|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
ATI gaat naar 40 nm met RV870 GPU
AMD/ATI introduceerde onlangs de Radeon HD 4800 serie videokaarten, voorzien van de 55 nm RV770 3D-chip. De kaarten liggen nog maar net in de winkels, toch wordt er al druk gesproken over de opvolger van de RV770. Sinds enige tijd was bekend dat de R ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
40 nm
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Een kleiner productie procedé betekent toch ook lagere fabricage-kosten? Als ze dat doorrekenen in de consumenten prijs heb je een goedkopere, snellere en koelere kaart dan voorheen.
Ik kan alleen maar zeggen: goed bezig! |
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Ligt het nu aan mij of gaat het nu wel erg snel/goed daar bij ATI?
Ik heb tijd genoeg om te wachten en als deze 20% sneller wordt, dan is dat helemaal goed |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
hehe nvidia gaat net met een paar GPU's naar 55nm en ATI/AMD gaan alweer 40nm
ik kan iig niet wachten op de nieuwe lijn van ati |
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
|
0 score
Ook Nvidia gaat op 40 nm over. Bij TMSC wordt verwacht dat de eerste werkende 40 nm GPU's binnenkort van de band rollen.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
ATI is op dit moment beter bezig dan Nvidia.
Goedkopere kaarten die kunnen concurreren met de duurdere kaarten van Nvidia en dan nog stappen ze over naar een goedkoper productie proces. Nvidia zal zich moeten haasten om snellere en goedkopere kaarten te maken want ATI gaat ze binnenkort voorbijsteken |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
instapmodel 1 gpu
medium kaarten 2 gpu's high end kaarten 4 gpu's ? Ik denk dat dat mogelijk moet zijn, als 1 RV870 de helft aan stroom verbruikt in vergelijking met een RV770. Dat betekend dat een nieuwe videokaart gebasseerd op 4 x RV870 evenveel stroom verbruikt als nu een 4870x2 maar toch 20% meer snelheid Sorry, ik bedoel 120% sneller Laatst gewijzigd door schur009; 3 augustus 2008 om 12:23 |
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
After speaking with several of our sources at ATI (AMD GPG) and Nvidia, we were told that a 40 nm GPU manufacturing process is on the way for first half of 2009
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat AMD/ATi een jaar bezig is om alleen het procede te verkleinen |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Wordt ook gesproken over "first half 2009", dus dat kan ook Januari 2009 zijn
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Jah het gaat wel werken maar dan wel heel brak |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Sneller is natuurlijk wel mooi mee genogen alleen dat kunnen ze dan weer beter niet doen en pas doen als ati ook weer snellere gputjes gaat maken. Je moet wel een troef in handen houden. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
Haha,ATI blijft ook ni stil zitten, zullen ze op deze manier hun stock van de 4000-reeks wel aan de man krijgen, ik heb het gevoel dat de meesten nu toch wel effe zullen wachten met het kopen van een 3D-kaart.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Nee ik koop er nog een 2e kaart bij. Is nu iets goedkoper en tog sneller (dualkaart setup)
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
niet meer dan logisch deze zet...
1. lagere productiekosten omdat er meer chips uit een wafer gehaald kan worden. 2. een veel lager energie verbruik. 3. veel minder warmte ontwikkeling. 4. veel hogere klok frequenties mogelijk (denk aan 1000+mhz voor de core, met een oc ofcourse...) 5. prijzen van de kaarten kunnen een stuk lager dan die van de concurrent. conclusie: nVidia zal dit moeten volgen of moeten toekijken hoe ze worden dood geconcurreerd... (niet letterlijk he |
|
|
|
|
#16 |
|
Non-actief
|
0 score
Laten ze eerst maar es zorgen dat ze crysis op very high kunnen draaien.
|
|
|
|
|
#17 | ||
|
Member
|
0 score
Citaat:
door het protegé te verkleinen word de kaart uit zichzelf koeler en kun je dus hem verder overclocken dat gaan ze ook doen en dat maakt de sneller dan welke nvidia kaart op de markt(tenzij nvidia met een nieuwe videokaart gaat komen (en dat gaan ze) op dat moment zouden ze de snelste videokaart voor een prijs in de buurt van midrange hebben en die minder verbruikt dan de 4870 een troef heb je niet nodig als je al een royal flush in je handen hebt Citaat:
Laatst gewijzigd door phosporus; 3 augustus 2008 om 13:29 |
||
|
|
|
|
#18 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Member
|
0 score
Ik vind die kat en muis spelen heel mooi. Maar dit is echt slecht voor de PC hobbie fans.
Vroeger kon je systeem-onderdelen kopen en daarna (na bijna 1 jaar of hoger) doorverkopen. Maar nu? |
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Dat crysis niet goed draait komt teneerste omdat het vreselijk slecht ontworpen is en ten tweede omdat het alleen geoptimaliseerd is voor nvidia. Je zal; dus echt bij de fabrikant van crysis moeten zijn. |
|
|
|
|
|
#22 | ||
|
Member
|
0 score
Citaat:
die word nu gemaakt op 65nm maar binnenkort zou ook een 55nm versie komen als die op dezelfde kloksnelheid word gezet dan is de 55nm koeler (of je kan de koeler een stuk langzamer zetten en daarbij dus stiller)ik weet best dat tijdens de overgang naar een lagere protegé het niet gelijk superduper merkbaar is maar na een tijdje hebben ze technologie onder de knie en is verschil wel merkbaar hoe eerder ze overstappen hoe eerder ze bij dat punt zijn en dus een verrekt goede kaart in handen hebben Citaat:
|
||
|
|
|
|
#23 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
|
0 score
zijn er nog meer spellen behalve crysis die hier veel aan hebben?
maar ludo, je hebt gelijk (min of meer) als ik een (iets) te krachtige kaart heb gekocht doe ik em een beetje underclocken zodat ie ook wat stiller en zuiniger is |
|
|
|
|
#25 |
|
Senior Member
|
0 score
Link vanwaar ik mijn eerdere quote vandaan heb.
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|