|
|
#1 |
|
Hardware.Info Developer
|
Intel Nehalem gaat Core i7 heten
De naam voor Intels nieuwe generatie Nehalem processors is bekend gemaakt: de viervoeters zullen met de naam Core i7 door het leven gaan. Expreview.com weet te melden dat Intel op 11 augustus de nieuwe naam officieel bekend zal maken. Core i7 is ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
het houdt niet op met de vernieuwing en jammer dat deze nieuwe Nehalem processoren dan wel net weer een nieuwe Socket meekrijgen, terwijl ze nu al ruim aantal jaren genoeg hadden met de S775, nu maar hopen dat daar ook wat mee gedaan word.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
664 euro voor de Bloomfield XE
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Mooie crystal logo's.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
nu alleen nog wachten op de prijzen en mijn uitbetaling van mijn vakantiejob XD
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
De logo's zien er inderdaad erg vet uit.
Uit alles dat al is vrijgegeven over de processors kunnen we al afleiden dat ze zeer goed zullen zijn, nu alleen maar hopen op een goede prijs/prestatie verhouding. |
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Maarja, het is wat, nieuwe Mobo, Nieuwe Processor en Nieuw RAM geheugen.. Ik denk dat DDR3 eerst heel er zal moeten dalen om Core i7 populair te maken.. De logo's zijn wel mooi |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Ach.. het duurt nog wel een tijdje voordat de betaalbare processoren op de markt komen..
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Bwa ik denk niet dat ze echt met dure Quad Cores mogen komen omdat het niet meer "nieuw" is. Bij de Q6600 was dit wel het geval maar nu...
Last edited by b2bHans; 10-08-2008 at 06:28. |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
damn, moet ik nu een supersnelle dualcore kiezen of straks een redelijk snelle Qcore, intel maakt me de keuze wel heel erg moeilijk...
on topic, de logo's zien er wel hetzelfde uit als wat we gewend zijn van intel |
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
ziet er leuk uit
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Wat betreft het logo: Dat intereseert me echt niet mooi logo maakt geen goede cpu. Maar goed als die cpu echt zoveel beter is ga ik er zeker voor, temeer dat dan ddr3 waarschijnlijk meer prestatie geeft.
Ik zing het uit tot december of begin 2009 en stap over op core i7 met ddr3 |
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik wacht wel tegen de volgende architectuur na Nehalem. Ik heb nog maar sinds april de E8500 cpu en overklokt, dus ik kun zeker 4 jaar gebruiken en dan komen er weer nieuwe uit.
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
En of er verbeteringen komen door de nieuwe socket?, ja. De socketwisseling was nodig voor oa de QPI, en de geintergreerde geheugencontroller, en dat vereist wel wat meer pinnetjes. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Hmm nog eventjes wachten dus. heb bewust nu een goedkoop systeem gekocht (300-400 euro) en ga in Q1 2009 wrs overstappen op nehalem (een compleet nieuw systeem buiten hd en optische drive).. heb er dan ook al 1500 euro voor apart gelegd (en ben 16 jaar dus was hard werken :/)
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Nou mooi...
Logo ziet er niet uit en de naamgeving van die CPU's is ook niet optimum als je het mij vraagt. Waarom moet zo'n logo er zo 'fancy' uit zien? Vond ik de vorige toch wel wat mooier. De Extreme logo is opzich nog wel mooi, maar die normale dus niet, vind ik. |
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Intel laat in ieder geval zien dat ze met de tijd meegaan: strakke logo's en een naam die de iPod generatie zal aanspreken (iSeven). Ook al heeft het geen bal met de daadwerkelijke performance te maken, vind ik het toch een goede zet van Intel. Ik bedoel, de meeste mensen hebben geen verstand van hardware en zullen dus eerder op basis van het imago van een bedrijf een product kopen. En het AMD logo is behoorlijk ouderwets, wat wellicht de indruk kan wekken dat ze bij AMD achterlopen.
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Zolang je geen gebruik maakt van meer dan 2 processorcores is een overklokte Core 2 Duo evensnel, zo niet sneller dan de Core i7.
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Non-actief
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
|
0 score
En als het net zo gaat als met Pentium D -> Core 2 Duo zal AMD alleen maar nog verder achter komen te liggen....
|
|
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
|
0 score
zien er wel leuk uit, maar bij mij komt er waarschijnlijk geen nehalmen in, want ik ga waarschijnlijk voor de AMD Bulldozer als opvolger voor mijn core 2 quad!
|
|
|
|
|
#25 |
|
Senior Member
|
0 score
Vind die nelahem niet zo indruk wekkend. Denk dat het in de praktijk nog wel mee zal vallen met de snelheid. De cpu zal wel zeker 30 a 40% sneller kunnen zijn, maar voor mijn niet echt indruk wekkend om daar voor over te stappen. De volgende Sandy Bridge lijkt me veel intressanter, nog sneller dan nelahem met een hoop optimalisaties.
Blijf dus zeker nog wel 2 a 3 jaar aan rommelen met me huidige systeem. Zolang die het nog doet koop ik verder niks anders. En dan straks een platform wat sneller is dan nelahem. |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|