|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
AMD ontkent verkoop van fabrieken
De afgelopen week waren er geruchten rond processorfabrikant AMD. In een interview zou CEO Dirk Meyer hebben verklaard dat AMD de twee fabrieken in het Duitse Dresden zou gaan verkopen. De verkoop van de fabrieken zou onderdeel zijn van de asset-lite ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Dat kunnen ze ook moeilijk maken aangezien ze enorm gesponsord zijn door de Duitse staat (of een deelstaat, weet het nier meer direct).
Als ze nu de fabrieken daar willen sluiten gaan ze al die subsidies netjes tot de laatste cent kunnen terugbetalen. Ze zitten stevig verankerd daar. |
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
fabs zijn gigantisch duur. Die kosten zeker veel meer dan die subsidies die AMD van de duitse overheid krijgt. Alleen kan AMD zijn fabs niet verkopen. Volgens de x86 licentie moet AMD een x procent van de processoren die ze produceren in huis produceren (iets in de orde van 80%). Dus verkoop van de fabs is niet mogelijk willen ze x86 processoren blijven produceren.
Laatst gewijzigd door Minh Lam; 28 juli 2008 om 19:05 Reden: Overbodige quote verwijderd |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Ben je dat wel zeker? Ik zou daar wel eens graag een bron van zien.
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
AMD sluit die fabrieken niet, achtbaanfreak heeft volgens mij gelijk, ik heb dat ook weleens gehoord, alleen kan ik geen bron voor je vinden, sorry! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Ik heb hier ook geen bron van. Iemand op het forum van tweakers post het regelmatig. "The Source" is nog geen één keer tegen deze uitspraak ingegaan. En als iemand het weet dan weet hij het wel want hij weet heel veel van AMD en heeft verschijnende malen wat dingen gepost voordat ze bekend zijn gemaakt, zoals nieuwe AMD logo's. Dus ik ben er vrij zeker van.
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|