IO wil de nieuwe standaard aan het einde van dit jaar officieel lanceren. Volgens Knut G ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik las het al bij de concurrent, lekker snel
Zeker een vooruitgang, alleen moeten ze zoals al vaker gezegt beter onderscheiding maken tussen de verschillende SATA versies. |
|
|
|
|
#3 |
|
Non-actief
|
0 score
Even voor de duidelijkheid 6000Megabit/8=750Megabyte dus dat zit wel goed voorlopig
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke throughput word hiervan.
Het zelfde is bij netwerk, 100Mb/s vs. 1000Mb/s maar de echte throughput is niet 10x zo snel. Persoonlijk is het ook meer disk afhankelijk dan troughput. Zie de normale raptors die nog op 'maar' op SATA 1 Dus ik betwijfel of het voor de gamers / gebruikers intressant is om over te stappen. |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
ssd's halen toch al regelmatig 150Mbit/sec leessnelheid, en binnen een jaar zal dit al verdrievoudigd zijn, dus ik ben er wel blij mee, maar als het even kon, haden ze er direct 12Gbit/s van kunnen maken, dan kunnen we er tenminste nog even mee vooruit
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Bij mij weten werd de 3 Gbit/sec snelheid nooit niet behaald in de praktijk.
|
|
|
|
|
#7 | ||
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Citaat:
http://www.hardware.info/nl-NL/news/...icieel_bekend/ en dergelijke SSDs zullen er ook van andere fabrikanten komen, dus deze nieuwe versie van SATA zal over een niet zo'n hele lange tijd al nodig zijn. |
||
|
|
|
|
#8 | |
|
Non-actief
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Non-actief
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
"Server connecties ???"
leg eens uit, 3 Gbit/s op 1 lijn he. |
|
|
|
|
#11 | |
|
Non-actief
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
En gaat dit dan uiteindelijk SATA3 heten?
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Sommige SSD halen al dik over de 200MB/s dus die zitten echt wel tegen de theoretische max aan van de huidige sata, en het gaat hard met de ontwikkeling van de ssd.
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|