|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
GeForce PhysX belast ook de processor
nVidia heeft onlangs een nieuwe PhysX driver uitgebracht voor alle videokaarten vanaf de GeForce 8 serie. Met deze drivers worden de Ageia PhysX via CUDA met behulp van de videokaart berekend. Fudzilla nam de nieuwe drivers onder de loep en liet een ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
nog een klap voor nvidia
oke, meer een klein tikje |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
70% Had ik niet echt verwacht moet ik zeggen. Die 20% van die PPU is nog wel te begrijpen, maar 70%?
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Eingelijk voor iedereen slecht nieuws , blijkt dat het toch niet zo simpel is de gpu ook andere taken te laten uitvoeren...
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
met welke cpu hebben ze eigenlijk getest?als het met een dual core was snap ik het. maar ik vraag me af of het ook zo zou zijn met een quad.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
Dat het allemaal cpu gevoelig is had iedereen wel kunnen denken !!!
Maar 70 % is wel erg veel. Dan kan ik de gforce physx niet echt meer als een pluspunt zien. En veel spellen zijn tegenwoordig toch ook wel cpu gevoelig. |
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hardware.Info Editor
|
rsnubje heeft wel een punt, want vrijwel alle games van vandaag de dag gebruiken maar 1 of 2 cores effectief. Als de CPU load voor de GeForce physics op de resterende cores van de triple/quadcore kan worden uitgevoerd hoeft de processor geen beperkende factor meer te zijn..
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
@ hierboven. precies waar ik op doelde
Last edited by rsnubje; 16-08-2008 at 10:07. |
|
|
|
|
#10 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
wat is het punt? dat er een grafische kaart in je computer zit betekend ook niet dat je processor niets hoeft te doen
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
al die physic berekeningen moeten toch ook verwerkt worden door de cpu of heb ik het daar mis?
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Ik moet zeggen dat ik al tegenvallende resultaten had met een 8800GT en een 8600GT als kaart voor de physics. De 8800GT deed het over het algemeen 50% beter in zijn uppie qua graphics en physics dan met de hulp van de extra kaart. Dit kan overigens ook aan mijn P35 mobo liggen.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
maar de physx van nvidia blijven die van de losse kaart wel steeds voor, zelfs onder belasting is die nog een kleine 10% voor op een losse kaart, dus wat is het probleem eigenlijk?
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
XD Dit is wel een heel dubbelzinnig resultaat, dit laat juist wel ( of niet)zien dat Processors de Bottleneck zijn voor Nvidia, want als je ze belast kan Geforce PhysX niet werken..aan de andere kant het kan zijn dat Nvidia in de drivers de CPU alles laat voorkauwen om zo de 8800GT beter bezig te kunnen houden. Quad's en Octo's hebben dus toch nog een functie bij Nvidia.
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Ik zou hetzelfde gevoel krijgen wanneer je een reepje 2GB geheugen in het moederbord duwt maar dat blijkt dat dat reepje gewoon 2GB van je HDD aanstuurd. Lekker extreem maar goed. Wat heeft nVidia nu in die GeForce gestopt behalve een script dat blijkbaar bewerkingen doorstuurt naar de CPU? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
<KNIP>
Het is niet nodig om bovenstaande bericht te quoten. nou kijk nvidia denkt als ik het niet kan winnen met een goede videokaart dan zeg ik dat mijn videokaart natuurkundige berekeningen kan doen terwijl dat meer door de cpu gedaan word dan door de gpu zeg dan gewoon dat driver die je installeert ervoor zorgt dat je cpu natuurkundige berekeningen kan doen niet de gpu Last edited by Minh Lam; 16-08-2008 at 12:51. |
|
|
|
|
#18 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Member
|
0 score
@dwergkip
Heb je het verhaal hierboven wel gelezen? |
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Member
|
0 score
@schur009
ja dat heb ik gelezen, dat de processor wat doet wilt niet zeggen dat de gpu niks doet als ik een spel speel is mijn cpu load ook 100% met hardware voor beeld en geluid, neem voor het gemak maar aan dat die toch ook wat doen ondanks de 100% load |
|
|
|
|
#22 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Die PhysX ondersteuning beschouw ik vanaf nu als een mooi verkoop praatje. Last edited by Saturnus; 16-08-2008 at 13:16. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Member
|
0 score
ik heb laatst een test gelezen van een spel die met GeForce PhysX 40 frames haalde en met CPU physx 10 frames, mag jij een verkoop praatje vinden, voor iemand anders is een spel dan speelbaar of niet
stond hieronder ergens bij externe links, als je zin hebt om een tijd te zoeken moet je hem kunnen vinden |
|
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
|
0 score
staat ook nog iets over bij de videokaarten sectie op het forum. physicx met videokaarten ofzo heet de thread.
edit, lees deze thread maar es door voordat je over cpu begint te lullen: physicx |
|
|
|
|
#25 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|