|
|
#1 |
|
Junior Member
|
0 score
High-end Nehalem moederbord van ASUS
Op het forum van de Duitse website AwardFabrik zijn exclusieve foto's te vinden van een nieuw high-end moederbord van ASUS. De ASUS P6T heeft een LGA1366 socket en biedt ondersteuning voor Intel's*Bloomfield processors,*die waarschi ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
dit zal dus de X58 worden ivm met die 32 lanes?
leuk met dat ''secret'' tussen de uitbreidingssloten op die 2e foto heeft iemand iets weggewerkt met paint... Last edited by sean; 14-08-2008 at 09:26. |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik zie dat de socket 2 kleuren heeft. Dat is puur om er voor te zorgen dat de CPU goed wordt geplaatst of niet?
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Van wat ik zo zie is dat omdat de pinnetjes niet recht omhoog staan, maar wat gebogen. Hierdoor lijken het 2 kleuren. Ik denk dat Intel weer de bekentde inkepingen in de processors maakt zodat je ze er goed instopt.
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hardware.Info Editor
|
12-fase stroomvoorziening?
Nu maar afwachten wat de prijs en prestatiewinst van X58 en Nehalem gaat worden. Het is wel een goede zaak denk ik dat SAS poorten ook eindelijk tot de (high-end) desktop borden doordringen. Bordje ziet er erg degelijk uit in ieder geval. |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Aan de gaten om de socket heen te zien moeten koelers nog steeds die verschrikkelijke push-pins gebruiken...
Maar goed om te zien dat er al wat (bijna) voltooide moederborden zijn. |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Wat is er erg aan push-pins dan?
Paar dagen geleden moest ik even m'n Intel Stock cooler er op zetten en ik vond het zeer aangenaam werken. Echt veeeel beter dan zo'n backplate waarvoor je je hele moederbord los moet maken. |
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
het is wel makkelijk maar het kan wel eens los raken
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
@Jace,
Sommige koeler hebben push pins aleen zijn alle koelblokken dan zo groot dat je er bijna niet bij komt om ze aan te drukken. Dat is dus niet zo prettig. Ook willen de pins stuk gaan als je een koeler vaak monteerd en demonteerd. Dit omdat het allemaal plastic is.. @rsnubje, Als je ze goed aanduwt(het zwarte deel onder het mobo zien) zouden ze niet los moeten gaan. Dat is mij in ieder geval nog niet overkomen. En ik zet nogal eens een systeem in elkaar wat vervolgens TNT moet zien te overleven Last edited by ElPaco; 14-08-2008 at 10:17. |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
het probleem met push pins is dat als het veel gewicht moet houden (~1kg) dat de koel prestaties minder worden omdat de push pins niet hard genoeg meer tegen de cpu duwen..., ook is het push pins systeem verschrikkelijk onhandig bij koelers als de Scythe Mugen, CM Z600, etc etc... de push pins zijn bij sommige mobo's met heel veel moeite en bloed (letterlijk) vast te krijgen, vooral bij mobo's met uitgebreide chipset koeling... Push pins zijn een ramp voor high-end systemen, voor een budget systeem met een standaard koelertje is het idd geen enkel probleem.
edit: ben iets te laat zie ik net |
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
@shadow,
Probeer maar eens een CM TX2 vast te zetten |
|
|
|
|
#13 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
en gelukkig zijn mijn pakketjes meestal goed verpakt die ik krijg |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik heb ook Mugens voorbij zien komen en die blijven ook prima zitten. Gewoon durven doorduwen
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Allemaal leuk en aardig maar het word voor een gamer over jaren pas intressant. Dus deze ronde sla ik over.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Hoezo wordt het over een paar jaar pas interessant voor een gamer Ludo?
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
tis 16 fase, 4 meer |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Ziet er uit als een mooi moederboard, maar er is nog niet bevestigd dat hij van ASUS is hea
Ik denk dat ik heel Nehalem maar oversla, en pas mee ga doen bij sandy bridge (ik weet dat het alleen een die shrink is), dan zijn alle kinderziektes er helemaal uit en werkt het tenminste zeker goed. [offtopic] Laten we nou niet te ver offtopic gaan door alleen te zeuren over push pins, dat is een van de weinige dingen niet nou net niet nieuw zijn |
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
[offtopic]Die discussie was toch al gesloten?
Veel mensen die net een Penryn hebben gehaald zullen denk ik Nehalem overslaan. Volgens mij heb je tickers en de tockers |
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Voor een game pc zie ik hier geen nut in voor bvb meer frames per seconde |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
@theBigBorg:
Sandybridge wordt wéér een geheel nieuwe architectuur van Intel en daar zul je in het begin ook weer kinderziektes hebben, netzoals dat bij Nehalem zal zijn en zoals het was bij de introductie van de Dual-Core (Conroe). Ik denk dat jij wil wachten op de "Westmere" wat eigenlijk hetzelfde is als Penryn voor de Dual-Core. KLIK voor een juist beeld van de komende jaren... Op zich verwacht ik niet veel problemen met Nehalem en denk ik ook niet dat dit geen geschikt platform is voor gamers. Mooi Asus bordje, maar laten we wachten tot de meeste fabrikanten wat in de winkels hebben liggen én hoe het gaat met de processors en prijs van DDR3 geheugen... |
|
|
|
|
#22 |
|
Member
|
0 score
Helemaal met Ludo ééns...
Mij zie je binnenkort nog niet met Nehalem! |
|
|
|
|
#23 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
nehalem gaat de toekomst bieden en ik denk dat velen dat met mij gaan denken en ludo heb je wel gezien dat er 6DIMM sloten opzitten dat is niet allemaal leuk en aardig dat gaat serieus zorgen voor beter OC's en vooral omdat het DDR3 is en die hebben zoiezo kloksnelheden van 1066mhz als het geen 1333mhz is. ik kom hier niet meer op terug maar dan hoop ik dat jij er ook niet meer op terug gaat komen, want dit is echt gewoon een mooi moederbord met mooie features en het is asus althans ik hoop wel dat het een goed bord word |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
0 score
Zou het niet een dubbel uitgevoerde 8 fases voeding zijn voor de cpu in plaats van 16 fases? Maar dit zegt in iedergeval wel dat Nehalem heel wat stroom kan trekken.
|
|
|
|
|
#25 |
|
Senior Member
|
0 score
De Q6600 is ook beter te klokken vanwege de hogere mp en hogere voltages wat hij kan hebben.Maar dit is een beetje oftopic om het hier nu over te hebben vind je niet ?. En jah voor de mensen nu is deze nieuwe trend nog te ver weg als het over gamen gaat met name door de kinderziektes en mulicore onddersteuning. Ik verwacht dus dat je met een goedkopere dualcore sneller uit de voeten bent met game's tot 2010/2011. Zo gek is mijn mening dus niet.
Umm je bent geen nehalem nodig voor ddr3 en oc-en. Zelf heb ik een strikertje 2 extreme die op 2000mhz geheugenklocks werk en een fsb van hier tot gunder haald. Ik vraag me af of je wel eens kan oc-en met de nehalem of dat hij niet meer met een fsb werkt. Dus zal wel via mp gaan ???? Last edited by Ludo; 14-08-2008 at 11:39. |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|