|
|
#1 |
|
Senior Member
|
0 score
Gainward introduceert HD4850 Golden Sample
Gainward heeft sinds de overname door Palit Microsystems videokaarten geproduceerd op basis van ATI 3D-chips. Deze koerswijziging is ook deels te danken aan de succesvolle release van de AMD/ATI Radeon HD4800 serie. Gainward produceert nu videokaarte ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
jammer dat er geen hdmi opzit , anders was het een kandidaat voor mijn media center
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
hmm een mooi kaartje.
Zeker een kanshebber voor mijn nieuwe systeem. |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
En ondanks al andere berichten kan ik ook zeggen dat DVI ook probleemloos audio kan transporteren. Dus ook op dat gebied is HDMI niet heilig. Ik spreek uit eigen ervaring
Voor afspelen van HD-DVD en Blu-Ray zul de DVI -> HDMI converter wel nodig hebben, heb ik gemerkt. Hier lijkt een stukje electronica in te zitten welke nodig is voor HDCP |
|
|
|
|
#6 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Ik dacht dat je ook Bluray kon bekijken door een DVI kabel? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Is goed mogelijk.
Ik heb een tijdje gespeeld met een Radeon 2600. Ik heb geprobeerd om King Kong HD-DVD af te spelen via de Radeon 2600. Ik had veel problemen om dit goed te krijgen. HDCP was iedere keer het probleem. Ik kwam er achter dat bij mijn Radeon 2600 de bijgeleverd DVI -> HDMI connector de sleutel was voor het HDCP probleem. Dus zo overbodig is deze connector niet. Dit geklier is voor mioj dan ook de reden geweest om het rechtreeks afspelen van Blu-Ray en HD-DVD voorlopig in de ijskast te zetten, todat de boel wat vrijer is geworden. Omzetten naar MKV is voor op dit moment de oplossing Door dit gedoe kwam ik er ook achter dat DVI gewoon audio kan doorgeven. Ik had op een gegeven moment de audiocodec van Radeon als actieve codec staan en had de kaart via DVI aangesloten op de HDMI ingang van TV. Dit met een DVI -> HDMI kabel (dus niet de bijgeleverde connector). Ik hoorde gewoon de audio van de PC uit speakers van mijn TV. Laatst gewijzigd door athome; 7 augustus 2008 om 13:32 |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Alleen al om te zien een gaaf kaartje!
Ben benieuwd wat geluidsproductie en prestaties doen.. Zoekende naar een 4850 krijg ik steeds meer keus.. |
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Erg mooie kaart.
Ben benieuwt wat deze gaat kosten. En wat de temperaturen met deze koeler zijn. |
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
Eindelijk een hd4850 met standaard een dualslot koeler die de warmte naar buiten blaast!
Dit is hetgene waar ik op zat te wachten! Ik hoop alleen dat hij door die koeler niet heel veel duurder wordt, anders kan ik beter de 4870 kopen... En is het niet slimemr om die fan achterin te plaatsen? ligt misschien aan mij maar het lijkt mij dat nu de helft van de warmte naar buiten wordt geblazen en de andere helft in je kast blijft zitten... |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Nu is het al helemaal hopeloos, ik heb een club3d 4850, single slot word 85 graden!! lucht blijft hangen in mijn cosmos S kast... ik ga een dezer dagen de Arctic cooler Accelero kopen, nog geen 20 euro maar bijna 40 graden koeler!
Als je perse wilt dat de lucht uit je kast word geblazen koop je een goedkope slot koeler, allemaal goedkoper en waarschijnlijk beter dan deze oplossing (kost je helaas wel wat ruimte) |
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Als ik het ergens goed gelezen heb, is er niets mis met de 85 graden. De 48-serie zou een ideale temperatuur hebben tussen 85 en 90 graden
|
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
Bij onze oosterburen (1 km van waar ik woon!) is ie al te koop vanaf 144 euro. Blijkt dat ie na installatie van ATI 8.8 driver + overdrive tool van ATI klokt op 740 Mhz (core) + 1140 Mhz (clock)!!
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|